Bah wat kan "familie" je teleurstellen zeg

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaatje85, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Even van me af typen hoor. Ben normaal helemaal niet iemand die op dit forum hele persoonlijke dingen neer zet ( hallo meelezers :) ) maar ben er nu zo klaar mee, en het is typen of huilen en aangezien Levi in de kamer zit ga ik dus maar typen.

Sinds 3 jaar heb ik geen contact meer met mijn moeder en broertje, en sinds 2.5 jaar niet meer met mijn vader.
    Om de reden heel kort neer te zetten. Mijn moeder vind alles goed,zolang je maar ja en amen zegt en alles op haar manier doet. Heb ik altijd gedaan, tot Levi er was. Toen was ik dus degene die dingen over hem bepaalde. Daarop heeft zij het contact verbroken ( na heel veel lullige dingen gezegt en gedaan te hebben )
    Mijn vader is zo'n watje dat hij voor de " gezelligheid " thuis gekozen heeft en ziet zijn kind en kleinkinderen dus ook niet opgroeien.

Nu had ik altijd nog wel contact met mijn zusje. Kwam altijd hierheen ( woont nog thuis ) en is een leuke tante voor Levi en Elin.
    Laatste maanden is ze behoorlijk onder de plak van mijn moeder gaan zitten. Stond ze eerst nog helemaal achter mij, ging ze mij steeds meer afvallen en het voor mijn moeder opnemen ( terwijl zij degene is geweest die het contact heeft verbroken en ik het diverse keren heb geprobeerd het weer op te starten )

Maar nu heb ik mijn zusje dus al een maand niet gesproken. Ik zou vorige maand met haar meegaan als model voor haar nagelopleiding,maar ze nam blijkbaar opeens liever mijn nichtje mee en daarna niets meer gehoord.Ook niet op de uitnodiging die ik vorige week gestuurd heb voor Elin haar verjaardag.

Zit ik net op facebook te neuzen, kom ik via via op de facebook van mijn moeder terecht. Moet ik daar lezen dat mijn oma slecht in het ziekenhuis ligt ! Niets van mijn zusje gehoord.Geen telefoontje, mailtje, whats-up. Bah ben echt heel erg teleurgesteld !
    Wat als ze opeens komt te overlijden en ik zou hierdoor geen afscheid hebben kunnen nemen.
    Ga zo mijn oma even bellen rond etenstijd in de hoop dat mijn ouders daar dan niet zitten, even vragen waar ze ligt en dan snel op visite.

Bedankt voor het lezen :) Ben iig de druk weer even kwijt.

2. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Jeetje meid, wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent, om op deze manier er achter te komen dat het niet goed gaat met je oma.
    Ik kan me helemaal niet voorstellen dat er geen contact meer zou zijn met ouders/zus (de mijne zijn overleden, maar toch).
    Lijkt me heel moeilijk!
    Weet verder niet veel te zeggen, maar wil je sterkte wensen met deze waardeloze situatie!

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Niet leuk inderdaad.
    Dat mensen familie zijn zegt mij sowieso al jaren niks meer.
    Ik bedoel, dat je familie bent wil nog niet zeggen dat mensen het dan goed met je voor hebben of je het met ze kan vinden helaas.
    Echt heel telleurstellend kan dat zijn.
    Maar je leert ervan en word er wel sterker van.
    De volgende keer zal het je waarschijnlijk wat minder doen.

Ik hoop dat je oma snel beter word trouwens, sterkte ermee.

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Goh hebben wij dezelfde familie? Ik heb dan wel gewoon heel goed contact met mijn ouders, maar alles wat er aan hangt, tantes, ooms, nichtjes is bagger.

Vervelend dat ze je negeren, zeker met zoiets belangrijks als een ziekenhuisopnamen.

Adem in adem uit en kies voor je zelf en je eigen prachtige familie.

Knuf.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties
    Voor mijn gezin heb ik jaren terug al gekozen na maanden van stress etc door mijn " familie " . Onder andere via de GGZ alles een plekje kunnen geven.
    Blij dat ik nog wel contact met mijn zusje had ( ook al gaat het altijd alleen maar over koetjes en kalfjes want hebben vanuit huis uit nooit geleerd wat een goede familie band is ),en blij voor de kids dat ze iig nog een leuke tante hebben.

Maar dit vind ik echt heel jammer. Kleine moeite om even iets te laten horen toch.
    Mocht ik met Elin haar verjaardag niets horen mag ze wat mij betreft samen met de rest emigreren naar de andere kant van de wereld.

