Wie is eerder dan 4 maanden begonnen met vaste voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Essie28, 13 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Nieuwe voeding moet je twee weken de tijd geven, het is niet gek dat het nu nog niet helpt. :)

2. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Oohh dan moet ik nog even geduld hebben.:p

3. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Amelia was 11 weken, wel in samenspraak met vroedvrouw wegens erge reflux en was dysmatuur geboren

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.946
    113
    Vrouw
    😱😩

Wat een totaal gebrek aan kennis..
    Een vroedvrouw?

5. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    En hoe ging dat dan. Want met die leeftijd kan me niet voorstellen dat ze dan al van eeb lepeltje kunnen eten.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Voor beide problematieken lijkt vaste voeding me net contraproductief. Jammer dat een vroedvrouw zo'n aanbeveling doet.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nou inderdaad :$

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh ik schrik hier echt heel erg van :( wat een schadelijk advies. Schadelijk in de zin dat haar darmpjes echt echt echt nog niet klaar zijn voor bijvoeding. Zeker niet met reflux en dysmaturiteit :$

Ik ben echt pas na 6 maanden begonnen met bijvoeding. Geen dag eerder. En bij de oudste heb ik het feit dat hij ruim 2 weken eerder geboren is (ingeleide bevalling) meegeteld. Ik vind dat echt heel erg belangrijk voor de gezondheid en toekomst van een kind.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat jammer dat je zulk onkundig advies hebt gekregen en hebt opgevolgd.

Elk onderzoek wijst uit dat bijvoeding voor 4 maanden (=17 weken) een (blijvend) nadelig effect kan hebben.

Voor reflux zijn vele andere oplossingen, waardoor je bijna altijd een tevreden baby kunt krijgen.
    Voor een baby is tot 9 maanden de belangrijkste voeding en zorgt juist voor de groei van een baby. Groente en fruit doen nauwelijks iets de eerste tijd.
    Dysmatuur en reflux zijn beide kulredenen om eerder te starten met bijvoeding.

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Waar baal je van? Je kindje is nog heel jong. Om de 3 uur lijkt me keurig. Hoe vaal eet en drink ji zonder ervan te hoeven groeien? Ik denk dat jouw kindje prima doet wat hij moet doen. Regelmatig eten.
    De maag is al ver opgerekt door de grote flessen. Misschien steeds 10 ml eraf halen zodat je vaker kleine flesjes kunt geven.

11. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Van.mij mag hij hoor het is alleen dat cb me echt zo onzeker maakt. Krijg constant te horen hij dribkt veel te veel en hij heeft geen honger. Ik ken hem en ik weet wanneer hij honger heeft want tis een heel makkelijke baby.
    Ik heb het gewoon maar naar 6 keer 150 cc gebracht en 1 keer 180 cc hier doet hij het goed op. Hij komt nog steeds om de 3 ur ondanks de. Forte voeding.
    Ik vind het wel.goed zo.
    Vandaag gewogen en gemeten hij is 64 cm en 6,5 kg is mooi in verhouding.
    En ik mocht met 16 weken beginnen met hapjes zei ze.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zei ze 16 weken of 4 maanden?
    4 maanden = 17 weken, geen 16 weken. Ik zou dat ene weekje dus ook nog wachten.

13. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ja ik vroeg nog 16 weken of 4 maanden. Ze zei ja je mag al met 16 weken beginnen.
    In t begin is et toch maar 2 hapjes ofzo.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja het is maar 2 hapjes en ja tussen 16 en 17 weken zit maar 1 week. Daaruit kan je denken ach wat maakt het uit, ik begin die week eerder. Maar je kunt ook denken ach wat maakt die week uit ik begin met 17 weken.

Het advies is 4 maanden = 17 weken. Onderzoeken wijzen uit dat eerder dan 17 weken schadelijk kan zijn en je kan niet aan de buitenkant zien of het lichaam het aan kan.

Cb mag dit advies overigens absoluut niet geven.

15. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik vind niet erg ik kan ook gewoon wachten tot 17 weken. Ligt ook een beetjr aan hem en hoe t met de flessen gaat. Nu gaat t redelijk goed hoop dat t zo blijft.

16. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn moeder heeft mij al vroeg op vaste voeding (rond de 3 maanden) gezet want ik bleef maar huilen van de honger zei ze. Dit is wel 32 jaar geleden hoor!
    En ik ben er nog en voor zover ik weet gezond.

Zelf zou ik ook wachten hoor tot minimaal 4 maanden. Mijn dochtertje is 14 weken vandaag maar denk niet dat ik over 3 weken al met hapjes aan de slag gaat want ze drinkt nog steeds maar flessen van 120/4 en is nog maar 4600 gram.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Om de 3 uur willen drinken is heel normaal op die leeftijd. Zat kinderen aan de borst die veel vaker drinken hoor!
    Ik zou de flessen lekker op 5 scheppen houden. Eventueel 170 water i.p.v. 150 water. En fles op verzoek geven. Kind weet wanneer het honger of dorst heeft.

18. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik heb bij beide meiden gekeken of ze zelf aan gaven dat ze er aan toe waren en dan nog even gewacht omdat het wel erg vroeg was en M gad in die periode erge diarree. Bij alles wat anderen, wij, in onze mond deden waar zij bij waren ging de mond open en werd er behoorlijk gemopperd wanneer ze niks kregen. Bij Q ben ik wel met 3,5 maand begonnen. Dit was voornamelijk omdat ze flessen echt weigerde, het was toen behoorlijk warm en zo kreeg ik toch iets binnen. Ik ben toen begonnen met rijstebloem door de melk maar met een lepeltje geven en ruim een week later heb ik hier fruit aan toegevoegd.
    M laat ik nu soms wat water uit een tuitbeker met harde tuit drinken of water met een rietje. Dit is dan vaak maar 1 of 2 slokjes hoor. Waar wanneer ze ons ziet eten of drinken wil ze ook, ook al heeft ze net een fles leeg.
    Ik zou zelf dus vooral naar de behoefte van je kind kijken, wanneer hij met 4 maanden nog niet duidelijk aangeeft vaste voeding te willen zou ik juist nog langer wachten. Daartegenover kan in mijn ogen een week eerder beginnen ook geen kwaad. Eten moet vooral leuk zijn en niet frustrerend om welke reden dan ook.

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat jij goed gezond bent zegt niets over het feit dat te vroeg bijvoeden schadelijk is. Ik ben ook voor 6 maanden bijgevoed, mijn man ook. We hebben beiden hooikoorts, niet de schattige niesjes die je op de reclame voorbij ziet komen. Maar de allergie die je helemaal uitschakeld, waar we naar adem liggen te happen (ventolin is niet aan te slepen) en voelt als een zware griep. Verder ben ik allergisch voor fruit, dieren en huisstofmijt. Ik slik elke dag medicatie en nóg voel ik mij standaard ziek door alles wat ik eet en inadem. Het is bewezen schadelijk voor een baby onder de 6 maanden. Mijn kinderen kregen echt pas hun eerste hapje na 6 maanden. Geen dag eerder.

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.946
    113
    Vrouw
    Helaas halen veel mensen ontwikkeling en "er aan toe zijn" door elkaar heen. Met dank aan Nutricia en andere potjesproducenten.

Zo rond de 3,5/4 maanden raken baby's geïnteresseerd in handjes en mondjes. En wat anderen allemaal in die mond stoppen. Dat wil ik ook! Echter, een baby weet niet wat vaste voeding is. Als je een steen of een zakdoek in je mond stopt, zal een baby dat ook willen doen. Niet zozeer klaar voor hapjes dus,maar deel van de ontwikkeling van een baby.

Hier was het allemaal ook erg interessant ,maar ben toch gewoon met 5,5/6 maanden begonnen. Het is aan jezelf wanneer je begint.
    Maar de 4 maanden grens is een hele belangrijke,echt een ondergrens,dus eerder beginnen,ook een weekje, gewoon niet doen tenzij echt noodzakelijk.

In het geval van ts,beter een extra klein flesje geven.

Deel Deze Pagina