Genante vraag over vagina

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door EnBee, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Sinds ongeveer 2 weken heb ik echt ontzettende jeuk aan de bovenkant (clithood en omstreken) van mn vagina. Ik dacht eerst dat het misschien aan de haren lag, maar ook na het scheren jeukt het nog steeds heel erg. Het is best opgezwollen, en lijkt wel geirriteerd.
    Het is geen schimmelinfectie (die heb ik pas ook nog gehad), maar het komt echt omdattie opgezwollen is. Niks helpt tegen de jeuk. Als ik eraan zit, doet het zelfs een beetje pijn.

Ik denk niet dat ik er echt iets aan kan doen, maar... Is dit normaal?

2. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hey ik kan je niet helpen,

maar heb er ook ontzettend last van

bij mij is het ook opgezwollen

en doet idd zeer

zat er over te denken om een topic te openen,

maar nu heb jij dat gedaan:)

ben benieuwd

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Is het bij jou ook echt alleen de bovenkant?
    Ik begin te twijfelen of het niet ook aan de binnenkant van mn schaamlippen jeukt... Echt verschrikkelijk. Oke, een schimmelinfectie is erger, maar daar kan je wat aan doen. Ik zou niet weten wat ik aan een opgezwollen onderkant kan doen...

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Volgens mij is het normaal dat alles aan de onderkant wat gezwollen raakt, wanneer je zwanger bent, vooral als je al zover bent. Jeuk weet ik niet, misschien even de verloskundige bellen? Misschien is het toch een schimmeltje?

5. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Bij mij jeukte de schimmel van binnen echt heeel erg, ook mijn afscheiding was heeel anders dan normaal, en het rook niet fris. Ik heb nu nergens last van, alleen een opgezwollen bovenkantje en jeuk (aan dat bovenkantje), denk dus niet dat het een schimmelinfectie is.
    Ook heb ik woensdag een inwendig onderzoekje gehad, ben het door de stress toen helemaal vergeten te vragen... Maar ik denk dat als ze zou zien dat ik een schimmelinfectie heb, ze het wel even zou melden, toch?

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ja dat lijkt me wel! Er daagt mij iets dat ik toen ook wat last kreeg van jeuk. Misschien kun je de boel even laten luchten door in je blote bips te gaan slapen? Hielp bij mij toen wel volgens mij. Dan kan het ook niet zo broeien. Gebruik je nu wel 100% katoen ondergoed?

7. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ik hou er echt niet van om zonder ondergoed te slapen ;) maar ik ga het proberen te laten luchten.
    En ja, natuurlijk wel 100% katoen.

8. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Ik zou inderdaad toch even de VK bellen voor de zekerheid maar ik denk idd ook dat het met de voordering van je zwangerschap te maken heeft! Heb het zelf niet gehad bij mijn zoontje maar de VK zitten er om je te helpen en ik weet zeker dat ze alles al gehoord en gezien hebben ;)

9. Mecha

Mecha Niet meer actief

de schimmel kan ook aan de buitenkant zijn gaan zitten heb je een simpel cremmetje voor die dat verhelpt, dus het zou wel kunnen gewoon ff na laten kijken baat het niet schaad het niet toch ;)

10. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hier ook erg veel last van! Maar ik denk dat ik er achter ben gekomen hoe het komt.. namelijk door Silan wasverzachter! Daar zit zo ontzettend veel parfum in, ik denk dat het in zwangere toestand alles helemaal irriteerd. Sinds ik mijn ondergoed met Neutral was, is het stukken beter!

11. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Gebruiken jullie inlegkruisjes?
    Zo ja toen ik deze klachten had adviseerde mijn dokter om dan maar 3x per dag een schone onderbroek aan te trekken(idd katoen) en die broeierige inlegkruisjes even niet meer te gebruiken en moet eerlijk zeggen dat ik sindsdien niet meer van deze klachten heb gehad.
    Sterkte in ieder geval allemaal !

Liefs Mandy

12. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Heb het ook gehad, heel vervelend. Ben ermee naar de HA geweest en het was idd een schimmeltje aan de buitenkant. Dit komt omdat alles opzwelt beneden, je buik hangt er over heen en het gaat dus lekker broeien. Ik heb een zalfje gekregen alleen hielp die niet en ik mocht hem niet langer gebruiken ivm hormonen die in het zalfje zaten. Je kan het best niet te strak ondergoed en broeken etc dragen, evt wat mentholpoeder gebruiken tegen de jeuk en evt absorberen van vocht ivm het broei probleem. Heb nog wel aan de huisarts gevraagd of het geen kwaad kon bij de bevalling ivm besmetting van het kindje, dit was geen probleem. Dit gaf de VK ook al aan en de klachten gaan na de bevalling vanzelf weer over ivm verdwijnen van je buik en de zwellingen nemen af. Meiden sterkte ermee, ik weet dat het heel vervelend is, maar het gaat dus weer over. Gr. Puck.

13. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    @puck1 : dat is best wel vreemd dan want tegen mij is gezegd dat ik absoluut geen schimmel bij me mag dragen als ik zou moeten bevallen. Maar zo zie je maar weer, hoe verschillend het allemaal is.

14. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Manny 211, je mag geen inwendige schimmel bij je dragen, aangezien je kindje daar langs komt. Bij mij zit de schimmel vooral in de liezen en dit zit volgens de HA er ver genoeg vanaf, ook volgens de VK levert dit geen probleem op.

15. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Oke :D Dan zal dat het verschil wezen.

Deel Deze Pagina