Ik kan me voorstellen dat degene die wel een goede familieband hebben zich dit niet voor kunnen stellen,maar wij hebben dus nooit zo'n band gehad. Ons is nooit geleerd over persoonlijke dingen te praten. Zoenen, knuffelen of ik hou van je bestond in mijn jeugd ook niet. ( gelukkig weet ik nu precies hoe ik Levi en Elin dus NIET wil opvoeden )

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik had een paar maanden geleden hetzelfde.
    Mijn moeder moest met spoed naar het ziekenhuis inverband met hoge ontstekings waardes in haar bloed en bleek een zware long ontsteking te hebben.
    Hoe ik erachter kwam? Niet eigenlijk.
    Het was dat ik msn even aanzette en mijn vader de energie kon vinden om mij te typen dat ze in het ziekenhuis lag anders had ik gewoon niks geweten... ;)
    Pure laxigheid. :x

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Meid,

Ik herken zoveel dingen in je verhaal...
    Hopelijk kan je je oma zo nog bereiken en evt. nog bij haar langs.

Wil je een dikke knuffel geven!

8. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Ik heb sterke band mett mijn "oude gezin" alleen jeetje ze mochten best jou laten weten over oma! Je hebt geen problemen met oma! atleast een sms met info

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat is dat toch met families :(

Net geprobeerd mijn oma te bellen.Telefoon staat uit. Denk dat ze op de hartbewaking ligt en geen mobiel aan mag. Wordt dus toch mijn zusje benaderen.

10. Niet leuk, zulke familie! Kan je toch niet voorstellen, dat je je kleinkinderen niet wilt zien opgroeien en het je niet uitmaakt hoe het met je dochter gaat?!?
    En dan is het ook nog teveel moeite om even door te geven dat het slecht gaat met oma. Snap heel goed dat je teleurgesteld bent. Zulke familieleden zijn zwaar teleurstellend. Voortaan zelf contact houden met je oma lijkt wel de enige oplossing..
    Hopelijk kan je gauw even op visite zonder je ouders tegen te komen en komt je oma er weer bovenop.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou het maakt hem wel uit hoor hoe het met mij gaat. Heb sinds twee weken een nieuwe baan,en nu had hij aan een collega van me gevraagd of het beviel daar om met mij te werken en hoe ik het vond. Maar hij is zelf zo'n slappe zak dat hij het niet aan mij durft te vragen omdat mijn moeder dan chago wordt.

12. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Meis, wat vervelend zeg. Kan me er ook niks bij voorstellen als ik geen contact meer zou hebben met mijn ouders. Maar dat terzijde.
    Ik hoop dat het goed komt met je oma en je er gewoon heen kunt gaan zonder "gedoe" met je ouders en zusje. Sterkte!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    net zelf maar een ziekenhuis gebeld waarvan ik dacht dat ze heen gebracht zou worden. Kreeg binnen no time een afdeling, kamernummer en een verpleegster die hoogstpersoonlijk de telefoon naar mijn oma ging brengen. Heel even gepraat want ze kon me slecht verstaan zei ze. Maar ga morgen iig even bij haar op visite. Zullen mijn ouders daar ook wel zijn maar die negeer ik wel gewoon. En mijn zusje ga ik eens goed duidelijk maken dat ik echt zwaar teleurgesteld in haar ben.. O maar goed dat mijn man zo thuis komt want loop me een partij op te vreten. Goed voor mijn eigen bloeddruk ;)
    Weet nu iig dat ze op de Cardio ligt met een onregelmatige hartslag en heel erge buikpijn ( hoop niet op kanker ofzo ) en dat ze haar mobiel niet aan mag op de afdeling.Hoop morgen meer te weten.Zelf wist ze ook niet wat ze precies had

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Knuff lieverd.... tranen in de ogen.. heel gemeen dit

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    thanx
    dacht mijn zusje te horen toen ik mijn oma aan de telefoon had.klopt denk want nog geen kwartier later belde ze me. heb hem maar laten gaan want was nog veel te kwaad en teleurgesteld.

16. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wat erg zeg, heel veel sterkte!!

17. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Jeetje, van je familie moet je het hebben he? Wat zul je je op zo'n moment ook buitengesloten voelen zeg. Sterkte ermee en hoop dat het meevalt met je oma.

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Van je eigen familie moet je het maar hebben...
    Kan me heel goed voorstellen dat je zwaar teleurgesteld bent.

Ik hoop dat je oma snel opknapt.

Alvast een dikke digi knuff!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor alle reacties.
    Gister na dat telefoongesprek als een blok in slaap gevallen.Wat kunnen emoties je moe maken zeg.
    Voor vanmiddag oppas voor Levi kunnen regelen en een auto kunnen lenen, dus ga dan met mijn man en Elin even bij oma kijken.
    Hopen dat we net mijn ouders mis lopen maar dat zal wel niet.

20. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Jeetje, dit had zo mijn verhaal kunnen zijn. Alleen is het mijn vader die altijd zijn zin wil hebben en vind dat ik nog steeds hun kleine meisje ben waar zij wel ff dingen voor kunnen beslissen. En mijn moeder die durft er niet tegen in te gaan.. Dus ook sinds kort geen contact meer.

Maar meid, heel veel sterkte! En hopelijk gaat het snel de goede kant op met jouw oma! Dikke knuffel!

Deel Deze Pagina