Ceremoniemeesterschap weigeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door rums, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ceremoniemeesterschap weigeren?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. rums

rums Niet meer actief

#1 rums, 29 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2013
    Ik heb een vraagje. Vinden jullie dat je het ceremoniemeesterschap voor een bruiloft kunt en mag weigeren?
    Zo ja, waarom zou je weigeren wat voor redenen?
    Zo nee, waarom niet?
    En als je niet wilt weigeren mag je dan bepaalde randvoorwaarden scheppen rondom het ceremoniemeesterschap? Zodat je het wel doet maar wel met bepaalde condities.

2. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Je bedoeld voor een bruiloft neem ik aan?

Vorig jaar is zwager getrouwd. als wij gevraagd waren, hadden we geweigerd want ik moest 8 week ervoor bevallen.
    dit jaar is zusje getrouwd. Ook dat hadden we dan geweigerd want ik mocht de bruidstaart al maken (> hou je geen energie meer over voor de rest van de dag haha)

Dus ja, ik vind dat je mag weigeren. Het is best een geregel en je moet het wel leuk vinden.

3. rums

rums Niet meer actief

Ja, klopt voor een bruiloft.

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

zou niet weten waarom niet? als ik er geen tijd of zin in heb ga ik iets niet doen. en zeker niet voor andere mensen zoiets belangrijks als een speciale dag

5. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Tuurlijk mag je weigeren! Tis niet niets hoor. Gaat veel tijd in zitten en niet iedereen is er geschikt voor

6. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja, ik vind dat je dat zeker mag weigeren.. Het is iets waar enorm veel tijd in kan gaan zitten.. Daarbij moet je het wel kunnen en de 'werkzaamheden' moeten je ook aanstaan..

Als je het niet wilt moet je het gewoon echt niet doen.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja, natuurlijk mag je weigeren. Het is veel geregel en daar moet je wel zin in hebben anders doe je het bruidspaar ook te kort en daar wordt niemand gelukkig van.

Voorwaarden scheppen vind ik geen optie. Je doet het, of je doet het niet. Je kunt het niet maar gedeeltelijk doen.

8. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

tenzij je voor 10 bruiloften word gevraagd ofzo... vind ik persoonlijk niet dat je kunt weigeren.

Ik zie t persoonlijk als een eer...

Maar met ziekte/zwangerschap enz ga ik er van uit dat je niet eens gevraagd wordt... (misschien naief ofzo)

Drukte trouwens ook veel te snel op die pol... maar k zou niet gauw weigeren.. en zou absoluut wel bepaalde eisen stellen hoor. Niet wat de bruiloft betreft maar wel bijv dat je niet nog om 12 s'nachts nog gebeld wordt ofzo...

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind ook dat je het mag weigeren of áls je het wél wil doen moet kunnen aangeven wat je wel of niet kunt doen. Of bijvoorbeeld alleen met iemand samen. Omdat het anders niet gaat. Ik zou alleen - wat de reden ook is- wel altijd aangeven dat het is om iets wat jij zelf niet kan/wil en het niet laten liggen aan het bruidspaar zelf (tenzij je gewoon écht niet achter de bruiloft staat) .

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar het hangt er érg vanaf wat het bruidspaar allemaal van je verwacht en verlangt wat je moet doen denk ik. Pas dan weet je ook of je het kan of niet. Of dat je het kan op een bepaalde manier .

11. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hihi, ik moest eerst uitzoeken wat ceremoniemeesterschap was.. *kuch*

Maar lijkt me wel dat je dat kunt weigeren.. Er gaat vast veel tijd inzitten, denk ik.

12. rums

rums Niet meer actief

Nou ik zou me bezwaard voelen om nee te zeggen. Aangezien ik niet super veel werk. Heb nu wel een baby maar tegen die tijd is hij al een jaar.
    Maar wel op randvoorwaarden.
    Ik heb voor mijn bruiloft ontzettend veel voorbereid en zelf geregeld. En toch vond de ceremoniemeester het toch veel werk nog.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar hoe is je motivatie verder? Toen ik ceremoniemeester was, vond ik het een hele verantwoordelijkheid: Maar ik had het écht over voor het bruidspaar.
    Maar ik denk dat het echt belangrijk is voor je akkoord gaat of niet, dat je duidelijk hebt wat er verwacht wordt. En eventueel dat je het samen doet met iemand.

