'Er wordt gesjoemeld met data bij vrijwel alle medicijnen'.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MyMiracle, 13 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
  2. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ach, dit roep ik hier zo vaak, maar daar wordt altijd wat denigrerend op gereageerd.
    Het klopt natuurlijk voor geen meter dat de producent van medicijnen zijn eigen waren keurt of iig de keuring financiert.
    Dat bijwerkingen niet goed geregistreerd worden weet ik ook als geen ander maar ook dan ben ik een complotdenker die gelooft in kwade opzet van big pharma.....
     
    kleinepien, Zonnestralen, Babyaapje en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.029
    962
    113
    Vrouw
    Dit soort nieuws vind ik altijd echt erg. Je zou er op moeten kunnen vertrouwen dat het klopt wat ze zeggen.
    Ik ben zelf medicijn afhankelijk en maak me daar soms wel zorgen om.

    Gelijk moest ik aan de vaccinaties denken, daar is altijd zo’n discussie over. Zo zie je maar weer...
     
  4. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ach das al lang bekend toch?
    Toen ik 15 was werkte ik bij een inpakcentrale van flippo's voetbalkaartjes en bonbons en zo.
    Ook kregen we de potjes en potten van herbalife. Deze etiketten moesten wij verwijderen en de datum veranderen naar 5 jaar later. Terwijl de houdbaarheidsdatum al 4 maanden voorbij was.. Ik kijk er niet van op in ieder geval.
     
    lies276 en MyMiracle vinden dit leuk.
  5. lies276

    lies276 Niet meer actief

    En in die vaccinatietopics wordt ik dus vaak een beetje voor gek (complotdenker en dom) versleten omdat ik dit al jaren zeg.
     
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.618
    3.990
    113
    Ik heb altijd mijn twijfels bij een artikel van 1 criticus (hoogleraar psychiatrie).

    Waar ik het wel mee eens ben is dat alles openbaar zou moeten zijn. Alle onderzoeks resultaten, ook zeker de nadelige. En ook dat alle mogelijke bijwerkingen geregistreerd moeten zijn. Zodat die voor alle onderzoekers/wetenschappers, de artsen die iets moeten voorschrijven,maar ook voor de uiteindelijk gebruikers altijd allemaal ingezien kunnen worden.
     
    jolien 1986 en MyMiracle vinden dit leuk.
  7. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.029
    962
    113
    Vrouw

    Ik denk zelf ook dat mensen erop willen vertrouwen, en niet kunnen accepteren dat het niet zou kloppen, want dan loop je zelf ook meer 'gevaar'.

    Ok ik druk me niet zo helder uit, hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

    Vind je overigens niet dom, wilde ik je even zeggen!
     
    Zonnestralen en lies276 vinden dit leuk.
  8. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Geloof me, er zijn echt wel meer wetenschappers die dezelfde vraagtekens hebben. Dit is nu toevallig een artikel over één psychiater ( die dus onderzoek deed naar een medicijn waar hij vanuit zijn werkgebied veel mee te maken had).
     
  9. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat.
    Mensen willen dit gewoon niet weten.
     
  10. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik denk persoonlijk dat het verhaal zwaar overdreven is. En ik heb jij een grote pharma gewerkt. En de regels zijn verschrikkelijk streng. Clinical trials worden gevoerd in stadia. En wordt gemonitored door de fda en ema en transparantie en belangenverstrengeling wordt zwaar gemonitored en bestraft.

    Natuurlijk zijn er bedrijven die het randje opzoeken maar ik vind het een zwaar overdreven artikel.

    En iedere janboerenlul weet neem ik aan dat oxycodon verslavend is. Dat zijn zo'n beetje alle opioiden.
     
    Athina, chrystel73, Oceanna en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    OK, dus als een janboerenlul oxycodon krijgt voorgeschreven door zijn arts is het zijn eigen schuld als hij verslaafd raakt? Want hij had dat moeten weten?

    Beetje omgekeerde wereld, vind je niet?
     
    Hommeltje, Zonnestralen en lies276 vinden dit leuk.
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mee eens. Man werkt bij een farmaceutisch bedrijf en er zijn (terecht) enorm strenge regels.
     
    Paardenbloem en jolien 1986 vinden dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja want herbalife kun je vergelijken met medicijnen...
     
    citroenrasp, Oona, Fuddey en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Mijn zwager ook,, en op mijn werk heb ik veel te maken met medicatie. Daar wordt echt wel goed gevolgd wat de effecten zijn.

    Ik deel overigens de mening dat je echt wel kritisch naar de werking van Medicamenten moet kijken en waar kan afbouwen.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  15. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Het gaat niet om de herbalife. Maar dat er wel vaker datums worden veranderd...
     
  16. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Maar dat zegt toch niets? Er staat een datum op omdat dat nu eenmaal moet. Als in een later stadium wordt aangetoond dat de werking van het product (al weet ik niet of je bij Herbalife van werking kunt spreken) langer gegarandeerd kan worden, dan wordt het etiket aangepast. Dat is geen sjoemelen. Ben zelf betrokken bij het ontwikkelen van (of beter gezegd het uittesten van) nieuwe (kanker)medicijnen en mijn hemel, wat zijn daar strenge eisen aan verbonden.
     
    Anouk2005, jolien 1986 en suus1983 vinden dit leuk.
  17. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik vind het ook erg makkelijk om de farmaceutische industrie de schuld te geven. Élk medicijn heeft bijwerkingen. Ik zat vandaag in de koffiekamer nog tussen een gesprek over ‘het weggooien van de bijsluiter’. Want als je dat leest dan durf je het medicijn niet meer te slikken. Hoezo de kop in het zand steken?. Maar de moderne patient slikt vaak liever een pilletje dan dat hij/zij haar levensstijl verandert. En artsen werken daar grof aan mee, al dan niet onder druk van diezelfde patiënt.
     
  18. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

  19. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief



    Ik denk eerder dat artsen er grof (of bedoel je grif?) aan meewerken onder druk van de farmaceutische industrie.
    En dat is m.i. dus ook de strekking van het artikel. Ik heb door de jaren heen meerdere documentaires gezien in de UK over de invloed van de farmaceutische industrie. Artsen die letterlijk ‘zegels’ konden sparen wanneer ze anti depressiva voorschreven etc. En om eerlijk te zijn verbaast het me helemaal niets.
     
    Zonnestralen en lies276 vinden dit leuk.
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja en dat betwijfel ik dus. Althans niet om te sjoemelen.
     

Deel Deze Pagina