Wie is de vader???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jamy803, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaii

Chaii Niet meer actief

:$ ohhhh..........

2. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou inderdaad ook even wachten wat de echo doet, dan weet je of de baby van je beste vriend kan zijn. Lijkt me een lastige situatie waar je in zit, en weet niet wat er is gebeurt waarom je met je beste vriend naar bed bent geweest, maar hoop wel dat jij en je vriend er goed uit komen, en dat je beste vriend en jij weer puur en alleen vrienden zijn. Succes de komende tijd!!

3. mendy

mendy Bekend lid

27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Wees eerlijk en biecht alles op.. In de lounge loopt nou een topic over een meid die er nu pas achter komt dat haar "vader" niet haar biologische vader is, dat wil je je kind toch niet aandoen..

4. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Ik lees even mee uit nieuwsgierigheid en het valt me op dat er toch heel veel geoordeeld wordt hier.
    Ik denk dat de TS zelf ook wel weet (zie haar mail) dat ze een fout gemaakt heeft, en ze voelt zich er leesbaar heel rot over.
    Ik denk dat ze nu steun en tips kan gebruiken en geen wijzende vingers.

5. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Lastig hoor.
    Maar ik zal je ook zeker niet laf noemen als je het juist nu nog niet vertelt. Jij kent je partner het allerbeste. Zet jezelf in zijn positie, ga na hoe hij zal reageren.
    Denk je dat hij bij je blijft tot het kind er is (om er achter te komen of het wel of niet zijn kind is): Zou ik het nu nog niet vertellen. Dan houd je het probleem bij jezelf en niet bij je partner. Het lijkt me voor je partner (ook voor jou trouwens) namelijk verschrikkelijk om nog minstens 8 maanden in onzekerheid te zitten.
    Denk je dat hij het vreemdgaan al genoeg vindt om te breken: Zou ik het wel vertellen. De pijn komt toch.
    Tja en dan heb je jezelf nog. Kun je het zelf aan om ten eerste het tegen niemand (echt niemand!) te zeggen; als hij het viavia hoort is het natuurlijk nog 100-maal erger. En kun je het zelf aan om zo'n groot geheim met je mee te dragen.
    Heel veel sterkte met je beslissing.

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

+1 :)

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wat je je kind ook niet wilt aandoen, is de kans lopen dat ze vaderloos opgroeit, omdat je zo nodig eerlijk moet zijn en de mogelijke vader in spe het niet trekt.

't is bij dit hele voorbeeld maar net hoe je het bekijkt - ieder voordeel heb z'n nadeel zullen we maar zeggen.

Een praktische tip: zet je opties op een rij. Bijvoorbeeld: uitgaan van het positieve en afwachten. Of uitgaan van het negatieve, en dan vertellen of testen of kijken na een paar jaar of de kleine op een van beiden lijkt. Bedenk wat de voor- en nadelen kunnen zijn van wat je gaat doen (wel of niet vertellen, wel of niet testen). Denk aan hoe je er daar nu bij voelt, wat voor positieve en negatieve gevolgen het zou kunnen hebben. Denk ook aan hoe je er over een jaar aan toe zou zijn bij elk besluit. En denk hoe je er over tien jaar aan toe zou zijn bij elk besluit.

Meestal komt daar dan wel een winnaar uit, of een minst vervelende optie.

Ik wens je sterkte en wijsheid - neem de tijd om er rustig over na te denken. Rome is ook niet in een dag gebouwd.

8. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Klinkt miss wel heel grof maar miss was idd de morning after pil beter geweest. Was ook eerst wat in me opkwam.

Als jullie al lang bezig zijn en je hebt precies op de goede datum met je beste vriend geklust zou de kans dus groot zijn dat het van hem komt. En uhm beste? vriend... zo best is die niet als jullie samen de fout begaan.

Zou alles op gaan schrijven hoe je het wil gaan doen.
    Betrek je beide in de zwangerschap? Wat gaat je vriend doen als je het verteld? Is je beste vriend er om je op te vangen als dit allemaal naar buiten komt?

Lastig allemaal! Heel erg veel succes!

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    mijn mond valt een beetje open van sommige uitspraken hier , je had beter de moring fter pil kunnen nemen , of dat ze er voor zou kunnen kiezen om het niet te vertellen enz.

wie de vader nu is ik kan je het niet met 100% zekerheid vertellen , ik zou dit wel zo snel mogelijk met je vriend bespreken zodat je na de geboorte een dna test kan doen om te kijken wie de vader is.
    dit kan nog wel is handig zijn als je kindje ziek word en bloed of organen nodig heeft ......

10. aqua

aqua Lid

3 jun 2012
    77
    0
    0
    gastouder
    soest
    ik vind het heel erg voor je, en ik hoop dat je een oplossing gaat vinden die jij het beste vind voor je zelf en je vriend.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    En waarom is de map hier een schokkend voorstel? Ik zie dat als een voorzorgsmaatregel terwijl je nog geen idee hebt of er een bevruchting is of in de komende dagen kan komen, je skipt een mogelijk eitje en thats it, ik vind het de minst slechte optie in een situatie als deze. Zwangerschap begint voor mij bij de innesteling, niet bij de bevruchting. Als je om die reden tegen de map bent, is een spiraal dan ook onacceptabel?

12. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ik zou er niet teveel mee inzitten. Ga ervan uit dat het van je vriend is, want dat zal hoogstwaarschijnlijk wel zo zijn. Als je last krijgt van ovulatie achtige zaken, kan het zijn dat je ovulatie nog moet komen dus de kans is groter dat het van je huidige vriend is.

Hoe dan ook een moeilijk parket.

