Hallo! Ik zou er graag even een weekje tussenuit willen met mijn baby, maar... waar naartoe? Ik wil niet in eigen land blijven Ben een ontzettende zonliefhebber (strandvakantie!) maar dat lijkt me nu niet zo handig... baby uit de zon houden lijkt me nog niet zo lastig maar ben bang dat hij last krijgt van de warmte? En een stedentrip.. is dat niet veel te druk (teveel prikkels)? Hebben jullie ideetjes? Mijn vakantieideeën komen nog niet veel verder dan dit Misschien handig om te weten dat ik geen auto heb... Vliegen heeft mijn voorkeur maar trein of boot kan ook
Als je van zonvakanties houdt zou ik kiezen voor Menorca. Daar is werkelijk alles afgestemd op baby's en kinderen. Als je je kindje goed uit de zon houdt en gewoon lekker in zn rompertje legt lijkt mij het prima kunnen hoor! Veel verder zou ik zelf met zo'n ukkie niet gaan. Succes!
Ik had inderdaad gelezen dat Menorca dé bestemming voor ouders met (kleine) kinderen is! Moet zeggen dat het me ook wel erg leuk lijkt Enige wat me eventueel tegen zou houden is dus dat ik bang ben dat m'n baby niet tegen de warmte kan ofzo... Hmm... toch maar eens google-en naar leuke hotelletjes/appartementjes daar
Ik vind eigenlijk dat je met een hele kleine baby nog heel makkelijk kan reizen. Als jij zin hebt in een stedentrip denk ik dat dat prima kan met een baby. Draagdoek of kinderwagen mee en zolang jij in de buurt bent denk ik dat er verder geen problemen zijn. Menorca zijn we vorig jaar geweest met onze kinderen toen van 2 jaar en 9 maanden oud. Alles wel op kinderen afgestemd, daar bedoel ik mee overal kinderstoelen,babybedjes en in restaurant met speelhoekje (Maar daar heb je nu toch niks aan)Ik moet eerlijk bekennen dat ik me best verveeld heb, ben dan ook niet echt een strandmens. Ook alle mooie kleine strandjes/baaitjes waren vaak ver lopen. Dus auto parkeren op een centrale parkeerplaats en dan 2 kilometer lopen tot dat je bij het strand bent. (Natuurlijk niet alle stranden) Maar volgens mij ligt dit meer aan mij want iedereen die ik hoor over Menorca vond het fantastisch. Andere leuke bestemmingen. Combi strand en cultuur : Barcelona, Sardinie, Pisa en daarna een leuk plaatsje aan de italiaanse kust.
Supermummy, dankjewel voor de tips! Krijg ineens de ingeving dat ik hem natuurlijk heel makkelijk in een draagzak mee kan nemen, misschien wel handiger dan kinderwagen... Althans, als ik voor een stedentrip zou gaan dan! Barcelona vind ik een hele goede optie, en Sardinie ook (daar woont een vriendin! Waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht ) Ik ben een eeuwige twijfelkont maar ga er goed over nadenken wat ik wil... zon/strand/stad of idd misschien wel een combi
wij gaan nu naar turkije naar een park speciaal kids gedeelte dus ook bedjes voor overdag te slapen zwemnbaden zijn overdekt met doekkken komt geen zin door is helemaal gericht op kinderen wij gaan naar side hotel otium eco club maar inderdaar een stede trip met zo klein baby gaat ook nog heel erg goed hoor
de warmte weet je toch neit van te voren. zo bleek onze jongen er ook niet echt over te kunnen vorig jaar we zijn toen naar disney geweest hij was 9 mnd en heeft er best last van gehad met diarree ed. maar goed ondanks dat tocvh mooie vak gehad. met zulk warm weer in draagzak lijkt mij ook niet erg prettig hoor. tenminste hier vond ik de temp altijd te ver oplopen. stedentripje wil nog makkkelijk met zon kleintje hoor ze passen zich nog makkelijk aan. lastiger word het met een peuter die steeds wil lopen. zou dus lekker doen waar jij zin in hebt.
Dat is waar! Dat van die draagzak heb je ook helemaal gelijk in, vind dat ook meer een optie voor een stedentrip (en dan een stad waar het niet bloedheet is )
Als ons dochtertje 6 maanden is gaan we naar Lanzarote hebben we een villa met prive zwembad, in de villa is alles aanwezig van magnetron, wasmachine, vaatwasser, 2 slaapkamers, 2 badkamers, babybedje, kinderstoel. ook gaan we een auto huren zodat we ook nog wat van het eiland zien. de villa staat op een grote accomodatiecomplex met bungalows en appartementen waar een supermarkt aanwezig is en 2 grote algemene zwembaden en 2 kinderbaden, speeltuin. lijkt ons ideaal, of het ook zo is moeten we nog maar afwachten
Wij gaan met onze dochter op vakantie in onze eigen nieuwe achtertuin!!! We wonen nu in een appartement maar over een aantal weken hebben we ene huis met tuin. Heerlijk!!!!! Voordat we zouden gaan verhuizen, hadden wij plannen om naar het Gardameer te gaan in een huisje met onze dochter. Een huisje lijkt me wel ideaal want dan kun je nog lekker buiten met een boekje en een drankje zitten en ben je niet verplicht in een hotel kamer te zitten de hele avond omdat je je kind niet alleen achter kan laten. Draagdoek/draagzak zou ik je ook echt afraden met dat warme weer. Is voor jou en je kind echt niet lekker want je houdt elkaar echt warm.