14. rums

rums Niet meer actief

Ik ben wel gemotiveerd. Maar wil niet elk wissewasje hoeven regelen.
    Op zich denk ik ook wel dat ik het in me heb en het kan. Maar op die dag lijkt mij het moeilijk om echt van de dag te genieten omdat er dan veel bij komt kijken nog en dat houdt mij in zekere zin tegen.
    En inderdaad ceremoniemeester zijn doe ik zoiezo niet alleen.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Natuurlijk mag je dat weigeren.
    Ceremoniemeester zijn is geen erebaantje of zo, maar vaak zie je diegene de hele dag lopen rennen en regelen. Vergéét het idee dat je dan van die dag kunt genieten. Je kunt ervan genieten dat anderen het zo naar hun zin hebben :)
    En van tevoren komt er ook al het een en ander bij kijken. Dat kan hartstikke leuk en eervol zijn, maar ze vragen nogal wat van je om dat op je te nemen.
    Als jij dat om wat voor reden dan ook niet ziet zitten, moet je dat gewoon zeggen. Liever dat, dan met tegenzin doen. Daar wordt niemand vrolijk van.

16. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou onze ceremoniemeesters hebben echt wel genoten hoor, vind het een beetje een vreemde constatering dat dat niet zou kunnen. We hadden vooraf alles goed geregeld en doorgesproken. Het enige vermoeiende wat het eventueel had kunnen zijn is dat ze al vanaf 6 uur op waren om op tijd en vanaf het begin bij ons te zijn.

Kan natuurlijk ook aan mij liggen maar vond het regelen van onze bruiloft een piece of cake, helemaal niet druk en veel geregel terwijl we gewoon een bruiloft hadden met alles erop en eraan.

17. rums

rums Niet meer actief

Tis geen feit dat je dan niet kan genieten. Maar de mensen die ik er tot op heden over heb gesproken die gaven wel aan het veel werk te vinden. En dat ze minder genoten hebben van de dag zelf

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Oeh moeilijk... Ik vind dat je wel mag weigeren. Wij hadden niet eens een ceremoniemeester, hebben alles zelf geregeld.
    Maar het lijkt me wel moeilijk om te weigeren. Het is best een eer om gevraagd te worden namelijk. En ik vind dat je best voorwaarden mag scheppen, maar vraag eerst eens aan het paar wat ze zich voorstellen bij het ceremoniemeesterschap en kijk of je je daarin kan vormen. Misschien maak je je nu wel druk om iets dat wellicht helemaal niet de bedoeling is ;)

19. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zeg het misschien te zwart wit dat je moet vergeten dat je zelf kunt genieten van de dag. Maar als je er als ceremoniemeester van uit gaat dat jouw plezier er vooral uit bestaat dat je andere mensen een superdag bezorgt, is het alleen maar mooi meegenomen als je zelf ook nog ontspannen kunt kletsen en dansen en weet ik wat je allemaal doet op een bruiloft.
    Maar als er iets misloopt, zoals een groep daggasten die de weg kwijt raakt tussen gemeentehuis en feestlocatie, een taart die niet wordt bezorgd, of als gasten zich misdragen na een paar drankjes te veel, dan ben jij degene die dat mag oplossen. En die ervoor zorgt dat het bruidspaar er allemaal niets van meekrijgt. Daar kún je een groot deel van de tijd aan kwijt zijn. En als je daar niet toe bereid bent moet je er niet aan beginnen.

En de voorbeelden die ik noem, zijn allemaal gebeurd op bruiloften waar ik bij ben geweest. Gelukkig niet allemaal op één gelegenheid maar hé, je kunt pech hebben.

20. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik vind zeker dat je dat mag weigeren, het is namelijk een hele verantwoordelijkheid. Natuurlijk hangt het er vanaf wat je moet doen, maar als je alles moet regelen en moet zorgen dat alles in goede banen wordt geleid vind ik zeker dat je ook nee mag zeggen. Jij bent namelijk ook degene die oplossingen moet bedenken als er iets mis gaat op de dag zelf (of vooraf, dat kan natuurlijk ook nog) en dat kan best veel stress met zich meebrengen. Sommige mensen kunnen daar niet goed mee om gaan of zien het gewoonweg niet zitten om dat allemaal te aan regelen. Je kunt ook beter nee zeggen, dan ja zeggen omdat je je verplicht voelt, maar het eigenlijk liever niet doet. Toch heb ik ook al een aantal bruiloften meegemaakt waarbij dat ceremoniemeesterschap helemaal niet zo uitgebreid was en het bruidspaar zelf alles regelde. De ceremoniemeester was daar alleen het aanspreekpunt voor iedereen die een stukje of verhaaltje zou willen doen op de bruiloft en moest dat in goede banen leiden zodat niet meerdere mensen hetzelfde stukje op zouden gaan voeren of de hele avond gevuld zou zijn met dit soort dingen. Vraag ze dus wat ze van je verwachten en beslis of je die verantwoordelijkheid wilt of niet.

Deel Deze Pagina