Wie is er aansprakelijk school of Ik?

Discussie in 'De lounge' gestart door NieTa, 24 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Als je 1 van mijn andere berichten had gelezen had je begrepen dat ik er vanuit ga dat de foto's maken van te voren met alle betreffende ouders is overlegt.

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Wie zijn schuld en aansprakelijkheid is zou me een zorg zijn. Ik zou mijn verzekering bellen en het voorleggen vervolgens school bellen of zij iets kunnen betekenen en het laten lopen via de verzekering. Ik denk dat als ik de oma was geweest me super dom zou voelen maar ook zou bekijken of het vergoed kan worden.

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Een bril zit nu eenmaal op je neus en is een noodzakelijk iets. Een telefoon kan je ook gewoon in je zak of tas laten als je ziet dat het er wild aan toe gaat.

Chocolat, Bailey07, Blijdorp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Heb niet alles doorgelezen. Maar zoals je de situatie schetst had ik meteen mijn eigen verz gebeld.

Ik heb ook al erns verz moetrn gebruiken. Telefoon overgeven van mijn moeder na foto kijken. Viel op de grond, scherm stuk. Verz heeft nieuwe telefoon betaald scherm was duurder

Vind het wel voorbarig van de oma om hem meteen te maken. Veel verzekeri gen hebben daar eigen bedrijven oid voor.

5. Msee

Msee Niet meer actief

Ik zou contact op nemen met de verzekering, maar aangezien je al kort geleden meerdere keren aanspraak heb gemaakt is de kans aanwezig dat je premie omhoog gaat of dat je eigen risico moet betalen. Als dat het geval is zou ik het met school bespreken of dat de oma het op haar reisverzekering/buiten-de-deurverzekering kan plaatsen.
    Een (dure)mobiel in de handen vlak bij met rackets meppende 4-jarigen is vragen om problemen. Dus als het jullie kost zou ik andere opties bekijken, doet de verzekering niet moeilijk dan is dat de snelste weg.

bosi333 vindt dit leuk.
  6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Dit laatste is naar mijn idee ook belangrijk in dit verhaal. Je begeleidt kleuters die aan het sporten zijn. Zo'n kind kan zoiets niet overzien. Een volwassene wel. Ik vind het persoonlijk nogal "naïef" om zo dichtbij foto's te gaan nemen als hele kleine kinderen aan het sporten zijn.

Ik vind dus niet direct dat er zomaar de aansprakelijkheid zo duidelijk ligt. Iets met verwijtbaar of niet verwijtbaar. Er zal vast Jurisprudentie zijn over een soortgelijke situatie.

Heel simpel gezegd zou een ouder inderdaad aansprakelijk zijn voor het kind. Maar de oma is volgens mij zelf niet zorgvuldig geweest met haar telefoon.

2littlemonkeys, Chocolat, Niveah en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.156
    113
    Als ik op school/met schoolactiviteiten heb ik idd geen telefoon in de hand. Foto's worden door leerkrachten gemaakt en komen op de site

Chocolat vindt dit leuk.
  8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Oma had dit gewoon bij haar eigen verzekering moeten melden. En daarbij jullie opgeven als veroorzaker. De verzekeringsmaatschappij kijken dan onderling wel wie wat moet betalen.

En ik zou zeker niet zomaar de nota van de telefoonwinkel betalen! In dit soort gevallen stellen verzekeraars een onderzoek in. He moet het toestel dan opsturen naar een erkende aangesloten reparatiebedrijf. Die maken een inschatting van de kosten EN dagwaarde. Soms kunnen ze het goedkoop maken.

Straks betaal jij vele malen meer dan de dagwaarde....

DastyQueen, Chocolat, bosi333 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Hier trouwens altijd gedoe met foto's sommige ouders willen niet dat hun kind op de foto komt (prima) maar doen wel moeilijk als kind verzocht wordt uit beeld te gaan als de foto's gemaakt worden. Of zijn boos als bijzondere prestaties van kind niet bekend worden gemaakt (in de schoolkrant en sociale besloten pagina van school).

