Wat te doen met zoontje als bevalling start?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Geluk2, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geluk2

Geluk2 Actief lid

1 feb 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met de start van een bevalling en reeds een kindje thuis? Ik wil hem er uiteraard niet bij hebben en ook niet in de nacht want hij is geen goede slaper en uiterst gevoelig. Iemand de ervaring met of ziekenhuis of thuis bevalling?

2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Wij mochten me schoonmoeder ten alle tijden bellen. Die kon onze dochter dan ophalen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben mn moeder gebeld die is hier de rest van de nacht komen slapen. 's Avonds had ik al zo'n vermoeden dat ik op mn uitgerekende datum ging bevallen dus om 22u al gebeld van leg je tandenborstel klaar en hou er rekening mee. Om 3u gebeld en om 3.30 was ze er en konden wij richting ziekenhuis. Zoon is om 8.09u geboren en ze konden dus na het ontbijten, aankleden en eventjes spelen, bij de baby komen kijken.

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik zou ook familie proberen in te schakelen... Zorgen dat hun ook een vluchttas in de buurt hebben... Anders misschien een vriendin die in de buurt woont? Als je naar ziekenhuis moet zou ik vragen of ze naar jou kunnen toe komen, beval je thuis dan zou ik zorgen dat je voor zoontje een tas hebt klaarstaan dat hij wellicht door opa of oma kan worden opgehaald??

5. Bri

Bri Niet meer actief

Onze zoon is gelukkig wel een heel goede slaper, hij is gewoon in zijn eigen bed gebleven (mijn bevalling begon aan het begin van de avond, en ik ben 's nachts thuis bevallen).

Als het nodig was geweest, hadden mijn schoonouders in 40 min op de stoep kunnen staan. Als we op stel en sprong weg hadden gemoeten, hadden we de buren ingeschakeld. Was allemaal niet nodig, maar dat was ons plan. Als zoonlief wakker was geworden, dan zou papa zich met hem hebben beziggehouden tot hij weer in bed lag.

Ik zou in elk geval de buren inschakelen; die kunnen namelijk meteen komen als dat nodig is. En dan familie of goede vrienden die er voor je zoon kunnen zijn als er iets meer tijd is om de opvang te regelen.

6. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Wij hebben voor zoonlief een koffertje met kleertjes, pyjama ed bij opa en oma klaar staan. Als de bevalling dan begint, kunnen ze hem zo ophalen en hoeven we niet te stressen om van alles en nog wat in te pakken.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    De bevalling van onze tweede zoon begon aan het eind van de middag. Ik heb onze oudste toen gelijk laten ophalen. Eigenlijk zouden mijn ouders komen, maar die kreeg ik niet te pakken, dus toen heb ik een vriendin gebeld en mijn ouders hebben hem daar toen weer opgehaald. Mijn bevalling ging snel, dus ik kon niet wachten tot ze opnamen. Ik ben thuis bevallen, zoon heeft een nachtje gelogeerd bij opa en oma en die hebben hem de volgende ochtend teruggebracht.

Deze keer gaan ze weer naar mijn ouders, als het 's nachts gebeurt hoop ik dat ze doorslapen en als dat niet lukt of als we naar het ziekenhuis moeten, dan zullen ze helaas een keertje midden in de nacht hun bed uit moeten. Het is niet anders, dat overleven ze heus wel.

8. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    mijn dochter lag heerlijk te slapen! gelukkig maar zo wou ik het ook graag.. kon ze daarna meteen kijken bij haar zusje! als ze wakker was geworden zou ze naar de buren gaan (zwager en schoonzus) ideaal!

9. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    misschien dat je schoonouders kunnen helpen? weet niet hoever ze wonen en of dit wel kan. maar anders andere familie?

10. tuc

tuc Niet meer actief

wij willen in principe poliklinisch, dus er komt iemand hier als het s nachts is zodat onze dochter gewoon kan blijven slapen. Overdag iemand geregeld die haar uit school kan halen als het nodig is.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Bij mij begon de bevalling 's avonds. Na een paar uur heb ik mijn moeder gebeld, dat ze die nacht waarschijnlijk zou moeten komen. Rond een uur of 2.00u heeft mijn man haar gebeld dat ze moest komen. Ze was er iets van een half uur of drie kwartier later, toen was de vk er ook net. Toen mijn moeder er was, zijn we naar het ziekenhuis vertrokken en nog geen uur later is de tweede daar geboren. Mijn moeder heeft bij ons geslapen, omdat de oudste ook nog lag te slapen, en 's ochtends zijn ze naar het ziekenhuis gekomen.

Als de bevalling overdag was begonnen, dan had ik haar ook gebeld en dan was zij of mijn vader ook of in ons huis gebleven of ze hadden mijn dochter meegenomen naar hun huis.

12. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een oppas regelen die weet dat je misschien midden in de nacht kan bellen.

13. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Idd oppas, schoonma, vriendin, buurvrouw waarop je kan rekenen wanneer de bevalling eenmaal begint. Het liefst iemand die bij jou thuis wil oppassen, zodat zoontjelief niet wakker gemaakt hoeft te worden.

14. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hadden mijn moeder geregeld als oppas. Mijn vliezen braken rond 22.30 uur en toen lag mijn dochter natuurlijk al lang en breed te slapen. Ik heb mijn moeder nog wel gebeld om haar ervan op de hoogte te brengen mocht het toch nodig zijn mijn dochter op te halen doordat ze wakker werd of omdat wij bijv. naar het zh moesten. Maar uiteindelijk is mijn zoontje om 01.55 uur geboren en heeft mijn dochter overal doorheen geslapen.

15. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Mijn moeder komt hierheen als de bevalling begint, voor evt snelle oppas heb ik gelukkig de bonuskinderen die wel even op kunnen passen.. zeker als zoonlief in bed ligt te slapen.
    Moet in het zh bevallen dus moet zowiezo die kant op..

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn dochter gaat gewoon mee naar het ziekenhuis. De verloskundige vond dit geen probleem. Ik had het liever anders gezien maar iedereen die ik mijn dochter toe vertrouw en kan/wil opassen woont minimaal 60 minuten bij ons vandaan, nou daar ga je dan.
    Weinig opties dus voor ons aangezien mijn bevalling maar ca. 180 minuten duurde bij mijn dochter in totaal.
    Alleen als we meer tijd krijgen bij deze zal er op haar gepast kunnen worden en anders word het toch echt spelen in de mooie hal van het ziekenhuis met haar speciaal ingepakte tas vol kadotjes ter afleiding samen met haar papa.;)

Deel Deze Pagina