Ik ben grote voorstander van de waarheid te vertellen want die komt toch altijd uit. En ik denk dat het beter is dat je die nu vertelt, ipv de kans lopen dat het toch van je beste vriend is en dat je huidige vriend er later achter komt.

Ik wil je niet beoordelen of vooroordelen, hoewel dat wel telkens in mijn hoofd komt, maar daarvoor stel je je vraag hier niet.

Je moet zelf weten hoe sterk jullie relatie is om het nu te vertellen tegen je vriend eerder dan later en wat het effect daarvan op jullie relatie kan zijn.

Sterkte meis en veel wijsheid toegewenst.
    Hoe dan ook groeit er een wondertje in jouw buik en dan maakt het niet uit wie de vader is, het is een wonder hoe dan ook!

13. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Naar voor je,

Het kan alle kanten uit, maar als mijn vader zegt altijd heel cru dat als een koppel lang probeert om zwanger te worden en het na jaren toch lukt (natuurlijk, zonder vruchtbaarheidsbehandelingen) "er een andere bok op de weide gezeten heeft".
    Heel cru gezegd weet ik, maar ik zou toch een DNA testje doen of zo, je weet het natuurlijk nooit.
    Lastige situatie meid

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

hoi

ik denk dat het niet uit maakt nu vertellen of volgende maand volgend jaar of over 10 jaar de uitkomst zal denk ik gelijk zijn.
    Je vriend zal als hij slim is de benen nemener is iets kapot gemaakt in jullie relatie en daar is niets meer aan te lijmen VERTROUWEN en dat is met geen kado's vakantie's en praatsessie's in orde te brengen.(Vind ik)

Ik zou hem een dna sessie gunnen als ik jou was zodat hij in elk geval als het van hem is een band kan bouwen met zijn kind want die is het werkelijke slachtoffer van deze zooi die kan er ook niets aan doen maar heeft recht om te weten wie zijn of haar papa is.

Wat betreft dat je geen veroordeelende vingers wil, maar weten wat de kans is tja dan moet je die vraag denk ik hier niet stellen het verleden heeft hiet denk ik wel geleerd dat dit soort topics altijd eindigen in een zootje de hormonen vliegen hier natuurlijk tegen elkaar op met sommige onderwerpen, laat staan menigen en geloofsovertuigingen!

sucses met je beslissing

15. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Hmm. Ik zou me ook geen zorgen maken!
    Gewoon van degene die in je klaargekomen is!

Kans is ZOOO miniem dat het van die ander is, nee hoor. Niet druk maken meis!

Gewoon genieten!

16. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    laat ik voorop stellen dat dit bericht niet voor tp is bedoelt maar voor madeinusa

ik vind dat als iemand zo stom is geweest om onveilige sex te hebben daar ook de consuquentie van moet dragen en niet zomaar naar de makkelijkste manier moet grijpen !
    je praat hier over een kindje, die niet de dupe kan zijn van jouw fout!
    en daar ben ik gewoon tegen, tuurlijk zijn er bepaalde sitautie,s denk aan verkrachting ect waar de "noodpil" een mooie optie is
    tevens geldt hetzelfde om 4a 5 dagen na de onveilige sex een koperspiraaltje in te laten brengen precies hetzelfde ook dan loop je weg voor je verantwoordelijkheid!

maar in zo,n situatie vind ik dat in dit geval dan tp haar verantwoordelijkheid moet pakken en moet zorgen voor het kindje wat onder haar hart groeit !

lieve tp er groeit op dit moment een heel kleine mini mensje onder je hart , wees eerlijk vertel het en hopelijk komen jullie er samen uit !

17. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Ik geloof ook niet dat ophef in dit topic nodig is, ze vraagt alleen wie de vader is.
    Niet wat ze hiermee moet.

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

MAP opzich vind ik niet schokkend.
    Maar ze is nu al zwanger en heeft duidelijk die keuze nietzo gemaakt.
    En om dan te gaan roepen 'je had beter voor MAP kunnen kiezen' is best lullig.
    Volgensmij is ze wel gewoon blij met haar zwangerschap namelijk.

19. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Poeh jeetje, je hebt jezelf in een lastige situatie gebracht :$
    Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik niet in je schoenen sta...

Ik denk net als Debby dat de kans 30% beste vriend, 70% je vriend is.
    Maar ik zou hem zeker de waarheid vertellen. En ik zou zeker een DNA test doen als je kindje geboren is.
    Je zit ook met erfelijke dingen en ik zou het zelf ook willen weten.
    Moet er eigenlijk niet aan denken om zwanger te zijn van een andere vent dan mijn eigenste...

Aan jou wat je ermee doet! Maar denk wel even goed na over het erfelijke gedeelte, kan zonder dat je het weet erg belangrijk zijn voor de gezondheid van je kindje.

20. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Vind ik ook. Als je acties onderneemt hebben die gevolgen, en je moet die gevolgen dragen.

Maar dat was de vraag niet. Iedereen dwaalt van het topic af. De vraag is en zal blijven:

Wie heeft de meeste kans de vader van mijn kind te zijn.

En niemand kan daar antwoord op geven, want wij zijn nu eenmaal geen wandelende DNA-testen. Ik zou zeggen dat als dit je vraag is, dat je beter met andere dingen zou inzitten, zoals 'hoe vertel ik het tegen mijn huidige vriend'?

Persoonlijk denk ik dat hier heel veel ruzie en discussie zal uitkomen uit dit topic en zou ik het liever gesloten zien om de lieve vrede te bewaren, maar iedereen zijn zin.
    Ik denk gewoon niet dat iemand je hier antwoord zal kunnen geven op je vraag

Deel Deze Pagina