Debat over kosten olympische spelen 2028

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

PvdA wil debat over kosten OS
    PvdA-Kamerlid Tjeerd van Dekken heeft een debat aangevraagd met minister Edith Schippers van Sport over de kosten van het organiseren van Olympische Spelen in Nederland.

Uit onderzoek van RTL Nieuws blijkt dat het kabinet in een brief aan de Tweede Kamer bewust vaag is geweest over de kosten van het organiseren van de Spelen in Nederland in 2028. De investeringen blijken te kunnen oplopen tot een bedrag van 8 miljard euro (pdf), blijkt uit documenten die in handen zijn van RTL Nieuws.
    'Onduidelijkheid komt draagvlak niet ten goede'
    "Uit diverse documenten van het ministerie blijkt dat er veel onduidelijkheid is over de kosten voor de organisatie", oordeelt Van Dekken. "Wij willen de onderste steen boven hebben. De onduidelijkheid van de minister komt het maatschappelijke en politieke draagvlak niet ten goede."
    'Onzekerheden groot'
    "In de aanbiedingsbrief aan de Tweede Kamer zijn geen bedragen opgenomen, omdat zo'n 17 jaar voor de Spelen de onzekerheden zo groot zijn dat er over de kosten en baten slechts een indicatie te geven is", zegt een woordvoerder van minister Schippers.
    "Bovendien waren de onderzoeken juist bedoeld om erachter te komen hoe de kosten en baten te beïnvloeden zijn", zegt de woordvoerder. "In de achterliggende rapporten, die de Kamer heeft, zijn de bedragen gewoon opgenomen."

2. SeaShell

8 miljard euro :$ in 2028 zal dat vast 16 miljard euro of meer zijn

Leuk voor ons en onze kids mocht het doorgaan. Word schoolgeld en ziektekosten al helemaal onbetaalbaar, over de huizenmarkt nog niet te spreken

3. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ze zouden zich kapot moeten schamen om zoiets verzonnen te krijgen! Crisis? Ach... die 8 miljoen in 2028 kan daar dan ook nog wel achteraan.

En het ergste is... ze zijn gewooon al begonnen met bouwen van zo'n stadion (ergens in Limburg dacht ik)

Wij betalen hier dan straks allemaal aan mee. Wij (ik en vriend) houden niet eens van sport kijken...

4. SeaShell

Het is helaas geen 8 miljoen maar miljard :$
    Echt te schandalig voor woorden

5. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    bezuinigen? Ja voor ONS, de burgers, maar de ministers krijgen hun geld toch wel.....zelfs als ze er zelf voor kiezen om te stoppen met hun werk, dan krijgen ze nog hun oprotgeld.
    Moet jij eens stoppen met je geld...geen WW voor jou!!

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik erger mij kapot. Ook houden we niet van sport. Maar goed dan nog. Als het negatief is, dan wordt alles onder de pet gehouden!
    maar we bezuinigen en bezuinigen maar!
    Ik merk groot verschil in wat we overhouden de laatste jaren!
    Maar de grote heren blijven het over de balk gooien en wij maar op de kleintjes letten. Laat ze zelf de rekening betalen.
    En gouden handdrukken enz direct afschaffen!
    Ik vind schande!

7. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Vindt het ook schandalig.
    Mij is altijd geleerd dat je geen geld kunt uitgeven die je niet hebt.
    Elke keer hoor je op het nieuws bezuinigen dit,overheids tekort dat.
    Maar ondertussen wel bereid zijn om 8 miljard aan een sport evenement uit te geven.
    Laat ze met die 8 miljard maar eens in betere doelen investeren.

Deel Deze Pagina