baby in stuit gedraaid 39 wkn

Discussion in 'De bevalling' started by Rono, Jul 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

Gister bij controle kwamen ze er achter dat de baby in stuit is gedraaid. Niet met het hoofd omhoog maar echt schuin in mn buik. Hoofd onder mn ribben aan de rechterkant en voeten boven schaambot. Dus beetje scheef.

Hij heeft tot 38 weken gewoon altijd goed gelegen, en was toen zelfs een beetje ingedaald.

Gistermiddag moest ik direct voor een draaipoging komen. Deze mislukte, er was geen beweging in te krijgen.

Daarna heb ik 5 uur weeen gehad om de 3 minuten. Deze deden helaas inwendig niks. Dus ik heb een nacht in het zkh gelegen.

Nu wilt het zkh wachten tot de baby weer terug draait uit zichzelf, en anders pas in week 40 een ks plannen omdat ik al eerder een ks heb gehad.

Hoe groot is de kans dat de baby alsnog terugdraait ook al lukte de draaipoging niet?

Weet iemand dit?
    alvast bedankt!

2. simple

simple Bekend lid

Dec 3, 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Oh dat is vervelend zeg, je bent er zo op ingesteld dat het goed lag en dan denk je ook dat het niet meer kan draaien.
    Ik heb geen idee of het nu nog kan draaien, hoop het wel voor je.
    Maar dat ze pas bij 40 weken een KS dan doen, heb je de vorige keer een spoed KS gehad of gepland? Want met plannen doen ze het toch rond de 38/39 weken.

3. Rono

Rono Niet meer actief

ze hebben nog de hoop dat ie toch goed gaat draaien... ik zie t alleen niet gebeuren.

4. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    Wat balen zeg! Er zit zeker een eigenwijsje in je buik! Ik hoop echt dat het nog terug gaat draaien! Jammer dat de draaipoging niet gelukt is!Ik duim voor je meid!

5. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Hé, ik dacht dat er geen draaipoging gedaan werd als je al eerder een ks gehad hebt? Wat appart zeg...
    Maar verder, wat verschrikkelijk balen! Als je al zo ver bent ga je toch niet meer uit van een nieuwe positie van de baby. Ik zou denk ik uitgaan dat het een ks wordt, mocht de kleine kans dat ie toch nog draait zo zijn, dan valt het alleen maar mee.

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Balen zeg! Nog nooit gehoord dat een baby zo laat nog draaide....jammer adt de draaipoging mislukt is!
    Geplande ks voor stuitligging doen ze het liefst rond de uitgerekende datum. Andere redenen voor ks kunnen doen besluiten om een baby eerder te halen...

7. natjes

natjes Niet meer actief

Heb ergens gelezen dat als je op handen en knieën gaat zitten dat de baby meer ruimte heeft om te draaien...misschien dat proberen? Weet niet precies hoe lang/hoe vaak maar misschien dat je met googlen verder komt!

8. cinniz

cinniz Actief lid

Jul 19, 2011
    365
    45
    28
    jeetje wat rot!
    deed het en doet het niet heel veel pijn zo overdwars?
    kan me niet voorstellen dat me kleintje nu nog draait :$
    weet wel dat me schoonzusje als baby in stuit lag en de nacht voor de bevalling draaide ze goed,dus het kan wel net als je kleintje nu ineens gedraaid is maar het lijkt me een verschrikkelijk gevoel.

sterkte ermee

Share This Page