Wie is eerder dan 4 maanden begonnen met vaste voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Essie28, 13 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Nee echr niet..hij krijgt wel een speen.
    Maar die accepteert hij niet als hij honger heeft. Dan accepteert hij werkelijk niks. Geen draagzak geen kinderwagen niet samen lopen niks.

2. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Is goed ik ga dan beter niet beginnen met vast voedsel tot minstens 4 maanden. En dan de forte proberen.
    Hier maakt 15 of 30 min echr niet uit. Gaat ervoor dat hij na die 3 uur gewoon weer honger heeft.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou:
    - een kleinere speen pakken
    - zuigbehoefte proberen aan te pakken met een fopspeen
    - meerdere kleinere flessen geven zodat je niet over die liter heen komt
    - voeding voor hongerige baby's geven

4. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Hij heeft geen reflux nee af en toe spuugr hij een mondje maar niet overdreven veel.
    Ik vond ar makkelijk omdat die jbm erin verwerkt zit ik deed dat eerst apart.
    Ik geef die 180 als hij gaat slapen en als hij wakker wordt. En ergens rond 17:00 want dan heeft hij ineens super veel honger.
    Soms geef ik 6 keer 150 en 1 keer 180 maar soms lukt dat niet

5. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik ga die forte proberen..ik dacht echt dat is hetzelfde als AR?
    Welke speen adviseren jullie voor nutrilon forte? Aangezien ik echt 100 spenen heb en t lijkt alsof er nergens. Wat uitkomt.

Zuigbehoefte is et 100% niet. En kleinere flessen heb ik geprobeerd maar dan komt hij om de 2 uur.
    Af en toe lukt t 6keer 150 en 1 keer 180 maar dan zoiezo bij die 150 wat meer water dus 170 ofso
    Is dat ook.goed?

6. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Gaat t eigenlijk erom dat ze niet boven de 1 liter mogen of dat ze niet meer dan 30 schepjes mogen.per dag?

7. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Dus normale m speen.
    Geen papspeen ofso.
    En hoelang doet ze over dr flesje?

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Volgens mij gaat het over die 30 schepjes. Maar zoals gezegd, dit advies geldt niet voor België en volgens mij voor meer landen niet.

Zolang je niet structureel meer dan een liter geeft, is er volgens mij geen probleem. Elk kind heeft weleens een behoefte aan meer.

9. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Dit zegt mijn man ook. Ik ben echt een stres persoon..en ga al gauw aan mezelf twijfelen als hij teveel krijgt.
    Maar mn man zegt ook elke baby is anders en hij zit op een goed gewicht hij is wel erg lang op +2 lijn
    Misschien moet ik ook niet zo stressen

10. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Hier wel standaard meer dan 1 liter. Minder dan 1 liter kan ik me echt niet voorstellen dan krijgt hij volgensmij de halve dag.
    Dan hoor ik sommige zeggen mn kindje krijgt 5 keer 150 dan denk ik hoeee dan en bijna niemand heefr wat ik dus heb.

11. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Echt apart ik heb level 2 en hij krijgt er echt niks uit. Het komt ook niet verder dan die groene ventiel zegmaar.
    In t begin wel maar op de helft van de fles dan komt.t er niet meer langs.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Sommige kindjes hebben gewoon meer honger. Maar ik denk dat je met de juiste speen/drinktijd en Forte-voeding echt wel ver gaat komen hoor.

Beetje water extra geven. Misschien is het wel echt dorst.

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Flessen maken van 170+5 misschien nog een optie?
    En verder zou ik stoppen met AR voeding als hij helemaal geen reflux of krampjes o.i.d. heeft. Want het werkt niet voor extra verzadiging.
    Dan zou ik dus gewoon forte voeding proberen, maar volgens mij is dat lang zo dik niet als AR of comfort voeding, dus wellicht past dat prima door de level 2 speen van dr. Brown.

14. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Niet stressen hoor! Ze regelen het vaak zelf. Als jij honger hebt dan eet je toch ook? En als je al vaak eet en het vult niet, dan ga je je voeding veranderen en zorg je dat je voeding meer vult.
    Zo ook bij je baby. Of vaker kleine beetjes of net zo vaak eten maar dan grotere flessen en als dat niet werkt dan ga je kijken of je de voedingswaarde kan aanpassen.
    Je baby geeft het zelf aan, net als jij ;)

En sommige baby's zijn echt onverzadigbare hongerlappen, mijn oudste was er 1 van. Altijd pluslijnen en veel en grote flessen.
    Nu is het een gezonde en slanke den. Die overigens nog steeds komt vragen om meer boterhammen als hij honger heeft ;)

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Forte en ar zijn niet hetzelfde.

AR is anti reflux, dus voor babys met reflux. Dit is vaak gewone voeding, maar met jbpm. Jbpm dikt in waardoor je hoopt dat de voeding in de maag blijft en niet in de slokdarm. Babys met reflux hebben namelijk veel last van de omhoogkomende voeding.

Forte voeding is een andere samenstelling waardoor je kindje beter en langer verzadigd raakt. Volgens mij is deze voeding ook niet dikker.

Dus stop met rijstebloem. Ga naar 170/5 met forte, liefst niet direct volledige forte en zorg voor 20 minuten drinktijd. (Doordat deze voeding niet dik is kun je het beste eerst de kleinste speen pakken)

16. tuc

tuc Niet meer actief

Nee A.R. is niet hetzelfde. A.R. is een verdikte voeding...dus voeding met jbpm erin, voor spugertjes. Forte is voor hongerige baby's.

Forte kun je gewoon met een kleine speen geven...20 min is minimaal eigenlijk als flestijd.

17. tuc

tuc Niet meer actief

En nu zie ik dat averlach bijna hetzelfde getypt heeft;)

18. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Heel erg bedankt toppertjes! Ik ben echt geholpen door jullie. Morgen dan de forte kopen en hopelijk past het door 1 van de spenen die ik al heb. Ik heb er echt 10 ofso.
    Als dit werkt ben ik jullie eeuwig.dankbaar en kan ik eindelijk ontspannen.

Iemand zei liever niet volledig forte..waarom dat? Heeft de forte ook meer calorien?

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee forte bevat niet meer calorien.

Forte voeding vult meer en langer. De reden dat ik het zeg is als volgt. Stel dat als je nu over gaat en 2 schepjes forte zorgt voor die verzadiging die nodig is voor je kleintje dan is dat voor nu prima. Veel kindjes krijgen richting de 4 maanden steeds meer honger. Dus als je nu volledig forte geeft heb je geen rek meer. Als je nu 2 schepjes geeft en het is niet voldoende (meer), dan kan je 3 schepjes geven. Is dat niet voldoende kan je naar 4 etc.

Uiteindelijk is het niet erg als je kindje volledige forte voeding krijgt, het is niet slechter ofzo.

20. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik heb dus forte gekocht en ik geef hem.volledig forte alleen hij laat nog steeds 3 uur tussen zijn voeding. Hij sliep snachts wel een uurtje langer door
    Ben.gister begonnen.. Balen dit

Deel Deze Pagina