Nou nee. Tramadol is een aftreksel van morfine. Dat krijg je niet zomaar voorgeschreven. Voor rust wordt er vaak oxazepam of temazepam voorgeschreven.
Hier ook tegen rugpijn gekregen. Was bij eerste gebruik binnen tien minuten duf en 'stoned'. Sliep als een malle maar deed niks tegen pijn. Bij de tweede keer zelfde effect maar volgende dag (nam ze in de avond in) nog helemaal misselijk en draaierig. Daarna nooit meer durven gebruiken. Had ook geen effect op pijn.
duurde hier ongeveer 2 weken. slik 3 x per dag 30 mg. omdat ik ook naproxen en paracetamol slik ook maag beschermers. heb ook butranpleisters maar daar ben ik echt dood en dood ziek van geweest 4 wk lang. overgeven, moe, hoofdpijn etc. na medicatie tegen overgeven werd dit ook minder op den duur. wellicht dus maagbeschermers vragen. innemen na de maaltijd helpt ook bij mijn tramadol werkt bij mijn als een upper. wordt er hyper van, onrustig maar heb wel minder besef van de pijn. is echt voornamelijk voor overdag en svonds pak ik hem vaak niet omdat ik dan echt niet kan slapen. alsof ik zware xtc opheb ofzo. doe dan heel veel in heel weingi tijd, eigenlijk overbelasten en dingen die ik zonder dit echt niet kan doen. voel ook meteen als ik een dosis ben vergeten. lig ik krom van de pijn. de naproxen heb ik dan weer tegen zenuwpijn (eerder ook amitriptyline erbij voor de nacht maar die is nu weg) butranpleisters om een laagje pijnmedicatie te hebben om überhaupt te functioneren en deze kan ik ook niet vergeten. het is even zoeken na wat helpt. dat is echt voor iedereen anders zaldiar bijv kan ik niet tegen. is bijna zelfde als tramadol maar mijn bloeddruk daalde tot zeer laag waarna ik flauw viel, blauw aanliep en echt dacht dat ik er geweest was. succes
Ik word er heerlijk stoned van maar de bijwerkingen die jij beschrijft zijn best bekent als het erger is dan de pijn niet meer nemen en contact opnemen met je huisarts die kan je dan wat anders voor schrijven. Ik heb nu oxycodon erg heftig spul maar het werkt wel...
Slik tramadol al een aantal jaar, de eerste paar dagen was ik ook misselijk en duizelig en kreeg een high gevoel en erg slaperig. Slik het nu nog zeer weinig, maar nooit meer die hele heftige bijwerkingen gehad zoals in het begin. Als je tramadol toch te heftig vindt, kan je misschien je huisarts vragen voor een andere dosering of ander medicijn, er is ook een lichtere vorm van tramadol icm met pcm Zaldiar heet het. Succes
Niet officieel. Maar onder artsen staat het zo bekend. Dat zie je ook wel terug in de bijwerkingen die mensen alleen hier al beschrijven, word er suf van, misselijk, voor de pijn hielp t niet etc. Daarnaast heeft het de reputatie onder patiënten dat het een krachtig middel is. Maar een fentanyl pleister bijv is veel sterker.
Ik gebruikte Tramadol ook, (whiplash). In het begin werd ik er suf van, na een aantal weken, werd ik er hyper van. Hele lange tijd geslikt, moest er echt ervan afkicken. Trillen, beroerd. Maar het is wel in 1x gelukt.
Ik werk al 17 jaar in de zorg en dit heb ik werkelijk nog nooit gehoord. Fentanyl is veel sterker. Klopt. Maar tramal wordt voorgeschreven bij flinke pijn. Niet als een arts denkt dat het wel meevalt en het meer psychisch is hoor. Het is de stap na nsaids, zoals ibuprofen en diclofenac. On topic. Ik heb het gebruikt na een operatie. De eerste keer hallucineerde ik er zelfs van. Knetterstoned was ik. De tweede keer had ik weinig last van bijwerkingen. Werkte goed tegen de pijn. Kan dus ook nog per keer verschillen hoe je reageert.
Ik kreeg ze na een bottransplantatie. Werd er ongelooflijk high van, sliep veel en t hielp me prima om de ergste pijn door te komen. Zodra de pijn afnam maar gestopt, want t voelde voor mij als een paardenmiddel wat zo kort mogelijk gebruikt moet worden. Was wel enorm blij ermee die eerste dagen na de operatie.
Ik heb het gekregen na een kaakoperatie. Tegen de pijn hielp het goed, maar ik werd er vreselijk misselijk van. Continue overgeven na een kaakoperatie was ook niet echt een pretje .