Hallo dames, Ik heb vandaag een leuke klamboe gekocht, de stof is van dat gaasachtige (dus niet katoen o.i.d.), maar is helaas te lang. Kan deze stof makkelijk ingekort worden, wie o wie weet dit?? Alvast bedankt! Groetjes Thessa
Of het makkelijk is weet ik niet, maar mijn moeder maakt een klamboe voor ons. Dus het moet wel kunnen.
Hoi Jois, en dat is van hetzelfde materiaal? Lijkt mij dat dit ook wel kan hoor, afknippen en weer stikken, maar denk dat ik dit wel door iemand moet laten doen...
Klamboestof rekt vaakt nogal, dat is heel vervelend omnaaien. Maar het kan wel. Aan de andere kant is iets langer niet erg. Dan kun je het onder de ledikant/wieg pootjes doen, en is de kans kleiner dan ze de hele klamboe het ledikant intrekken. Dat is iets waar ze vaak wel voor waarschuwen bij klamboes&ledikantjes..
Wat wij hebben is wel gaasachtige stof, maar de gaatjes zijn niet heel groot. Dus niet als tule, ofzo. De stof is daarintegen wel heel glad/glibberig, zeg maar. Maar mijn moeder heeft veel ervaring en een goede naaimachine. Ik zou het wel iemand vragen die ervaring heeft met naaien. En anders: hoeveel te lang issi? Een beetje op de grond hoeft helemaal niet lelijk te zijn, misschien juist wel mooi. Succes!
de klamboe is 2.50 hoog, iets lang vind ik ook niet erg, maar dit is te lang en is niet mooi, ik ga wel wat vogelen...wie weet krijg ik zelf iets voor elkaar...
ik spreek uit ervaring.ik zou het niet doen! doordat de stof rekbaar is kun je hem nooit meer mooi recht krijgen als je hem afknipt. zelfs hier in het naai atelier hebben ze hem door gestuurd maar ook die kregen hem niet mooi recht uit eindelijk hebben we hem weg gegooit en een nieuwe gekocht
Hoi Amfy, Dat klopt, het is van dat tule, dus rekbaar, maar helaas te lang, moet ik een andere oplossing vinden, wil hem niet weggooien...
Je kunt dat gaas gewoon afknippen en voor de rest hoef je er niets mee te doen. Mocht je toch af willen werken dan kun je deze het beste aflocken of met een zigzagsteek afwerken.
Heb je hem al boven het bedje geprobeerd op een piekstok??? De klamboe hangt tenslotte niet recht naar beneden, dus je hebt extra lengte nodig om om het bedje heen nog tot de grond te komen. Ik denk dat inkorten nooit mooi wordt, gezien het rekken van de stof.