Wie is er al een in cala millor (mallorca) geweest ?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door linda84, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij zijn aan het snuffelen waar we naar toe willen. En mallorca spreekt ons wel aan. Ben al 2 keer naar playa de palma geweest maar wil nu naar een kindvriendelijk gedeelte.
    Wel zou ik graag naar een gezellige plaats willen gaan met genoeg terrasjes/winkeltjes.
    Wie is er wel eens in cala millor geweest ?

Of wie heeft er een andere tip ?

2. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Wij zijn deze zomer in Alcudia geweest, erg toeristisch maar voor kinderen erg leuk, mooi strand en langzaam aflopend dus ideaal voor kleine kinderen. Oud stadje is op loopafstand maar op de boulevard zitten ook leuke winkeltjes en terrasjes.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Bedankt voor je reactie. Ja vind het wel leuk als het toeristisch is. Zijn daar ook genoeg (liefst beetje hollands) lekkere eettentjes ? En hebben ze daar een baai of een groot strand ?

Ben namelijk een tut met eten :oops:

4. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Je hebt er een baai met een groot strand, een haventje en een boulevard met daar aan vast een heel lang wandelpad langs het strand.
    Je kan er van alles eten maar wij hadden half pension dus ik kan je daar niet veel over vertellen.
    Het staat in ieder geval bekend als heel kindvriendelijk, ook door het langzaam aflopende strand.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn vorig jaar in Cala Bona geweest, naast Cala Millor. Het loopt in elkaar over, zeg maar. Beide dorpen hebben een hele lange boulevard met winkeltjes en restaurantjes en stranden.
    Ik zou niet weten of er veel Nederlands-achtige tentjes zijn, die vermijden wij nl meestal, haha. Maar het is behoorlijk toeristisch, dus je kunt er volgens mij van alles krijgen, van typisch spaans, tot pizza en chinees.

Als ik terug zou gaan naar Mallorca zou ik naar Puerto de Pollenca willen (in het noorden). Echt een heerlijk dorp, niet zo vreselijk toeristisch, maar wel meer dan genoeg winkels en restaurants en een leuk strand met haven. En vlakbij de bergen, schiereiland etc.

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    luppy, toevallig in flariana resort geweest ? Daar hadden wij ons oog op laten vallen.

7. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Als ik terug zou gaan naar Mallorca zou ik naar Puerto de Pollenca willen (in het noorden). Echt een heerlijk dorp, niet zo vreselijk toeristisch, maar wel meer dan genoeg winkels en restaurants en een leuk strand met haven. En vlakbij de bergen, schiereiland etc.[/quote]

Daar denken wij net zo over, daar zaten wij naast (Alcudia) en het zag er daar veel leuker uit, veel minder toeristisch inderdaad, en ze hadden daar 2 weken mooi weer gehad terwijl wij bijna iedere dag regen hadden, echt balen was dat.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoi Linda, ja inderdaad! Een leuk resort hoor. Grote appartementen, prima eten, meerdere zwembaden, goed onderhouden allemaal. En je loopt zo in een paar minuten naar het strand en de boulevard. Wij hebben het er best naar onze zin gehad. We hadden alleen logies, maar meestal wel daar ontbeten en een paar keer ook gedineerd.
    Rond de haven van Cala Bona liggen een paar hele leuke restaurantjes, waar je lekker kunt eten met mooi uitzicht over de zee en de haven.

9. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Wij denken er ook over om naar Mallorca (of Menorca) te gaan...

Heeft er iemand een tip voor een goed appartement/hotel met een kleintje van 1 jaar...?

En wat kost het als je daar ergens wat gaat eten? En zijn de supermarktjes erg duur?

10. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    ik ben een paar jaar geleden ook in cala millor geweest, was erg mooi daar!
    veel leuke winkeltjes en ook best veel nederlands en duits..!
    verder wel een rustig plaatsje maar wel super gezellig!

