Ik zal het ff in het kort (proberen) uit te leggen. Mijn vriend werkt fulltime en gaat s'morgens om 7.00 de deur uit en komt rond 17.30/18.00 uur thuis. Als hij dan thuis komt gaat zijn dochter (natuurlijk) voor mij, en mijn tijd is na 20.00 uur . Maar hij heeft in een paar weken/maanden tijd een aantal gesprekken gehad met zijn baas en de grote baas over dat het bedrijf gaat verhuizen en wat mijn vriend wil gaan doen. Ze willen hem eigenlijk niet kwijt omdat ze zeer tevreden over hem zijn, en mijn vriend wil er eigenlijk ook niet weg omdat hij het daar naar zijn zin heeft, en een nieuwe baan ligt ook niet zo voor het oprapen. Hij krijgt nog gesprekken over hoe ze het nu gaan doen (auto van de zaak, loonsverhoging ed), want in mei loopt zijn contract af, maar dat wordt zowiezo verlengt.Nu rijd hij van huis naar werk in 45 minuten en dat zal straks 1,5 uur worden (enkel). Dit betekend dat hij pas rond 19.30/20.00 thuis zal zijn. Het is dus allemaal in zijn voordeel uiteindelijk, alleen de tijd, dat zit hem en mij zo dwars. We praten er samen veel over de laatste tijd. Op zich vind ik het niet zo probleem, want hij is wel aan het kijken voor banen in de buurt, dus het zal niet voor een mega lange tijd zijn (we denken zelf aan ongeveer een jaar), als het meezit. Maar ik vind het zo sneu dat hij zijn meissie doordeweeks bijna niet gaat zien, en dan komt er in juli nog een zoon of dochter bij. Hij vind het wel fijn dat ik er zo over denk, dat doet hem goed. Maar alleen die tijd die hij s'avonds met zijn meissie heeft komt dan waarschijnlijk te vervallen of wordt verminderd , en dat zit mij best dwars. Sorry voor het alsnog lange verhaal, maar moest het even kwijt. Zijn er nog meer moeders waarvan de vaders s'avonds laat thuis, en hoe gaan jullie ermee om? Het zal misschien wel loslopen, maar het zit me behoorlijk dwars.
hyhey hier ook een papa die fulltime werkt, chaffeur. en weet nooit hoelaat hij thuis is. nu heeft hij met zijn baas afgesproken dat als ik een late dienst heb hij ongeveer om 6 uur terug op de zaak is. zodat hij toch nog een uurtje met de kleine kerel heeft. verder probeert hij in het weekend niet te werken. zodat hij de tijd heeft met de kleine man. Ik werk zelf heel onregelmatig dus ook weekenden en nachten. en dan heeft hij de tijd met de kleine. Hier vind ik het niet zo erg het is het vak zeg ik altijd. papa vind het niet altijd even leuk. omdat hij vaak in de nacht om 5 uur de deur uit gaat en in de avonden laat thuis is. en zo soms de kleine man een aantal dagen bijna niet of helemaal niet ziet.
mijn man is voor zijn werk alleen in de weekeinden thuis.. We balen er wel van, maar goed het is niet anders.. Een andere baan word zoieso lastig omdat hij voor zijn huidige werk een opleiding heeft gedaan.. In het weekend is het papa-zoon tijd.. En we proberen zoveel mogelijk met zijn 3en te doen.. Af en toe is hij een weekje vrij (zoals deze week) en dan proberen we zoveel mogelijk leuke dingen te doen enzo.. de kleine herkend mijn man wel als papa gelukkig.. Af en toe heeft hij een dag dat hij een keer ontroostbaar is en hoe leuke oma en tante ook zijn, als hij bij papa zit is het goed
Ik zou het nooit doen. Hij mist dan maar liefst 3 uur van zijn dag! 3 uur die hij aan zijn gezin had kunnen besteden... Als de baan echt zo belangrijk is, waren we meeverhuisd.
Overigens, mijn vader was ook alleen in het weekend thuis en dat heb ik wel gemerkt aan mijn band met hem. Ik heb daar niet zulke goede ervaringen mee. Bovendien was het voor mijn moeder ook lang niet altijd leuk en dat had ik als kind goed door. Ik was echt door het dolle heen als hij eens een paar dagen eerder thuis kwam.
