Eerder een jongetje????

Discussion in 'De lounge' started by Lientjelove, Mar 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Misschien ligt het aan mij.. maar zou het kunnen als een kindje niet op de natuurlijke manier is ontstaan.. dus met hulp (van het ziekenhuis of ivf.. enz) dat er eerder kans is op een jongetje!
    Ik heb in mijn omgeving 5 voorbeelden van mensen die met hulp een jongetje hebben gekregen en eigenlijk ken ik geen voorbeelden van meisjes.. Is het toeval of toch niet??? Ik ben wel benieuwd!!

2. daatje

daatje Actief lid

Jan 28, 2010
    248
    0
    0
    To Get A Boy (According to Shettles):
    Time intercourse as close to ovulation as possible: The idea is that since the Y-chromosome sperm are faster than the X-chromosome sperm, there will be more Y-chromosome sperm who reach the egg, making it more likely that a Y-chromosome carrying sperm will fertilize the egg.

Abstain from intercourse for four to five days prior to ovulation. Have intercourse only just at the time of ovulation and just before.
    Have intercourse that allows for deep penetration. Shettles recommends rear-entry (aka, “doggy-style”). The idea is that the sperm will be deposited closer to the cervix where cervical fluid is most friendly to the Y-chromosome sperm and where the “boy sperm” are more likely to survive since there is less distance to travel.
    Men avoid tight clothes: heat kills off both types of sperm, but will kill off the less protected, smaller Y-chromosome sperm faster, according to Shettles.
    Women have an orgasm: According to Shettles, female orgasm increases the alkaline secretions in the vagina that are favorable to the Y-chromosome carrying sperm. Shettles recommends having an orgasm before or at the same time as the male partner.

To Get a Girl (According to Shettles):
    Have intercourse 2-3 days before ovulation and avoid intercourse just before ovulation until 2 days after ovulation and when you have peak cervical fluid: The idea is that when you have sex a few days before ovulation, only the X-chromosome “girl sperm” will be left in the female reproductive tract waiting to fertilize the egg when it is released.
    Have intercourse with shallow penetration: Shettles recommends “missionary position”or any position that will deposit the sperm slightly away from the cervix, giving advantage to the longer living, but slower X-chromosome-carrying sperm.
    Women avoid orgasm: Shettles suggests women avoid orgasm because it makes the vaginal environment more alkaline, and less acidic and is disadvantageous to the X-chromosome “girl sperm”

Mischien heeft het hier mee te maken?
    Ik zeg dat deze methode klopt omdat hij bij mij en mijn man wel uitkwam toeval of niet ik geloof het

Liefs

3. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @daatje: volgens mij was het de vraag of je met hulp van de MMM, dus niet alleen op doggystyle ;) eerder een jongetje kreeg.

@lientje: ik denk dat dat puur toeval is.
    ik ken weer heel veel meisjes namelijk die bv met IUI of ICSI zijn geboren.
    en als je kijkt hier naar de bevallingslijst van de meisjes uit de MMM dan zie je veel meer meisjes.

hoe dieper je in de MMM zit, hoe minder natuurlijk de selectie is bij de bevruchting.

maar na de bevruchting spreek je wat mij betreft weer over ' natuurlijke manier '
    alleen het begin is anders.

snelle zaadjes zijn vaak jongens, en langlevende zaadjes meisjes.
    vandaar de theorie (moeilijk in praktijk te bewijzen) dat als je bv een paar dagen voor je ei voor t laatst sext je eerder een meisje zou krijgen.

maar als je bv ICSI doet dan pakken ze een aantal best bewegende zaadjes, dat kunnen jongens zijn of meisjes.. ik denk dat het allemaal toeval is.

4. Lientjelove

Aha.. ik was echt benieuwd!!! En tja van dat engelse verhaal hierboven.. snapte ik weinig.. sorry!! Mijn engels is niet zo goed:D

Het is dus toch toeval.....:)

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik ken toevallig 2 meisjes ;)
    Dus denk dat het toeval is.

6. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik weet wel zeker dat het toeval is.
    alleen bij ICSI zou je kunnen denken dat, omdat ze de snelst zwemmende zaadjes pakken, er meer jongetjes geboren zouden kunnen worden.
    maar ja, ik ken dus juist weer veel meiden :D

7. tricia82

tricia82 Niet meer actief

ik ben zelf het leefde voorbeeld die via de MMM is gekomen :D

8. Seth

Seth Niet meer actief

Geen ervaring met de MMM... (gelukkig)

maaruhhhh wellicht een poll maken in het zwanger gedeelte...??
    om beetje zicht te krijgen hier op de pagina... die het geslacht weten dan... :D

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Volgens mij heb je met IVF inderdaad meer kans op een jongetje. Jongetjes-zaadcellen zijn sneller. Met IVF worden de zaadjes bij de eicel in een schaaltje gedaan, de snelste zwemmers zijn dus eerder bij de eicel.

Met ICSI wordt een goed uitziende zaadcel in de eicel geinjecteerd, dus dan maakt het niks uit. Je kunt niet aan de zaadcel zien of het een jongetje of een meisjeszaadcel is. Wij hebben mbv ICSI een meid gekregen!

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    ik denk niet dat dit onderwerp in de lounge thuis hoort...

11. Lientjelove

Waar dan????

12. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    iig niet hier mi.
    wellicht bij kinderwens-zwanger worden of ergens bij zwanger zijn.

13. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    De ene man heeft nu eenmaal meer y chromosomen en de ander meer x chromosomen.
    Sommige mannen 'maken'alleen maar jongentjes. DAt hoor je ook weleens.
    Heeft volgens mij niets meer snelheid te maken etc.

14. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hihi, om meisjes te krijgen: avoid orgasm???!!

hier niet van toepassing iig!

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier twee keer een jongen na ICSI maar ik ken echt ZAT meisjes die geboren zijn na een fertiliteitsbehandeling hoor :D

Elmo

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Als dat zo zou zijn, zouden er op de wereld veel meer vrouwen zijn. Ook in arme landen waar ze dergelijke kunstmatige hulp niet kennen.

Je 5 voorbeelden zijn ook niet echt statistisch, vind je wel?

17. Lientjelove

Huh (?!)..

Ik geloof dat je mij niet helemaal hebt begrepen... lees nog maar eens een keertje. Ik zeg niet dat je dan anders een meisje krijgt (jou conclusie is wel heel erg gek), maar dat de kans groter is op een jongen als je hulp heb gekregen.. en trouwens ik zeg niet dat het zo is.. vroeg het me af!!

18. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Een familie lid heeft zowel een jongen als een meisje gekregen, ik heb ook een jongen en een meisje.
    Zij via MMM ik niet dus volgens mij maakt het niet veel uit.

Groetje sAnita

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Oh sorry... ik weet niet wat er in mijn hoofd zat, maar volgens mij was ik met iets anders tegelijkertijd bezig of zo. Wat ik zei klopt inderdaad niet. Maar dat laatste wel. Tenminste, daarmee bedoelde ik dat 5 niet echt representatief is....

20. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

Jun 8, 2009
    311
    0
    0
    Hoi, ik ken ook 2 jongens die daardoor zijn ontstaan!

Share This Page