Ik heb al een aantal jaar in toenemende mate last van couperose op mn wangen. Vooral na de zwangerschappen is het toegenomen en heb dus door die lelijke vaatjes altijd rode wangen en je ziet echt die lelijke streepjes zitten en rode bultjes. Ook voelt het vaak heel branderig. Ik wil ze heel graag als ik er ooit geld voor heb weg laten halen. Nou zijn er 2 manieren heb ik begrepen. Met een laser wat heel kostbaar is en dmv coagulatie waarbij ze de vaatjes met een naaldje aanprikken. Deze methode kan bij een huidtherapeut en is een stuk minder kostbaar. Ik ben heel benieuwd of er iemand ervaring mee heeft en hoe het resultaat is en wat ongeveer de kosten waren
Hoi, Weet je zeker het couperose is? Het klinkt meer als rosacea, een zus van couperose. Dit gaat samen met bultjes, couperose heeft dat niet geloof ik. Ik heb rosacea sinds mijn 18e. Het gaat nooit wegmaar valt aardig onder controle te houden. Bij de dermatoloog kun je een evt. Antibiotica kuur krijgen wat bij mij het ergst heeft weggehaald. Ook zijn er wat gels maar hier hou ik niet van, je mag niet in de zon komen ermee. Groene make up poeder is een aanrader! Niet alleen lijkt het minder rood, ook houdt het onder controle, het heeft een kalmerende werking. Als je gezichts creme brand als je op doet niet meer gebruiken en zoek naar een die dat niet doet. Ander wordt het alleen erger. Aanraders zijn natuurlijke en ik genruik nu zelfs oil of olaz. Ook kunnen evt. Gekruide etenswaren het rode maken omdat de bloedvaten wijder gaan staan. Ik neem dit voor lief, het trekt wel bij. Ik kan er uren over praten en help je graag! Heb zelf ook ove laseren gedacht.. Maar het duurt een aantal sessies, het doet pijn, duur en moet elk jaar bij rosacea! Mijn tip, eerst even naar de dermatoloog, antibiotica kuur, geen harde gezicht spulletjes gebruiken en groene en natuurlike make p. werk ht echt allemaal niet, dan pas laser. Liefs, Ingrid
Bedankt voor je reactie. Ik heb eens gezocht op uitleg en afbeeldingen en moet zeggen dat het dat best wel eens kan zijn. Wat ik vooral verbazend vond is ook de oogproblemen die genoemd worden. Ik heb namelijk al een jaar of 3 a 4 veel last van jeukende binnenste ooghoeken en een branderig gevoel. Ik ga binnenkort zeker even naar de huisarts om navraag te doen.
Ja dat heb ik ook. Maar sommige dingen die je op internet zie kunnen best naar uit zien. Rosacea komt in verschillende fases. Daarom is he zo belangrijk om het te proberen het onder controle te houden. Alsbze gels geven is prima voor een keer maar beste niet telang gebruiken, je mag er niet mee in de zon komen, maar helpt goed voor het begin. Daarna goed onderhouden. Ik gebruik nu echte handgemaakte mineralen make up. O ik moet even weg, als j vragen hebt mag je me best pm- en