Het is niet zo dat zijn baan echt zo belangrijk voor hem is. Maar een nieuwe baan zoeken in deze tijd is niet zomaar gedaan. En hij kan daarom ook zolang bij zijn huidige baan blijven. Het liefst had hij gister een andere baan hier in de buurt gehad. Zijn werkgevers(s), weten ook dat hij langzaam naar iets anders aan het zoeken is, en geven hem ook groot gelijk. Maar zolang er niets is moet hij wel zo ver gaan reizen voor even. Hij reisd liever voor een tijd wat langer en dat hij zijn dochter iets minder ziet, dan dat hij in de WW komt te zitten.
Mijn man is militair en alleen in de weekenden thuis. De weekenden zijn ook echt family time! Het is niet anders dat hij er niet is, we redden het prima zo, en in het weekend heeft hij alle tijd voor onze dochter.
Mijn man heeft al bijna 2 jaar een klus op 1,75 uur van ons huis. Dus 3,5 uur reistijd per dag. Hij wou het graag doen, ze wilden hem graag hebben, en daarom viel er veel te overleggen qua tijden. Hij gaat 's ochtends om 5 uur zijn bed uit en zit om half 6 in de auto. Hij is dan iets na 7 uur aanwezig (want geen files). Hij werkt tot half 4, 4 uur (dus een volle dag) en gaat dan naar huis. haalt dochtertje op van HDV (want ik werk ook) en ik ben dan thuis bezig met het eten. We zitten dus met z'n allen iets na 6 uur aan het eten. Misschien een optie voor jullie? Dan maakt hij toch de avond mee. Het enige dat storend is is dat onze avond ook ophoud na de laatste papfles van onze kleine smurf, en wij liggen er dus ook tegen half 10/10 uur in. Maar da's ook wel weer gezellig
En er is geen mogelijkheid dat hij 1 dag in de week of twee weken minder gaat werken? Dus elke woensdag vrij, of om de week de woensdag vrij? (ik noem de woensdag, omdat ze dan alleen 's ochtends naar school gaan... is voor de toekomst wel een handige dag?)
Als het tijdelijk is, zou ik het inderdaad wel doen. Ik vind de optie van Rozemarijke wel een goede. Kan ie niet bijv. 1 dag in de 2 weken vrij nemen/krijgen? Of thuiswerken?
hier een ook een papa die om 6.30 de deur uitgaat en om 19.30 weer thuis is. Hij ziet er eigenlijk ook weinig door de weeks. Ik probeer het wel eens te rekken door muts om 17.00 nog een uurtje naar bed te doen. Hij kan dan als hij thuiskomt..en mzzl heeft.. t avond flesje met ritueel doen. Het is dan echt binnenkomen.. muts aanpakken en fles aanpakken en gaan.. daarna.. krijg ik mn zoen Het is vervelend idd.. voor hem, haar en mij ook. Maar hier is t ook even niet anders. Zoals eerder gezegd is t weekend echt familie-tijd en proberen we zo veel mogelijk dingen met zn 3-en te doen. Ook neemt hij soms een dag vrij als ik een dag extra werk.
Wat fijn dat jullie mee willen denken, thanks. Over werktijden e.d. krijgen mijn vriend en werkgever nog gesprekken. Hun zien gelukkig ook wel dat hij nog een dochter heeft en een beebje op komst. Het fijnste zou ik vinden (hier hebben we het samen al over gehad), dat hij 4 dagen bijv iets langer werkt en dan 1 dag thuis is. Maar dan worden het 4 lange dagen voor mijn vriend. Het is nu echt even afwachten tot de gesprekken die hij krijgt (tegelijk met contractverlenging in mei). Het zal iig echt wennen zijn als hij doordeweeks later thuiskomt. Wij hopen dan ook dat er snel een geschikte baan vrijkomt in de buurt.
Daar zat ik ook al aan te denken dat hij 4 dagen 9 uur gaat werken. Ik hoop dat jullie eruit komen. Het is inderdaad lastig.