Ik snap het niet..

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Danabelle, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Er wordt elders op deze site verwezen naar het hoofdstuk temperaturen, maar ik kan dat niet vinden. Waar precies kan ik informatie vinden over hoe dat precies werkt met temperaturen, wanneer je moet temperaturen, waar je op moet letten en hoe die kaartjes werken?
    Sorry als ik ergens iets gemist heb, ik heb echt gezocht.. maar blijkbaar kijk ik er overheen?

2. manuelah

manuelah Lid

18 nov 2007
    78
    0
    0
    meeden
    Hallo Danabelle
    Ik ben ook al een tijdje aan het tempraturen en doordat de dokter mij niet de juiste informatie erover gaf ben ik nu net een maand goed bezig.

Het is de bedoeling dat je elke dag ( de meeste doen dat s'morgens )
    Op precies dezelfde tijd gaat meten.

Het beste is dan ook anaal of vaginaal.
    Zelf doe ik vaginaal.

Mijn tempratuur lijst hoe ik bij op deze site http://www.fertilityfriend.com/
    Het is wel in het engels maar het geeft op een gegeven ongenblik aan door een grote rode kruis wanneer je ei sprong is.

Hoop je hiermee voldoende te hebben kunnen helpen mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

Liefs manuela

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Manuela, je moet 's ochtends voor je iets anders doet in bed al tempen... alles wat je overdag doet beïnvloedt je temperatuur, dus kan een vertekend beeld geven (da's tenminste hoe ik het begrepen heb ;))

4. manuelah

manuelah Lid

18 nov 2007
    78
    0
    0
    meeden
    Klopt inderdaad ik zet mijn wekker altijd om 7 uur dan wordt ik wakker en temp dan en dan slaap ik nog even lekker verder hihihi

5. klusser

klusser Actief lid

4 jan 2008
    245
    0
    0
    Hallo dames.

Na het lezen van jullie berichtjes vraag ik mij af wat is de meerwaarde van temperaturen ten opzichte van het gebruik van de ovulatieteststrips?

Groetjesss

6. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he meiden ik temp al maanden.
    Het beste temp je anaal en steeds rond het zelfde uur, lukt dit eens niet omdat je weg bent geweest, probeer dan wel evenlange slaapperiode aan te houden.
    Tempen moet je voor je uit bed gaat. Niet even naar wc en dan terug bed in en tempen. Neen, normaal moeter dan 3tot 4uurtjes tussen zitten voor alles stabiel is.
    Je krijgt een dip wanneer je een eisprong verwacht of krijgt.
    Je ziet pas een eisprong als je temp nadien omhoog gaat en dit gedurende 3 dagen hoger blijft. Tussen 5 a 10 dagen na eisprong krijg je weer een dip en dit is de innesteling.
    Een daling is meestal tussen 14 of 15de dag na eisprong, . Als dit is kan je ongi zich aankondigen. Is dit niet en blijf je hoog, heb je een grote kans op zwangerschap.Je kan beste een test doen als je 15 dagen DPO bent.
    Ik gebruik rond de eisprong ovutesten, deze geven je een eisprong weer en ook niet als er geen is.
    eel succes, heb je vragen stel ze maar.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    meer info ook op www.vruchtbaarheid.org

Als je ook je slijm waarneemt naast het temperaturen, heb je aanwijzingen wanneer je het beste kan klussen.

8. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    @klusser:

Volgens mij zit het zo:
    Op zich zijn ovulatietesten beter voor jezelf om te ontdekken wanneer je moet klussen om zwanger te raken. Temperaturen doe je meer om inzicht te krijgen in je cyclus en om voor en na je ovulatie bepaalde patronen te ontdekken. Sommige gyneacologen vragen erom als je onderzocht wilt worden op vruchtbaarheid, maar anderen vinden het juist achterhaald.
    Het voordeel van temperaturen tov ovulatietesten is dat het gratis is (behalve dan uiteraard de aanschaf van een thermometer).

Ik ben nog niet zo ervaren in het temperaturen en weet er ook nog niet alles van, maar dit is wat ik er tot nu toe van weet.

