wie is er bekent met Intraossale verdoving

Discussion in 'De lounge' started by vlindermoeder, Sep 29, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,601
    1,057
    113
    Hier
    Ik kan gelukkig maandagmiddag al terecht bij kindertand in Amsterdam. Eerste afspraak is een intake

Vero0504, Do1981 and Sunshine1993 like this.
  2. Sunshine1993

Sunshine1993 Niet meer actief

Wat fijn! Op onze zoon zijn school werken ze met blij gebit. Gaan zelf altijd met hem naar de 'normale' tandarts. Maar deze meiden krijgen zo veel meer voor elkaar bij hem. Door zijn ass kan hij echt in paniek raken. Ze komen om de x aantal weken en controleren dan de tanden kijken alles naar evt fluoride behandeling. Echt handig! En dat allemaal opschool.

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Dochter laat hier boren zonder verdoving toe, had een plekje op dr kies daar zou een seal over komen maar die dag overleed mn vader en daarna niet meer van gekomen...dus gaatje.

Vervolgens gaatje gevuld, even later vulling pleite, weer geboord en gevuld.

Tandarts pakte t prima aan, ik mocht alle keren wel mee. Ze wist wat er ging gebeuren, tweede keer helemaal, maar dook zelf al die stoel op met de vraag of zij t vlekje weg zou kunnen maken. (na eerder daar al geboord te zijn)

Alleen de handjes waren een dingetje want die glimmende spulletjes zijn wel gaaf. Wel of niet verdoven was een rand gevalletje. Dus proberen zonder en dan elke keer 2 tellen boren en stoppen.

Op een stoel naast dr voor dr handjes werd m niet ivm werkruimte tandarts. Dus dochter ging bovenop mij op de stoel ik schermde alleen dr armen af voor evt onverhoedse bewegingen maar had niks te doen eigenlijk. Tandarts was eerst bang dat t stress en gevecht of trauma op zou leveren maar we hebben wel t nodige meegemaakt met vernevelingen, de mama houtgreep kan ze wel hebben. (mijn man kan t bijv. echt niet aanzien)

Legt gewoon mijn armen om haar zelf heen en is de relaxheid zelve.

Maar die tandarts zelf of hun medewerkers doen geen houtgreep, vinden ze echt te traumatiserend. Hier wordt je dan accuut doorverwezen naar de kindertandarts ok te voorkomen dat je kind zo jong al met een tandartstrauma te maken krijgt en nog zoooo vaak moet komen.

Ze vonden mijn houtgreep al spannend in dat opzicht, maar ging allemaal keurig. Ene tandarts kreeg nog een dansje (en zij hem aan t hinkelen) andere tandarts werd bestormd met een dikke knuffel om dr middel omdat ze zo blij was met dr weer witte tandje. Dat vergeten ze geloof ik ook niet meer, maar is wel wat ze het liefste zien en of dat bij hun zelf of zo nu en dan bij een kindertandarts onderbrengen betekend, dát maakt ze niet uit.

Moet wel zeggen dat jouw tandarts klinkt als een van de generatie die hoognodig met pensioen moet. Ik tref altijd de kaakchirurgen van die groep...Mn eerdere tandarts kon alles met me doen, maar sinds die l.l van een kaakchirurg maakt de tandarts ook geen vrienden met me. Zit nog steeds te wachten op een linkedin update om te kijken waar de mijne heen gegaan is, dan wisselen we van praktijk. Had er eindelijk weer eentje gevonden waar ikzelf ook een beetje relaxed bij blijf :roflmao:

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Oh update gemist, fantastisch!!! Goede keuze mama!

5. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,601
    1,057
    113
    Hier

Dat klinkt al een stuk beter inderdaad.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Als je inderdaad zo'n hork hebt van de categorie "oude generatie maar tijd voor pensioen" zou ik allicht permanent een andere zoeken voor kinderen en bijv bij die kindertandarts van maandag blijven als die goed bevalt.

Share This Page