Wie is er bekend met Emesafene?

Discussion in 'Zwangerschap' started by wendy1611, Feb 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Vandaag heb ik van mijn HA Emesafene (zetpillen) gekregen tegen de zwangerschapsmisselijkheid. Mij is verzekerd dat dit absoluut niet schadelijk is voor de baby.

Wie heeft dit middel zelf gebruikt en hielp het?

2. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Toen ik zwanger was heb ik ze gebruikt , het werkt wel maar haalt niet helemaal de misselijkheid weg ...... :( :( ( bij mij tenminste niet )

3. Hester

Hester Niet meer actief

In plaats van 20x per dag spugen bleef het met dit middel bij gem. 8 keer per dag, dus het hielp wel (10 weken lang gebruikt)

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Ik heb gisteravond voordat ik naar bed ging een zetpil genomen. Moet zeggen dat ik wel last heb van bijwerkingen! Ik was enorm suf vanochtend en had eigenlijk niet in de auto moeten stappen, beetje zweverig in mijn hoofd..

5. Tweetie

Tweetie Lid

Jun 12, 2006
    51
    0
    0
    Ik heb Emesafene 10 weken gebruikt en de misselijkheid gaat er niet van weg, maar ik hoefde gelukkig niet meer te spugen.

Ik had geen zetpillen, maar tabletten.

6. gemini79

gemini79 Lid

Jan 9, 2007
    34
    0
    0
    Ik heb emesafene ook een week gebruikt, de zetpillen. Ik werd er echt verschrikkelijk suf van, maar werd wel minder misselijk.
    Helaas moest ik nog wel af en toe overgeven en dat is best vreemd als je niet misselijk bent, je voelt het ook niet aankomen :cry:

Na een week was ik wel een stuk minder beroerd, waarschijnlijk ook omdat ik na vijf weken eindelijk weer wat voedsel binnen hield

7. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Pffff... ik beneid jullie niet! Ik spuug alleen 's ochtends (op een nuchtere maag) dus houd mijn eten binnen...

Heb 't wel met jullie te doen hoor!
    Sterkte!

8. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    ik gebruik het al sinds mijn poss. zw.test!
    het haalt ook niet heel de misselijkheid weg maar het voorkomt meer het vele overgeven.

Misselijk ben k nog vaak alleen echt overgeven is nu nog maar 2x per dag.
    ochtend en avond.

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Ik durf de zetpillen niet meer te nemen, word er best suf van en mijn darmen reageren er heel slecht op. Gisteravond zo beroerd geworden dat het er aan alle kanten uit kwam.

Ik vraag mijn HA maandag naar de gewone tabletten en anders is het gewoon nog wat langer misselijk blijven en niet eten.

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Probeer anders eerst het alternatioeve circuit! Ik ben zelf niet zo'n fan van medicatie. Probeer het liever eerst op de natuurlijke manier. De vk raadde mij ook dat ema spul aan. Ik ben eerst naar een acupuncturist geweest die veel ervaring had met zwangere vrouwen. Heb één beghandeling met drie naaldjes gehad en ben daarna nog welgeteld 1 dag misselijk geweest. Vervolgens nooit meer!
    groetjes Femke

11. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Nou, ik ken ze wel! Na een ziekenhuisopname van vier dagen ivm uitdroging, ben ik nu weer thuis. Helaas moet ik wel de zetpillen blijven gebruiken, omdat ik anders niks binnen houd (voorgeschreven door de gyn en het kan echt geen kwaad voor je kindje).
    Ik word er ook suf van en er staat ook duidelijk in de gebruiksaanwijzing dat je er NIET mee mag rijden. Daar staat mijn hoofd gelukkig nu ook helemaal niet naar.

Ik ben absoluut geen voorstander van medicatie, maar het is voor mij nu pure noodzaak. Als ik ze niet gebruik lig ik binnen een paar dagen weer aan het infuus en dat kan de bedoeling niet zijn.

Sterkte met de misselijkheid en een fijne zwangerschap gewenst!

Grts, Maartje

12. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Het is absoluut niet schadelijk anders zou de ha het echt niet voorschrijven. Ik heb ze geregeld gebruikt, maar helaas bleef ik misselijk, misschien dat het iets afnam.......Bij mij werkte het niet zo goed dus. Na 16 weken was de misselijkheid eindelijk weggetrokken, aardig wat kilo's kwijt geraakt die er nu weer allemaal bij komen ;)

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Het is een misverstand dat het een middel is tegen misselijkheid! Het is een middel tegen braken. Je kan er minder misselijk van worden, maar het doel is om te stoppen met braken. EN ik moet zeggen...daar helpt het gelukkig goed tegen! :D

14. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    goh dat heb ik inderdaad verkeerd begrepen dan van de ha. Mogelijk moest ik wel minder braken dan... maar weet natuurlijk niet hoeveel ik zonder dat spul zou braken (meestal was het elke ochtend raak).

15. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ja aan de voorlichting ontbreekt nog wel eens het een en ander! Ik braakte de hele dag door. Zelfs een slok water kwam er sneller uit dan hij erin ging. Gelukkig hou ik nu alles goed binnen, al ben ik nog steeds heel erg misselijk. Ik zet dus de kookwekker zodat ik niet vergeet te eten en te drinken.

16. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Fijn dat je weer thuis bent Maartje! Ik mag niet klagen als ik jou zo hoor :oops: Wens je bij deze veel sterkte!

Gelukkig bleef het bij mij vooral bij misselijkheid, wel van het type niets meer kunnen eten waardoor ik de afgelopen 5-6 weken nauwelijks wat gegeten heb. Ik kreeg hie r op het forum de tip van gember capsules. Heb ze gekocht maar krijg ze niet weg.

Wonder boven wonder ben ik sinds gisteren niet extreem misselijk meer geweest, mijn remedie "mijn moeders gehaktballen". Voorlopig klop ik af en wil jullie ook allemaal een fijne zwangerschap toewensen!

Share This Page