Groeten
    Azeb

9. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ha ik deed temperaturen en ovu testen maar vin d het tempen echt niks en ook echt niet dat ik zei van ok nu heb ik hem
    wel heb ik hem 2 keer 2 dagen hoger gehad waarvan 1 gelijk met de testen maar ik ga er niet mee door alleen ikhoop en dnek zo dat ik nu zwanger ben dus ben nu ook aan t tempen maar blijkbaar heeft dat geen nut,.

succes

10. klusser

klusser Actief lid

4 jan 2008
    245
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties :)

Het klopt idd dat die ovulatiestrips geld kosten. Het kost je zo 10 euro per "ronde"om het zo maar even te zeggen.... Ik gebruik van die strips, die zijn goedkoper. De strips kan je gewoon via het internet kopen. Gewoon even rond kijken en kijken waar ze in de aanbieding zijn. ALs je ovutesten gebruiktweet je wel zeker dat je een eisprong hebt. Als ik jullie zo hoor over het tempen dan is het maar gokken of je een eisprong hebt gehad.
    Ik denk wel dat het temperaturen een goede manier is idd om inzicht te krijgen in je cyclus. Ook neem je veel meer apsecten mee dan alleen de eisprong zoals de condities mbt de baarmoeder enzo.

Wij zijn nu vanaf augustus aan het "klussen". Ik heb al wel bij gehouden hoe mijn cyclus is. Na 2 maanden zijn we begonnen met de strips om vast te kunnen stellen wanneer de eisprong is.
    Ik ben nu wel van plan om de menstruatiekalender bij te gaan houden. Bedankt voor de link aquilegia:) En dan geef ik ook wanneer de ovualtie was en wanneer we sex hebben gehad. Ben benieuwd. Misschien dat ik ook wel ga temperaturen als het nog lang duurt voordat er "raak geschoten"wordt.

Merken jullie ook dat naarmate je langer bezig bent, je steeds beter je eigen lichaam leert kennen? Toen ik de pil gebruikte voelde ik bijv. de ovulatie niet...... Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.

Joel ik hoop dat je zwanger bent.....
    Ga je dan ook gelijk testen wanneer dat kan. Ik geloof dat je een zwangerschapstest vier dagen voor de verwachte menstruatiedatum kan doen? Of wacht je af en test je pas wanneer je een paar dagen over tijd bent.... Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dat doen?

Groetjesss

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Klusser, bij het gebruikt van de pil ovuleer je niet.
    Dit wordt juist door de hormonen tegen gehouden.
    En dmv het tempen kun je wel degelijk je eisprong er uit halen.
    Aan het eind van je cyclus kun je dmv je temp ook zien wanneer je ongi gaat worden.

Bij sommigen vrouwen is de eisprong niet altijd op dezelfde dag en kan de luteale fase ook verschillen.
    De dagen na je eisprong tot je ongi.
    Bij mij schommelt dat wel eens tussen de 11 en 16 dagen.
    Je wordt door het tempen iig wel heel wat wijzer en komt veel te weten over je eigen lichaam.

Danabelle, onder het topic temperatuurkaartjes vind je ook een omschrijving hoe te temperaturen.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je ovulatietest postief is, weet je zeker dat je een LH-piek hebt gehad. Maar pas als je daarna een tempstijging hebt, weet je zeker dat je ei ook daadwerkelijk gesprongen is! Daarom combineer ik beide methodes.

13. klusser

klusser Actief lid

4 jan 2008
    245
    0
    0
    idd Mieke een beetje domme opmerking van mij....had blond kunnen zijn ;) Ik bedoelde eigenlijk dat je je lichaam veel beter leert kennen nu, nu het niet meer onderdrukt wordt...

Ik moet het patroon van wanneer ik ovuleer enz ook nog ontdekken. Ik zal eens kijken of ik elke keer na de zelfde hoeveelheid dagen ovuleer... Nog niet eerder op gelet. IK denk dat zo'n kalender een goed hulpmiddel daarbij is:)

Misschien dat ik de volgende ronde ook ga tempen...

Groetjes

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Klusser, je kunt het idd eens 1 cyclus proberen!

15. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Oeh, het is best ingewikkeld dus :)
    Ik ga maar niet meteen beginnen met temperaturen.. eerst eens mijn cyclus in kaart brengen, ik hou tot nu toe niet op de dag nauwkeurig bij wanneer ik ongesteld moet worden, ga dat vanaf nu eens wel doen!

Deel Deze Pagina