wie weet lekker recept met gorganzola-kaas?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Wij hebben hier in de koelkast nog 100 gram gorgonzola-kaas liggen. Weet iemand een lekker recept hiermee?
    Ik moet zeggen dat ik gorgonzola niet zo heel lekker vind, maar m'n man had het meegenomen uit de winkel, dus graag een recept waarbij de gorgonzola niet de hele smaak overneemt... ;)

Groetjes,
    Hanna

2. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

3. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

28 jul 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Lasagne is een goed idee. Om te voorkomen dat de gorgonzola overheerst in de smaak, kun je er nog andere kaas doorheen doen, zoals mozzarella of ricotta.

Ik weet genoeg lekkere recepten met gorgonzola, maar vind de smaak dan ook lekker. En dat is best belangrijk wil een recept lekker zijn :cool:.

4. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Een quiche (hartige taart) met als vulling:
    broccoli, gorgonzola en cashewnoten!
    jammie!

Je kan gewoon zo'n basis pakket quiche kopen van koopmans en dan doe je als vulling dus zo'n 400gr iets voorgekookte broccoliroosjes, cashewnootjes naar smaak en gorgonzola in stukjes er doorheen.
    lekker met een salade of soepje.

je kan ook quiche maken met bladerdeeg enzo, maar weet de verhoudingen met de room en eieren even niet meer moet je even goolen dan;).

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, dit klinkt wel erg lekker! :)

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ontbijtspek in stukjes uitbakken. Knoflook en champignons erbij, kort gekookte broccoliroosjes erbij en even mee bakken.
    Dan room toevoegen en gorgozola en kuipje smeerkaas er door mengen en laten smelten. Beetje peper en zout en serveren bij spaghetti.
    Is echt heerlijk.

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik ga gewoon wat recepten opslaan. Heb ik voor een andere keer ook nog een idee! Bedankt!

Deel Deze Pagina