wie is er bekend met een teugje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jmm, Apr 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel met spike's en een sjaaltje he?

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik vind het een uitvinding, ik heb hem vroeger zelf ook gehad.

laatst polsbandje gebruikt toen mijn vriend op de motorbeurs stond, ze had al ruim een uur in de auto gezeten en een tijd in de buggy, mevrouw wilde haar benen strekken, maar omdat ik haar niet kwijt wilde raken in de druke en ze erg snel is, kon ze zo mooi zelf lopen.
    gisteren stukje met de honden wezen lopen, maar wij hebben 2 vijvers, dus ook daar krijgt ze tuig aan, kan ze zelf lopen maar ik hoef niet bang te zijn dat ze ineens bij het water is.

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    En zo'n 'terugtrekriem', hahaha!

Ach joh, de opmerkingen zijn idd niet van de lucht hoor, als je met je kind in 'n tuigje loopt. Maar ach, da's de onfatsoenlijkheid van anderen, denk ik dan maar... ;)

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik heb er 1 gebruikt voor mijn zoon, we zijn toen een aantal maanden in Sudan geweest. Aangezien je daar door het vele zand geen kinderwagen of buggy kan gebruiken leek me dat handiger.
    Vond het anders veels te eng op de drukke markten enz!

Vond het ideaal!

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

met burberry print en diamantjes :p:p:p

6. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier hadden we een tuigje voor de tweeling waar ik op paste, toen ze begonnen te lopen. woonden aan een drukke weg en moesten elke dag de oudere broer lopend naar school brengen en ophalen. opzich was het ideaal, als je 2 drukke mannetjes bij je hebt die toch wel zelf willen lopen maar de situatie te gevaarlijk is om los te lopen (als 1 zich bijv. ineens losrukte kon je niet ineens er achteraan rennen met een ander hummeltje aan je andere hand.) daarom hadden ze tuigje om en beide mn hand vast terwijl ik die tuigjes ook vast had. merkten ze verder niets van omdat het touw (of hoe dat dan ook heet) lang genoeg was, maar mocht er eens 1 zichzelf lostrekken, kon ie niet ver genoeg komen om de straat op te rennen.

7. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    het kan voor velen een hele goede oplossing zijn.. heb het ook weleens gezien hier in de stad... vind het erg zelf nogal raar uitzien maarja als het echt DE uitkomst is dan zou ik het ook wel doen denk ik... en tuurlijk wil elke ouder dat hun kindje netjes meeloopt aan de hand maar zo werkt dat niet met de hele kleintjes... ze willen ontdekken en zijn zo weg wanneer je heeeeel even de andere kant opkijkt... ik wordt er soms ook wel eens moe van hoor dat opletten en erachter aan rennen... ik ga elke dag even een booschap doen of lekker een stuk wandelen, mijn jongste zit dan in de duowagen en mijn oudste mag dan wandelend mee... ik heb het haar zo aangeleerd dat wanneer we een straat naderen zij mij een handje geeft en zodra we weer op de stoep lopen mag ze zelf lopen... ik kijk natuurlijk naar de meest veilige weggetjes waar we langs kunnen zodat ze iets voor me uit mag lopen... als ik haar roep komt ze het meeste van de tijd wel bij me lopen maar soms gaat ze er echt vandoor hoor... en daar ren je dan met je boodschappen en de kinderwagen haha... ze gaat dan ook direct in de wagen hoor... ik hoef nu alleen maar 1x te zeggen, je gaat in de wagen hoor! en dan geeft ze me direct een handje en luisterd weer ffe goed....

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Haha, ja en andersom zijn dat vaak dezelfde mensen die het zielig vinden om hun hond in de bench te doen, maar wel een box hebben voor hun baby.
    Ach, ik kreeg ook eens zo'n opmerking van zo'n moeder met een kind 'aaaaah, moet je dat zien, een kind met een riem om, wat zielig, het is toch geen hondje! Pfff.

9. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    n box is toch heel wat anders dan n hond in bench (niet dat ik n hond in bench zielig vind hoor...) maar als n kind in de box ligt is dat als doel dat ze er toch bijliggen en niet op de grond of in wipstoel hoeven te zitten dus lekker comfortbabel en toch erbij zijn.. dus vind het niet te vergelijken.

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Mijn man stond vroeger thuis aan de boom geknoopt..

t Lijkt mij hier ook wel wat om Gijs in een tuigje te doen en aan t spit te zetten, net als de geit.. LOL

Maar papa is van plan een mooi hek te maken ( buren verder op met een peutertje noemen t daar "de kooi" ) en daar kan Gijs dan in spelen..

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij wonen langs een drukke weg en wil er ook een tuigje of iets dergelijks gaan gebruiken.
    Liever een tuigje dan onder een auto!

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Mijn man heeft er vroeger in gezeten..haha!
    En Finn lijkt heel erg op hem que gedrag dus wie weet...