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier is het niet cala millor geworden maar playa de palma. Voordat doordat ze daar een mooi strand hebben. En het maar 15 min met de bus is vanaf het vliegveld.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik ga regelmatig naar mallorca (cala pi) we zijn er nu zo'n 10x gweest. Verder rijden we het hele eiland rond en tis echt super daar. Wij gaan dit jaar weer een weekje, voor het eerst met een baby het vliegtuig instappen. Hij/Zij is dan pas 2maandjes oud. Iemand ervaring?
    Mensen mallorca raad ik zeker aan! Is tenslotte maar 2.5uur vliegen en tis er prachtig weer, (wij gaan altijd week 35. aug/sept)
    Zoek je de hollandse tentjes op? Ga dan naar S'Arenal. Mooi langs het strand lopen, komt áltijd wel hollanders tegen en ze verkopen er zelfs frikandellen en kroketten :p nou hollandser dan dat kan niet gok ik zo :)

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoi Roosjuh,

Wij zijn er met onze zoon van toen 4/5 maanden geweest. Die heeft op Schiphol het halve vliegveld bij elkaar gekrijst, maar sliep uiteindelijk al voordat we in de lucht waren. Ik had hem in een draagzak op schoot. Hij heeft de hele vlucht geslapen, sliep terwijl we op Mallorca naar de bagageband toeliepen, werd heel even wakker bij het overhevelen in de maxicosi en sliep toen nog een uur verder tot we bij het appartement waren. Dat ging dus prima. En terug eigenlijk hetzelfde, alleen waren we toen alle drie ziek/verkouden, dus hij was wat onrustiger door het hoesten.
    Volgens mij is het reizen met een heel jong kind makkelijker dan met een wat oudere baby/peuter, omdat ze zo weinig nodig hebben en overal kunnen slapen.

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hey Luppy

Mooi dat hij al lekker snel sliep en ook door bleef slapen, dat scheelt wel volgens mij haha
    Hoe heb je dat gedaan met de kinderwagen? Ik heb een x-adventure emotion. Ik weet nou niet of het beter is om maxi cosi mee te nemen of de reiswieg. Weet ook niet of ze bij ons resort een bedje hebben. 2maanden baby kan toch niet echt mee zwembad in dus dan is reiswieg handig en ook voor het lopen in de stad, maarja we hebben ook maxi cosi nodig voor in de auto...

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hadden een buggy gekocht die helemaal plat kon, omdat er met kinderwagens vaak zo gegooid wordt bij het inladen. Een grote kinderwagen mag je nl. vaak niet meenemen tot aan de gate, dus die verdwijnt direct bij het inchecken al op de bagageband.
    Daarnaast hadden we ook nog een maxicosi bij ons, die hebben we in een deken laten insealen op Schiphol en wel gelijk afgegeven met de koffer.
    Maar jullie baby is natuurlijk nog wel wat jong voor een paraplubuggy. Ik zou de vliegmaatschappij even bellen hoe zij met kinderwagens omgaan en anders misschien voor een paar tientjes een heel goedkoop ding kopen op marktplaats, waarvan het niet zo erg is als ie kapot gaat tijdens de vlucht. En een maxicosi kun je vaak ook wel huren bij de auto, dat scheelt weer een hoop sleepwerk.
    Of je koopt een Quinny Zapp, dat onderstel is heel klein opvouwbaar en de maxicosi past er op. En een draagdoek of draagzak, zodat je baby niet altijd in de mc hoeft. Dan hoef je niet heel de kinderwagen mee te slepen.

De meeste resorts hebben wel kinderbedjes beschikbaar hoor, zeker op een eiland als Mallorca, lijkt me.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja zo'n parapluwagen is nog niet geschikt voor onze kleine dan. Denk dat we kinderwagen goed gaan sealen en inderdaad de mc met handdoek ook laten sealen. Dan maar hopen dat we die ook beide terug krijgen. Moet de reiswieg ook in het ruim? We kopen zowiezo een draagzak voor op de buik. kan vaders er mooi mee lopen haha. Enuhh 'ff' een Quiny Zapp kopen zit er niet in ;) We hebben gloednieuwe kinderwagen en die was duur genoeg. Misschien vinden we ergens een heel goedkoop dingetje maar dat zien we tegen die tijd wel

Deel Deze Pagina