Wat vreselijk voor dat meisje! Ik heb er normaal een hekel aan om naar de ouders te wijzen...maar die mis ik wel in dit verhaal. Als je dochter toch zwanger wordt van je zoon, dan zou ik er dus echt wel voor zorgen dat zoonlief niet meer in de buurt van mn dochter kon komen. Tuurlijk is het wel je zoon, maar dan zou ik blijven vechten tot hij ergens opgenomen of wat dan ook kan worden.
echt verschrikkelijk zeg! maar wat gebeurd er?? ze maken zich zorgen om die jongen.. ik zou me maar zorgen gaan maken om dat meisje! die heeft even een klap gehad... tis niet te geloven...........
mmm dat vind ik niet terecht dat t een rotjong is deze jongen is niet voor niks zo geworden daar zal dus ook echt een heel stuk bij de ouders liggen een kind die verkeerde voorbeelden ziet zijn vaker in zulke dingen in staat hopenlijk komt de jongen er nog te boven en zal hij hier een wijze les uit nemen het niet goed wat hij heeft gedaan maar hij is nog maar 14 jaar dat vergeten er echt vele volgens mij zijn zus is getekent voor haar leven hopelijk komt deze meid er ook te boven... het is niet niks wat er heeft gespeelt
mv3; ik ben het niet met je eens! als lef genoeg hebt om je zusje en zoals ik het las nog andere slachtoffers te misbruiken moet je ook daarvoor de passende straf krijgen! en het is ook niet altijd zo dat het gedrag van de kinderen altijd op de ouders terug te voeren is, sommige kindere hebben gewoon een kronkel (net als volwassenen) zou mooi zijn als de ouders altijd de schuld zouden krijgen voor iets wat hun kind heeft gedaan...
Ik denk dat een jongen op zijn 14e echt wel weet dat het niet normaal is om zijn zusje te verkrachten met tot gevolg een zwangerschap. Heb echt geen medelijden met deze jongen, en ja ik noem het een rotjong! Maargoed... dat is mijn mening.
het duurde anderhalf jaar lang staat in het verhaal dus was hij 12 toen hij ermee begon... ik heb van dichtbij gezien hoe zoiets (heel ander scenario hoor maar wel in familieverband) een hele familie kan ontwrichten.. die ouders zijn waarschijnlijk helemaal lamgeslagen...
oh nu je het zegt, verkeerd gelezen! Heb het even weggehaald, anders krijg ik allemaal quotes straks.
Ik vraag mij af wat er met die jongen is gebeurt dat hij zoiets doet. Veelal zijn de daders zelf ook slachtoffer. En daarmee bedoel ik dat die vaak ook zelf zijn misbruikt, en soms dus gewoon niet beter weten. Oordeel dus niet te snel voordat je het verhaal kent.
Ik denk dat er in de opvoeding van die jongen ook wat is misgegaan hoor. Ik dacht op 14 jarige leeftijd echt nog niet zulke dingen. Ik weet dat kinderen steeds vroeger seks hebben enzo, maar zoiets kwam niet eens in me op op die leeftijd! Als kinderen van 14 jaar zulke gevoelens hebben, gaan ze dit ook niet uitproberen op hun zusje lijkt me. Zover nadenken kan je wel op je 14de. Hij moet dit ergens vandaan hebben, of hij mankeert echt wat in zijn hoofd.
Hier ook zorgen om beiden. Hoe je het ook wendt of keert, het zijn beiden haar kinderen. Dit lijkt me een van de grootste nachtmerries waar een moeder doorheen kan gaan . Het is ook iets te makkelijk om maar meteen te oordelen dat er daar bij de ouders iets mis is terwijl niemand hier de situatie goed kent. Ik ken mensen waar beide ouders verschrikkelijk lief waren voor hun kinderen. Altijd aandacht. Moeder was altijd aanwezig. Kinderen liepen eigenlijk nooit op straat te zwalken en toch is een van de twee in de problemen beland. Nee, je kunt niet radicaal zeggen dat het bij de ouders ligt als je daar niet heel dicht op zit. Die arme kleine meid is getekend voor haar leven en die jongen zal naar alle waarschijnlijkheid nooit een normaal leven kunnen leiden als dit in in zijn hoofd al zo fout zit . Ik benijd die ouders niet .