Ik mag vanavond de pregnyl zetten en heb niet echt het advies gehad van de arts wanneer we nu het beste kunnen vrijen. Waarschijnlijk zal ik woensdag dus mijn eisprong hebben. Ze adviseerde wel om vanavond al te vrijen zodat er wat zaadjes de weg naar boven kunnen zoeken (zo zei zij het hoor). Maar wanneer dan nog? En is het echt slecht om het vanaf nu elke dag te doen of is dat ook niet nodig? Sorry voor de stomme vragen hoor, ben gewoon een beetje slecht ingelicht en ik was zo van de wap dat ik hoorde/zag dat de follikel gegroeid was, had ik nog helemaal niet verwacht. Ik vind het ook wel erg spannend om de pregnyl te zetten. Ik ben alleen thuis en heb maar 1 dosis pregnyl dus het moet echt goed gaan. Scheelt wel dat ik de menopur ook zelf heb moeten klaar maken dus weet wel hoe het moet.
Hey, na het spuiten van pregnyl duurt het 36 tot 40 uur voor de eisprong er is. Idealiter zijn de zaadcellen er dan al. Zaadcellen doen er 11 uur over (ongeveer) om na zaadlozing via de baarmoeder naar de eicel in de eileider te gaan. Ik zou dus de dag na injectie proberen en de 2 dagen erna. Maar op de dag zelf, de dag erna en de dag daarna kan ook. Zaadcellen kunnen tot 3 dagen blijven leven in jouw lichaam. Oh en de naald voor pregnyl hoeft er niet helemaal in; driekwart is genoeg (dat vergat mijn arts te zeggen en dat deed nogal pijn) De vloeistof zelf is iets dikker dan puregon en daardoor kan het iets gevoeliger zijn tijdens en na het prikken; normaal, dus niks om je zorgen over te maken. Succes!
Ik kreeg van mijn arts het advies zoizo voor de spuit te vrijen en op de dag zelf en de dag erna zeker
Klopt het dat ik dezelfde naald/spuit gebruik als voor de menopur? Ik moet m op 7 uur zetten maar zit ff te stressen.
De plastic spuit is als het goed is dikker/breder/groter maar dat maakt niet uit; als de vloeistof er maar ingaat. De naald is ongeveer even dik (kan zijn dat hij iets dikker is dan van menopur) maar wel iets langer. Vandaar het advies; duw hem niet helemaal in je lijf want dat doet pijn. Het is eng maar na 1 keer ben je gewend
Maar ik heb helemaal geen andere naald/spuit gehad voor de pregnyl. Ga denk ik maar even de hap bellen.
Ik heb ook gewoon de meng naald (groot) en de spuit naald(klein), verder niks extra's. Hier spuit ik nu de menopur mee en een dezer dagen ook gewoon de pregnyl. Succes meid!!
Hmz, dat is apart. Ik weet wel dat sommige apotheken het er niet bij geven en de poli in het ziekenhuis moet het dan doen. Als je nog spuit en naald hebt van menopur, kun je die gebruiken!
Naalden voor menopur en pregnyl zijn hetzelfde, dus dat maakt niet uit. Wellicht heb je er daarom ook geen gekregen Klussen doen wij op de dag van de pregnyl en de dagen daarna. Veel plezier
Ik lees overal dat het pijn doet maar ik voelde helemaal niks, of in ieder geval niet anders dan dat ik de menopur zette. Zal ik het nou wel goed gedaan hebben? Pff ik word hier zo onzeker van. Misschien vrijdag toch even het ziekenhuis bellen of ze het kunnen checken door middel van bloedprikken of een echo. Ik heb net voor de zekerheid wel even de HAP gebeld want wilde het even weten. Dus was doorverbonden naar de apotheek en hun hebben het uitgezocht voor me.
Bij mij doet het ook geen pijn hoor! Als je het gewoon heel rustig in spuit is er niets aan de hand. De assistente vertelde me dat dat de truc was
Ow dan moet ik maar niet ongerust gaan maken. ampullen zijn leeg, spuit is leeg, dus het zit er gewoon in!! Nu ons huiswerk gaan doen.