Ervaringen gezocht voor 2e bevalling waarbij de 1e bevalling snel ging

Discussie in 'De bevalling' gestart door Raggy81, 24 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Lastig te omschrijven in de titel. :)
    Maar samengevat:
    Ik heb mijn 1e bevalling heel positief ervaren. Half 8 start weeën... Kindje was er om 1300 uur. Geen medicatie, geen pijnbestrijding, geen medisch ingrijpen en geen hechtingen.

Ik ben nu weer bijna uitgerekend en merk wat onzekerheid bij mezelf. Zou het weer zo makkelijk gaan. Of was de 1e echt geluk.
    Je hebt nooit zekerheid uiteraard maar ben dus op zoek naar wat ervaringen van geboortes van een 2e kindje waarbij de 1e dus relatief makkelijk ging.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.048
    17.015
    113
    Weet niet of je op zoek bent naar bevallingen als de mijne... Ben beide bevallingen ingeleid (respectievelijk met 38+0 en 37+6):

Eerste bevalling duurde 3u50min, heb de laatste 20min een pijnpompje gehad. Verder geen pijnbestrijding, geen medisch ingrijpen (in de vorm van vacuum etc) of andere gekke dingen, weinig bloedverlies, minimale schade, hartstikke prima bevalling, erg soepel herstel.

Tweede bevalling duurde een kleine 50min. Geen pijnbestrijding (wel TENS aangesloten maar kregen we niet aan de praat :p), geen medisch ingrijpen of andere gekke dingen, weinig bloedverlies, paar hechtingen, hartstikke prima, fijne bevalling (wel wat snel, haha), soepel herstel.

Raggy81 vindt dit leuk.
  3. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Eerste: 4,5 uur vanaf eerste wee tot baby op de buik.

Tweede: 1 uur en 50 minuten van eerste wee tot baby op de buik. Het ging bij de tweede een stuk relaxter, het was geluk dat mijn man al thuis was (‘s avonds) en de vk op tijd gebeld heeft, want tegen de tijd dat ik doorhad dat het serieus was had ik al persweeën. Ik vond het wel veel beter te doen dan de eerste! Ging ondanks de snelheid veel rustiger dan de enorme weeënstorm bij de eerste.

Raggy81 vindt dit leuk.
  4. IT234

IT234 Actief lid

16 mrt 2017
    294
    178
    43
    1e bevalling duurde 1.5u vanaf de 1e wee tot de geboorte. De 2e was er bijna net zo vlot.

Raggy81 vindt dit leuk.
  5. roever

roever Niet meer actief

Eerste bevalling;
    Rond 5 uur sochtends begonnen weeeen, en iets voor 9 was baby er.
    Tweede bevalling:
    Heel de dag weeen gehad, vanaf n uur of 4 werd het serieuzer, kindje was er iets over 19.00
    Derde bevalling; wachten we (on)geduldig af! :)

Raggy81 vindt dit leuk.
  6. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    1e bevalling: 18.05u eerste wee, 21.32u bevallen
    2e bevalling: rond 2.00u eerste weeën, drong om 3.00u pas door, vanaf 8.15u vond ik het serieus worden en 9.52u bevallen.
    3e bevalling: 0.00u eerste wee, 4.25u bevallen.

De eerste bevalling ging zo snel, die was al voorbij voordat ik er erg in had. Heb tegen mijn man gezegd "nu weet ik nog niet hoe het is om te bevallen":rolleyes:.
    Tweede bevalling vond ik de meest relaxte, ondanks dat die het langste duurde. Had tussendoor tijd om op adem te komen.
    En de derde bevalling duurde gevoelsmatig het langste, baby was nog niet ingedaald en bleef met zijn hoofd boven mijn schaambotje liggen, daarnaast ook rugweeën. Toen zijn hoofdje eenmaal voorbij het schaambotje was, was hij er erg snel.

Raggy81 vindt dit leuk.
  7. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel. Dus bij allemaal ook toch vlot bij de 2e. Ben erg benieuwd...

8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Eerst bevalling duurde 4 uur, waarvan 30 minuten persen. Tweede bevalling had ik verwacht dat het sneller zou gaan, de verloskundige ook, want ik moest bij de eerste wee echt meteen bellen. Ik had wel snel 10 cm ontsluiting, van het eerste rommelen tot 10 cm in 2,5 uur. Maar daarna 1,5 uur tot de kleine op mijn buik lag. Dat viel dus écht tegen. Ik dacht, 1 keer persen en hij is er. Hij wilde er niet uit. En nog hangt, ligt, knuffelt hij het liefst de hele dag bij mij haha.

Raggy81 vindt dit leuk.
  9. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Eerste bevalling hier ook 2,5 / 3 uur ongeveer (inleiding).

Tweede bevalling duurde precies zo lang :) geen inleiding. Alleen nu maar paar minuten geperst (knip) en de eerste keer zo’n 1,5 uur geperst (en toen een knip).

Dus de weeen opvangen an sich kostte me nu wel meer tijd de tweede keer. Het kan toch iets langer duren zelfs :)

Raggy81 vindt dit leuk.
  10. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Eerste bevalling gelijk een ruggenprik gevraagd en binnen 6 uur bevallen. Hele goede bevalling.
    2de bevalling eerste wee om 22:20 en om 23:00 geboren. Had al wel 8cm ontsluiting zonder een wee te hebben gehad.
    Geen tijd voor pijnstilling de 2de bevalling achteraf een prima bevalling gehad

Raggy81 vindt dit leuk.
  11. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Zelfde bevalling gehad bij de eerste @Raggy81. Nummer 2 was er binnen twee uur nadat ik wakker werd. Ook geen schade etc. Wel buik i.p.v. rugweeen en daardoor beter te doen

Raggy81 vindt dit leuk.
  12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn eerste duurde ca 3 uur vanaf de eerste wee, waarvan ca 3 kwartier persen.

De tweede duurde ca 2,5 uur, maar was veel heftiger. Binnen een kwartier weeën om de 2 minuten en met 3 cm ontsluiting een weeenstorm. Met 4 cm ontsluiting dacht ik al dat ik het niet meer ging redden en een kwartier later was hij er in 1 perswee. Dat ging dus echt heel snel.

De derde ging gelukkig keurig volgens het boekje in ca 4 uur, zonder persen.

Raggy81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina