Hallo Dames, Morgen wordt mijn zoon 6 jaar. En hij wil graag dat mama een kwarktaart maakt voor morgen. Een aardbeienkwarktaart, want dat is zijn lievelings. Maar nu zat ik me af te vragen kan je ook echte aardbeien door de kwarktaart mee mengen? Lijkt mij wel lekker, alleen kan het nergens vinden. Maar ik zou het zonde vinden, als ik morgen de taart aansnijd,en hij door de aardbeien instort.
Kan gewoon hoor, google maar eens op aardbeienkwarktaart afbeeldingen. Je kunt ze ook eerst op de bodem leggen en dan de kwark eroverheen doen, geeft ook een leuk effect.
Als je aardbeien of andere vruchten op siroop hebt is het ook heel lekker om de siroop op te vangen en te gebruiken ipv (een gedeelte) van het water wat je moet toevoegen.
deze is verrukkelijk!!! Aardbeien kwarktaart met mascarpone crème - Laura's Bakery Succes met bakken. Ik had de laatste keer, uit luiigheid, gewoon 2 kruimelbodems gedaan, ipv de cake.
Ik heb weleens verse aardbeien in plakjes gesneden die langs de ring van de taart vorm gezet. en toen het kwark erin. gaf ook een heel gezellig effect. Boven op nog een paar stukjes leuk versieren met bijvoorbeeld een choco versiersel en wat slagroom. et voila je lijkt net een meesterbakker
ik doe het altijd met perziken kwarktaart wel, perziken uit laten lekken en pureren, in een maatbeker en aanvullen met water zoveel als je nodig hebt. Normaal bijv. 400ml water en dan samsam. Heerlijk.
Thnx dames! De taart staat inmiddels, met aardbeien, in de koelkast. Morgenochtend verder versieren als zoonlief op school zit. De traktaties staan inmiddels ook af te koelen op het aanrecht.