Als ik het kanvoorkomen dan liever niet...maar als het wel nodig is zou ik het meer gebruiken als extra zekerheid en niet als enige middel.

Dus niet zoals je weleens ziet...moeders die lekker op het terras aan de rosé zit en kindje aan een tuigje rondloopt of kindje aan een tuigje laten buitenspelen en zelf lekker binnen tv kijken.

Nee ik ga wel moeite doen voor mijn kind...dus dan bijv. zoals iemand zei...aan de hand lopen maar wel ook aan het tuigje...dus dat mocht het zo zijn dat kindje er zomaar vandoor gaat dat ie niet de weg op kan.

En ik zou ook je kindje wel uitleggen wat het is. Niet dat ze het gek of eng vinden en het daardoor niet willen.

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,773
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben ervaringsdeskundige... niet als moeder maar als kind. Mijn ouders hebben hem voor mij gebruikt!

Ik vind de opmerkingen in de trant van "1x waarschuwen, 2e keer in de buggy" heel erg naïef. Want: dan is het kind er dus al wel twee keer tussenuitgeknepen (en mogelijk verzopen of onder een auto gekomen ofzo)
    En dan het vervolg van die stelling: "Dan leren ze vanzelf om niet meer weg te lopen." Ja, heel leuk, kan soms een maand of 6 duren, maar dan leren ze het wel. Alleen jammer dat je in de tussenliggende periode wel telkens je kind kwijt bent, met alle risico's van dien!

Niet ieder kind luister naar 1x waarschuwen en daarna straffen. Ik was er zo één. En echt waar: ik ken weinig ouders die consequenter waren (en zijn) dan de mijne! Ik was (en ben) gewoon stronteigenwijs en heel nieuwsgierig en impulsief. Dat is bij weglopen vaak het probleem.

Welke situaties: dichtbij water (Op het strand... even de zonnebrand uit de tas vissen en je ondernemende dreumes is de branding ingewandeld), festivals, markten en andere drukke gelegenheden. Eigenlijk alle situaties waarbij je minder overzicht hebt en 5 seconde de andere kant opkijken voldoende is om het kind echt uit het zicht te verliezen.

14. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Dat snap ik echt niet, het ziet er misschien raar uit, maar het lijkt mij ideaal!!

Ik denk dat mijn meisje ook al snel gaat lopen (ze stond met 4 1/2 maand al aan de handen)

Als we dan ergens zijn (op de markt bijvoorbeel) en madammeke wil even lopen, dan hoef ik er (als ze zo'n tuigje aan heeft) niet steeds gebukt achteraan ;) en ik raak haar niet kwijt...

het is denk ik zieliger dat ze steeds wordt opgepakt en er op haar gemopperd wordt.

15. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    uhm jep, dat wou ik zeggen!

16. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de markt zou ik zo'n kleintje niet los laten lopen want voor je het weet word ze omver gebonchoerd (hoe schrijf je dat woord haha).
    Tenzij je natuurlijk gaat wanneer die net open gaat want dan is het nog rustig.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tuigjes? Ideaal. Hangt natuurlijk sterk van je kind af maar met ondernemende mannetjes zoals die van mij of een weglopertje zoals ik zelf was... prima. Het geeft het kind even wat meer speelruimte (en dat is leuk) en toch een zekerheid voor de papa / mama. Ik dacht 'm ook te gaan gebruiken maar wij hebben inmiddels een polsbandje in gebruik. En dan vooral omdat ik niet bepaald snel ben op het moment. Kick vindt het prima.

En de vergelijking met hondjes? Tja, ik hou mijn hond ook aan de lijn voor zijn eigen veiligheid daar waar auto's e.d. zijn....... dus ik zie het probleem niet.

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij gaan er ook een gebreuken voor op de camping van de zomer. gaan drie weken camperen bij een meer. en ik ken mijn meisje. die wil over al wezen. en over al naar toe een echte weg loper. we willen dan een tuigen je doen met daar aan een draat mooi lengte en dan kan ze gewoon lekker spelen bij de tent en ik met een gerust hard er bij zitten. want voor ik weer om hoog ben van de grond is zei al weg

19. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Van de zomer op de camping wilden wij ook een tuigje gebruiken mar meneer was er niet van gediend ging gelijk ontzettend hard brullen.

Daar ging ik dan met mn geweldige systeem. Tuigje, hondenriem eraan had ie lekker veel uitloop.

Nou ja, dan moeten we ooit toch maar aan een hond ;)

We hebben dus heel de zomer gewoon lekker achter hem aan gehobbeld als hij weer aan de wandel wilde.

20. meisje4

meisje4 Actief lid

Nov 21, 2008
    133
    0
    16
    maar dan is de buggy dus eigenlijk een soort straf voor haar?
    als ze niet wil luisteren moet ze in de buggy, vindt ze de buggy dan nog wel leuk als ze er gewoon in zit (zonder eerst de wegloop actie).

Share This Page