wie is er bang voor de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door princesje83, 5 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb de laatste dagen amper meer geslapen, babietje is 's nachts opeens druk. En dan echt laat-ik-een-feestje-bouwen-druk. Hmmm... En verlies net 'n heel klein beetje bloed... Nou ja ik ga niet zitten wachten tot ik iets voel, maar toch. Van mij mag ze komen hoor!

Sterkte iedereen!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eve, volgens mij weet je nooit wat je te wachten staat, ik heb bevallen heel anders ervaren dan ik had gedacht, maar ik vond het zeker niet tegenvallen, wel erg overweldigend.
    Valhalla, heerlijk toch, die drukte in je buik? Geniet er nog maar van, straks ga je het nog missen ;). Ik vond het juist heerlijk dat Eva zo beweeglijk was de laatste weken (de rest van de zwangerschap trouwens ook en nu nog steeds ;)), want ik sliep haast niet meer van de jeuk, maar zij zorgde voor afleiding voor mij.

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ja, die drukte is heel erg leuk hoor, het is zo'n gezellig babietje. Alleen ben ik niet gewend dat ze dat 's nachts ook is, tot twee dagen geleden ging ze slapen als ik ook ging slapen... (ideaal eigenlijk, kan dat zo blijven? :D)

Och ja, ik probeer er van te genieten zo lang ze nog binnen zit... Maar denk dat ik er ook erg van kan genieten als ze er eenmaal uit is...

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha, de eerste weken hield Eva wel mijn ritme aan, en dat betekende dus pas rond 4 uur slapen :(, omdat ik ook altijd zo laat naar bed ging omdat ik toch niet kon slapen van de jeuk ;).
    Maar nu slaapt ze lekker van 19:30 tot 7:30u! Wel met 2 voedingen tussendoor, maar dat is 2x een kwartier een onderbreking (ik geef borstvoeding en ze drinkt supersnel) en dan slapen we lekker verder!
    En tuurlijk geniet je straks van je meisje als ze geboren is, maar ik kijk met nog wel een beetje heimwee terug hoor naar de tijd dat ze nog in mijn buik zat... lijkt alweer zooooo lang geleden!

5. Ik was bij mijn dochter ook helemaal niet bang om te bevallen. Heb ook een superbevalling gehad, ookal deed het even flink pijn.
    Nu vind ik het toch wel iets enger omdat ik weet hoe erg pijn het toen deed.
    Maar als het weer allemaal zo snel verloopt, dan teken ik daarvoor.

6. Niet meer actief

Ook al duurt het nog erg lang tot mijn uitgerekende datum.. (9 november) ben ik wel ontzettend bang voor de bevalling!

Ben bang dat ik het niet aankan en voor de knip idd :s super pijnlijk klinkt het... en ik weet dat het dat op dat moment niet is maar toch :eek:

7. mieke

mieke Bekend lid

hoi dames

bij mijn eerste zwangerschap
    was ik niet bang terwijl ik als ik vroeger aan kinderen krijgen dacht neeee nooit :confused:
    de hele zwangerschap heb ik me voor gehouden
    ja ik kan wel bang worden maar ik schiet er niks mee op
    het zal toch moeten en als ik wegloop neem ik het toch mee :D
    met gevolg een geweldige bevalling
    die voorbij leek te vliegen nee het was natuurlijk niet pijnloos
    maar het persen wauw wat een gevoel die kracht
    ik had t gevoel als of ik wel een vrachtwagen van z'n plek zou kunnen schuiven

voor de zekerheid wilde ik wel in het ziekenhuis bevallen met het idee
    daar is alles wat we nodig hebben mocht er iets zijn en dat gaf mij en mijn man een goed gevoel
    dit was maar goed ook want nou komt ie
    nadat alles achter de rug was
    een hele mooie dochter op de wereld gezet
    en de placenta geboren
    ging het mis
    schijnbaar uiterst zeldzaam ging mijn baarmoeder binnenste buiten keren en wilde op die manier ook nog naarbuiten komen
    als gevolg 3.5l bloedverlies
    zelf heb ik niks gemerkt ik was gewoon moe van de bevalling
    en dacht het zal wel
    tuurlijk zag ik de benauwde gezichten om me heen
    en kwam er snel een gyn en gevolg kijken
    die mij direct naar de ok brachten
    ja toen wist ik oh dr zit iets niet goed
    eenmaal wakker werdt er gezegt hoeveel geluk ik heb gehad
    als ik thuis was bevallen was ik er waarschijnlijk niet meer geweest
    slik dacht ik toen was t zoooo erg dan
    maar alles is goed gekomen
    uiteraard wordt deze bevalling weer in t ziekenhuis
    want er is niks van te zegen of het deze keer weer zo zal gaan of niet
    maar bang nee ik heb er zin in
    want nu weten ze in t ziekenhuis waar ze rekening mee moeten houden

het enige waar ik alleen bang voor ben en dat heeft mij ook altijd dwars gezeten
    is dat ze mijn man weer helemaal alleen achterlaten met ons kindje
    als ik eventueel naar de ok moet

veel liefs mieke

8. Niet meer actief

Gelukkig is alles goed afgelopen Mieke :)

Maar, minder leuk verhaal in een topic over vrouwen die bang zijn voor de bevalling? Haha ik heb al ontzettende schrik en nu ik dit heb gelezen denk ik "KAN DIT OOK NOG?" hahaha

Maar goed.. het komt zoals het komt en we zien het wel :D

Liefs Daniela

9. mieke

mieke Bekend lid

dont worry
    het is echt heeeeeeeeel zeldzaam schijnbaar dat dit gebeurt
    bij mijn vkpraktijk hadden ze het nog nooit mee gemaakt

liefs mieke

10. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ik ben ook nog geen minuut bang geweest voor de bevalling, maar misschien komt dat nog wel!

Ik laat het straks maar allemaal over me heen komen. Ben me er wel van bewust dat het pijnlijk is, maar als je dat accepteert ben je al een heel eind.

En ach er zijn ons zoveel vrouwen voor gegaan, dus dan kunnen wij het ook meiden.

Succes allemaal!

11. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Tot vorige week was ik erg rustig hierrond.
    "Laat maar komen" dacht ik dan... Maar nu ik de 37weken zwangerschap wel érg dichtbij komen, begin ik meer en meer zenuwen te krijgen.

Is het écht zo pijnlijk?
    Wat als ik 'm er niet uit krijg?
    Wat als ik in paniek sla?
    Wat als ik mij niet direct moeder voel?

Mja, ik denk dat er niets anders opzit dan gewoon afwachten en laten afkomen op mij :)

12. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik wil iedereen bedanken voor de reacties! fijn om te weten dat ik niet de enige ben ;)

Voor alle mama's die bijna moeten bevallen veel succes! en voor de mama's die intussen zijn bevallen gefeliciteerd! en jullie hebben het vast goed gedaan! ;)

Deel Deze Pagina