Bepaalt verloskundige kant van het bed?

Discussion in 'De bevalling' started by Druif, Jan 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Dag dames,

als je aan het voeteneind van ons bed staat, slaap ik aan de rechterkant. Nu zat ik me te bedenken: niet heel handig voor een verloskundige die rechtshandig is.

Maar met mijn hoofd aan het voeteneind gaan liggen, of op de plek van mijn vriend, dat zie ik niet zitten.

Hebben jullie meegemaakt dat dat toch moest?

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Mijn verloskundige bepaalde idd aan welke kant van het bed ze de controles deed voor de bevalling. Ik slaap ook rechts en moest dus even omdraaien. Bij mij maakte het niet veel uit omdat ik toch naar het ziekenhuis zou gaan, dus het was maar 1 keer.
    Misschien moet je het even bespreken met je verloskundige? Voor de nacontroles hoefde het trouwens niet.

Groetjes Rosa

3. Meiske74

Meiske74 VIP lid

May 22, 2007
    6,571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik slaap ook aan de rechterkant. Toen de vk kwam hebben we mijn matras aan de linkerkant gelegd en daar ben ik ook bevallen. Daarna gewoon weer aan de rechterkant gelegen.

4. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Wij hebben trouwens aan mijn kant van het bed veel meer loopruimte, zou dat nog uitmaken?

5. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    ik heb me moeten omdraaien, hoofd bij het voeteneind en zo ben ik bevallen.

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    bij de formulieren voor de kraamzorg stond in dat er wel een minimale afstand moest zijn rondom het bed voor de kraam om te kunnen lopen. hoeveel dat precies was weet ik niet , maar ik denk dat voor de vlos ook wel fijn is als er rondom genoeg ruimte is.
    anders gewoon ff aan je vlos vragen!

joyce

7. mama33

mama33 Actief lid

Sep 11, 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    ik moest ook naar de andere kant van ons bed omdat de vk linkshandig was. Na de bevalling weer lekker op eigen plek gaan liggen

8. augustus

augustus Niet meer actief

Ik moest aan de linker kant liggen. Uiteindelijk toch in het ziekenhuis bevallen en daar stond de vk rechts van mij...

9. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    De verloskundige had ook mijn zooitje naar de linkerkant van het bed verplaatst.
    Stond eigenlijk ook op de papieren dat we het bed aan die kant moesten opmaken. (zeil aan die kant enz.)
    Maar m'n vriend en ik hebben lekker op ons eigen plekkie gelegen.
    Na de bevalling ook meteen weer m'n eigen kant opgerolt. ;)

10. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hebben ze zeker wel wat over te zeggen. Ja logisch, de vk moet toch goed zijn/haar werk kunnen doen?! ;)
    Maar ja, wat betreft loopruimte. Ik denk dan: m'n huis moet wel groot genoeg zijn daarvoor, en zo niet, heb je lekker pech! :p

11. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Ik zal een ander bed moeten plaatsen omdat ik een waterbed heb en die kun je niet op klossen zetten.
    Maar hoop dat ik gewoon in het ziekenhuis kan en mag bevallen

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Met het persen moest ik aan het voeteneind gaan liggen, ons bed staat namelijk in een nis, maar aan de achterkant kan je overal goed bij en omheen.

Geloof me, tegen die tijd dat je mag persen kan het je echt niet meer schelen... meteen na de bevalling is alles verschoond en kon ik op mijn eigen plekje slapen.

13. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik moest inderdaad verkassen, omdat de vk linkshandig was.
    Lijkt me logisch.

14. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

Jul 29, 2007
    3,228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    hier bepaalde de vk ook aan welke kant van het bed ik moest gaan liggen....

uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis bevallen...

15. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik lig ook rechts. Heb met m'n hoofd op het voeteneind gelegen. Kon ik mooi naar ons prachtige schilderij boven ons bed kijken :) !

Pim

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben dat opgelost door een grote plank met daarop een 1 persoonsmatras op het bed te leggen. Het scheelt dat wij al een iets hoger bed hebben dan de normale hoogt (die van ons is al 55cm) en de vk vond het geen probleem dat ik niet aan de 80 cm kwam... Ze was wel gewend om te improviseren.. :) Ik had ook niet geweten waar ik een 1 persoonsbed had moeten laten... De vk zei ook nog heel nuchter: Ach, bevallen kun je ook op de keukentafel... :confused: Daar moet ik nog aan eten! :)

Wat betreft de kant van het bed: Bij ons was de regel dat er minstens 1 meter ruimte moest zijn voor de vk. Anders kon ze haar spullen niet kwijt.. En gelukkig is dat er aan mijn kant van het bed... Ik slaap links... Maar zoals ik al zei, zelfs als dat er niet was geweest, had de vk hier ook wel een oplossing voor gevonden... MEt mijn hoofd naar het voeteneinde was helemaal niet handig geweest, want mijn nachtkastje kan niet aan de kant, dat zit in de muur gebouwd.. :)

En dan nog, wat denk je van al die mensen die in een piepklein huisje wonen? Zouden die allemaal op de keukentafel moeten? :) (bij wijze van spreken dan)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik lag aan het voeteneinde, dwars zeg maar. Je ligt toch vooral met je benen opgetrokken.

18. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Niet lullig bedoeld :D : maar wat maakt het uit? Als je links moet gaan liggen dan geeft dat toch niet? Ik weet in elk geval dat het mij niets kon schelen waar ik lag tijdens de bevalling van de 1e.
    Als je geen echte dringende reden hebt om aan je eigen kant te blijven liggen dan zou ik zeggen: probeer niet teveel te plannen van te voren, laat het maar over je heen komen, want de kans is groot dat het toch niet loopt zoals je gedacht had. En dat frustreert dan alleen maar, terwijl het belangrijkste is dat je zo ontspannen mogelijk aan je bevalling begint. Des te beter de bevalling verloopt!

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Het maakt inderdaad op dat moment al helemaal niet uit, mocht je je er nu druk om maken. Je zit zo in je weeen dat je braaf doet wat ze zeggen ;).

Behalve dan de tip die ik meerdere malen kreeg om onder de douche te stappen. No way dat ik in die ene minuut naar de douche zou gaan lopen en erin stappen en dan 'moe' van het lopen meteen weer een wee moeten opvangen, terwijl ik niet mijn vriend zou hebben om aan te hangen ;).

Maar verder heb ik braaf geluisterd! :)

Share This Page