Vlagen van duizeligheid

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 28 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Herkent iemand dit?
    Sinds vanmiddag heb ik steeds last van vlagen van duizeligheid, het komt net niet zover dat ik denk dat ik ga flauwvallen.

Net een uur op de bank gezeten, nergens last van en ik sta rustig op en het komt weer. Het voelt alsof ik even iets moet eten, maar ik heb prima gegeten de hele dag.

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Ben je toevallig verkouden geweest? Je oor dicht gezeten?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Nope

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Drukke periode? Ervaar je misschien wat stress?

Wat hier helpt bij duizeligheid is ademhalingsoefeningen. Dan zakt het vrijwel meteen weer weg.
    5 tellen door de neus in en 6 tellen door de mond uit. Dit best wel luid en buik mee bewegen. Aantal keer herhalen.

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Hyperventilatie, griep iets aan je evenwichtsorgaan

tuc vindt dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Misschien lage bloeddruk

tuc vindt dit leuk.
  7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    T kan natuurlijk bij een griepje horen die eraan komt.. bloedarmoede.. stress.. maar ook je evenwichtsoorgaan. Dan is er een soort van oorsmeerpropje aan het dwalen, waardoor je duizelig wordt.

Syane en tuc vinden dit leuk.
  8. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Kan heel veel oorzaken hebben, even rustig aan doen en als het aan houd langs de huisarts gaan (om o.a. je bloeddruk te meten) sterkte! Hopelijk is het snel weer beter.

Zusterke en tuc vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

De afgelopen tijd heb ik mij wel veel zorgen gemaakt en stress gehad, maar sinds een week of 2 is dat een stuk minder.
    Maar dat het dan zo midden op de dag op komt zetten?

10. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Heb ik een paar weken geleden ook gehad een paar dagen lang. Ik heb zelfs een zwangerschapstest gedaan, hoewel het eigenlijk niet echt plausibel was dat ik zwanger was. Ik was altijd vegetariër en eet sinds de eerste zwangerschap weinig vlees. Toen ik op een avond honger had en drie overgebleven gehaktballetjes opat, was het ineens helemaal over! In mijn geval was het een tekort aan vitaminen of ijzer, denk ik.. Wellicht bij jou ook?

tuc vindt dit leuk.
  11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Dit was ook mijn eerste gedachte. Ik heb altijd een lage bloeddruk en ben ook regelmatig duizelig. Heb je al iets hartigs eten, blokje kaas of een bouillonnetje?

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Het kan zijn dat je iets meer ontspant waardoor het idd nu pas op komt zetten. Maar zoals hierboven ook gezegd is kan het ook komen van een aankomend griepje, lage bloeddruk of propje in je oor.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Tijdens de zwangerschap van de jongste had ik ook een lage bloeddruk en dan hielp idd wat eten. Maar dat heb ik vandaag voldoende gedaan: fruit, groente, volkoren boterhammen met kaas, stukje vlees.

14. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Ik had t vorige week ineens, was al bij de ha en die keek gelijk bloeddruk na, maar die was prima.
    Ben een paar dagen flink duizelig geweest en nu is t over...
    snapte er niks van Haha.

tuc vindt dit leuk.
  15. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    Bij mij is dat altijd een teken van bloedarmoede.. geen idee of jij daar weleens last van hebt?

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Tel je je hartslag wel eens als de duizeligheid word? Als je geen hartslag meter hebt, dan gewoon even met je hand je pols voelen en tellen.

17. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ben je ook erg moe? Ik gad het tijd terug, moe en duizelig. Denk dat het hormoonschommelingen zijn geweest. Want verder alles nagekeken door de dokter en ik heb sowieso hoog ijzer altijd.

18. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Het lijkt op iets bij je evenwichtsorgaan! Griepje of verkoudheid die daarop geslagen is ofzo... Ik neem er zelf weleens cinarizine voor, bij het kruidvat te koop.
    Als het aanhoudt zeker even naar je huisarts gaan! Sterkte!

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mijn man heeft regelmatig last van het evenwichtsorgaan. Dan heeft hij periodes dat hij heel snel duizelig is en zich er ook belabberd door voelt. Hij kan dan echt niks. Heel vervelend voor hem maar erg weinig aan te doen. Het komt en het gaat. Wel vastgesteld door de neuroloog..

20. Deliana

Deliana Niet meer actief

Klinkt inderdaad wel als lage bloeddruk. Zou de HA sowieso even bellen mocht het nog een keer gebeuren.

Deel Deze Pagina