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Wat zei de rechtsbijstand?

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Waarschijnlijk om foto's te maken

12. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Dat kan. Maar ik geef antwoord op de vraag " zit je zelf ook niet wel eens bij de kinderen...etc.". Daarop is dat mijn antwoord. En dan gaat de vraag met betrekking op aansprakelijk zijn of niet dus niet op. Want ik had geen toestemming gegeven en dus had die oma nooit die foto's gemaakt. Dus..staat het los van al dan niet verder lezen of eerdere posts bekijken.

13. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ik vind het wel wat vreemd dat die oma je nu al zo'n rekening laat zien! Is hier van te voren over gesproken? Nu komt het wat onaardig, van oma's kant, over!

14. mol81

mol81 Niet meer actief

Helaas, school is niet aansprakelijk.

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Bij ons op school dus wel, omdat de schade is veroorzaakt door een opdracht tijdens de les.

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik neem aan dat je dat als ouders onderling toch afspreekt of er wel of geen foto's gemaakt mogen worden? Wij hebben hier in groep 7 allemaal toestemming gegeven dat er foto's van de kinderen gemaakt mogen worden MAAR die mogen niet op social media geplaatst worden enkel en alleen in de klassen app zodat ouders zelf kunnen beslissen wat ze met de foto's van hun kinderen doen. Hier word het juist altijd door iedereen enorm gewaardeerd, zeker door de ouders die normaal altijd moeten werken en er op deze manier toch nog een beetje bij kunnen zijn. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook wel erg leuk vind. Normaal help ik zelf altijd maar als ik dan een keertje niet kan dan waardeer ik het juist enorm dat ouders de moeite nemen om een foto te maken van mijn kids.

Wij moeten hier ook ieder begin van het nieuwe schooljaar, elkaar jaar weer, een briefje invullen waarop je aangeeft of er foto's van je kinderen mogen worden gemaakt of niet. Op die manier kun je er rekening mee houden.

17. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Laat ik voorop stellen dat ik de beroerdste niet ben met verzekeringswerk. Maar zoals ik uit jou verhaal begrijp, komt het er op neer; dat overdag het ongelukje gebeurd is. En dat zij zonder verdere berichtgeving haar telefoon heeft laten maken die zelfde dag. De dag erna jullie de rekening heeft gepresenteerd, met haar kant van het verhaal. Waarna jullie naar de juf zijn gegaan en zij heeft verteld dat jij aansprakelijk bent. Klopt dit? Ik vind dit een hele vreemde manier van omgang. Ik zou oma om bewijs vragen, want zij was foto's aan het maken. Dan heeft zij ook zeker een foto met jouw zoontje en het raket erop. Of ik zou bij de juf navragen of zij iemand op de hoogte gesteld heeft van het ongeluk. Mocht dit beide niet zo zijn. Dan zou ik niet betalen.

amdaa, Chocolat en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  18. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier net zo en elk jaar aan het begin van het schooljaar moeten we een contact formulier invullen met huisarts gegevens eventuele allergieen en bijzonderheden en hierop staat ook de vraag of je kind op de foto mag en of deze fotos via het ouderportaal en de website gedeelt mogen worden. Ik vind het wel leuk altijd, download de fotos waar hij op staat en die komen in zijn fotoboek.

Chocolat vindt dit leuk.
  19. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

wat wantrouwend :eek:

kleinegup vindt dit leuk.
  20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh ze heeft de telefoon al laten maken nog voordat er een verzekering is gebeld? Hier werd de schade asn mijn tablet eerst nog gecontroleerd voor de verzekering uitkeerde (mijn zus had ‘m laten vallen, hij was wel volledig defect).

Ik vind het wel heel raar dat ze hem direct heeft laten maken en pas daarna kijkt wie er aansprakelijk is.
    Maar ik zou ook dan gewoon je verzekeraar bellen en het voorleggen.

Deel Deze Pagina