Wie is er bekend met insemineren?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roseline, 6 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roseline

Roseline Niet meer actief

Hoi meiden,

Bij mij is er endometriose vastgesteld en dat op een hele vervelende plek, namelijk op een zenuw in mijn bekken. Deze plek kan helaas niet verwijderd worden. Ik gok dat er te veel risico's aan zitten. Nu heeft het ziekenhuis me gezegd dat ik eerst 4 maanden de overgang in word gezet om te zorgen dat de endometriose helemaal onder controle/rustig is. En daarna gaan ze beginnen met insemineren, maar wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Ik lees online dat er verschillende manieren van insemineren zijn, dus wat kan ik verwachten als ze alleen het woord insemineren hebben gezegd (ik weet ik had het in het ziekenhuis moeten vragen, maar zulke dingen bedenk je altijd pas achteraf). De volgende stap zal IVF zijn, dus dat is het nu nog niet...

Alvast bedankt voor je reactie

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik denk dat er IUI bedoeld wordt. Ik heb er geen ervaring mee dus wil je niet verkeerd informeren maar volgens is er voldoende info over IUI op het net te vinden. En er zitten hier -helaas- ook veel ervaringsdeskundigen die je vast meer kunnen vertellen.

Oh en wat vervelend trouwens dat dit de uitslag van je onderzoeken is :(. Hopelijk kun je het een plekje geven en gaat het met hulp toch snel lukken om jullie wens in vervulling te laten gaan!

Roseline vindt dit leuk.
  3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Je krijgt waarschijnlijk lucrin depots de komende maanden. Ik vermoed dan een keer menstrueren en dan beginnen met iui behandelingen met of zonder hormonen.

Roseline vindt dit leuk.
  4. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.195
    1.989
    113
    Ik denk ook de je IUI krijgt. Dat staat voor intra unterinaire inseminatie.
    Bij die procedure volgen ze gedurende de je cyclus de groei van je eitje, middels inwendige echo´s. Je zal dan een aantal keer nar het ziekenhuis moeten om te kijken of je eitje al bijna klaar is om te springen. Als dat bijna zo ver is, maak je een afspraak voor de inseminatie.
    De dag van de inseminatie moet je man/vriend een potje met sperma produceren. Dit gaat naar het laboratorium waar ze het zaad nog bewerken. DE beste zaadjes worden er uit gehaald. En daarna wordt je met die zaadjes geïnsemineerd. Ze brengen dan een eendenbek bij je binnen en met een heel dun slangetje brengen ze de zaadjes direct in je baarmoeder. Daar voelt je overigens niks van. Die eendenbek kan wat ongemakkelijk zijn. Maar van dat slangetje merk je niks. En daarna is het weer 14 dagen afwachten.
    Sommige vrouwen gebruiken voorafgaand aan de inseminatie dus bepaalde medicijnen om 1 of meer eitjes te krijgen. Bij andere vrouwen gebeurd bovenstaande gewoon in hun eigen cyclus. Veel succes! Hopelijk snel mooi resultaat. Al moet je wel weten dat de kans op een zwangerschap met IUI maar 10 tot 15% per maand is. Het is dus echt geen wondermiddel.

Roseline vindt dit leuk.
  5. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Hier een succesverhaal van IUI - ik ben twee keer zwanger geraakt via IUI (nu net voor de tweede keer zwanger). Wel met ondersteuning van Clomid en pregnyl. Voor de rest heeft blij83 de procedure netjes en correct omschreven. Ik moet van mijn gynaecoloog ook meestal kwartiertje blijven liggen.

Bij mijn eerste zwangerschap hadden we weinig hoop omdat het zaad van mijn man echt niet zo goed was, maar het was toch echt prijs, en hebben nu een dochtertje.
    Deze keer hadden we wel veel hoop, alles zag er prima uit (zaad ook stukken beter), en we zijn opnieuw zwanger.

2 x zwanger geworden bij de tweede poging.

Roseline vindt dit leuk.
  6. Roseline

Roseline Niet meer actief

Bedankt voor de reacties meiden dan weet ik een beetje wat me te wachten staat. Ik had inderdaad al gelezen dat je maar 10-15% kans hebt, hopelijk lukt het gelijk bij mij en anders door voor IVF. Super spannend..

@juf1987 gefeliciteerd met je zwangerschap

Deel Deze Pagina