Hallo, Misschien heeft 1 van jullie er een beetje ervaring mee. Ik zit heel erg te twijfelen over waar ik wil bevallen.( het duurt nog wel even maar je weet maar nooit) Het liefst wil ik gewoon thuis bevallen maar omdat mijn vriend en ik bij zijn ouders inwonen lijkt me dat niet echt een prettig idee, zou me dan niet echt op me gemak voelen. Maar nu hoorde ik dat als je in het ziekenhuis wilt bevallen voor de verloskamer moet betalen, om hem te huren. En nu heb ik via mijn zorgverzekering (PWZ) een extra ster aangevraagd, zodat ik nu een beter af plus polis met 4 sterren heb maar ik snap nix van die vergoedingen daar. Ze zeggen dat je bij een gewone beter af polis wel vergoeding krijgt met medische indicatie en bij een polis met 4 sterren weer niet terwijl je daar weer meer voor betaald. Dus zo je denken dat alles vergoed wordt, de kamer, de medicatie en etc. Wie weet hoe het allemaal in elkaar steekt want ik snap er niks meer van. Groetjes
Hoe dit precies zit bij jouw verzekering weet ik natuurlijk niet, maar normaal is het wel zo dat je méér vergoed krijgt bij meer sterren. Het is normaal dat je een eigen bijdrage moet betalen voor een ziekenhuis-bevalling zonder medische indicatie. En als jij in het ziekenhuis bevalt op jouw eigen verzoek, dus zonder dat VK of een arts dat nodig vindt, dan heb je géén medische indicatie. Dus dan moet je die eigen bijdrage betalen (hoeveel dat is weet ik niet). Bij sommige verzekeringen met aanvullingen wordt die eigen bijdrage ook door hen vergoed. Ik zou gewoon even je verzekeringsmaatschappij bellen, die kunnen je vast uitleggen wat jouw kosten straks zullen zijn.
Oke dank je wel voor je snelle reactie. Ik lees nu op de site dat de verloskamer 100% wordt vergoed maar ik ga nog wel even navragen bij mijn verzekeraar. Ik wacht het gewoon nog even af, zal het ook nog even overleggen met mijn vk.
Zou als ik jou was ook even kijken of de hogere premie die je dan vermoedelijk betaalt, uiteindelijk niet hoger is dan de eigen bijdrage die je anders zou betalen...
ik betaal dan nu 6 euro meer per maand met die extra ster, en die extra bijdrage is bijna 280,- maar die wordt ook vergoed las ik.
In friesland met een gewone verzekering zeg maar betaal je voor poliklinisch bevallen E 269,95 En dat was juni 2007. Dit weet ik omdat ik daar toen naar gevraagd had. Achteraf ben ik toch medisch bevallen en was het gratis. Hoe het met jou verzekering zit weet ik niet maar dat kun je denk ik zou op vragen.
wordt het nog wel vergoed als je al zwanger bent? Bij mijn verzekering (DSW) kan je niet overstappen naar een hogere aanvullende verzekering als je al zwanger bent. Tenminste het kan wel maar je krijgt die extra vergoeding voor zwangerschap niet. Alleen als je dat al doet voordat je zwanger raakt volgens mij..
ik zou gewoon eens naar de vezekering bellen zei kunnen je meer vertellen dan een boeke. Bij het VGZ deden ze niet moeilijk over mijn hogere verzekering tijdens mijn zwangerschap
Ik had een paar weken terug al naar PWZ ze gebeld en toen zei ze dat ik het gewoon kon verhogen, ik had net mijn polis ontvangen van 2008 en was volgens haar was het geen probleem. Ik betaal nu gewoon iets meer.
Over het algemeen is het met verzekeringen mbt de bevalling zo dat indien je op medische indicatie in het ziekenhuis bevalt het volledig vergoed wordt omdat het dan medisch noodzakelijk is. Als je in het ziekenhuis bevalt zonder medische indicatie dan hangt het van je aanvullende verzekering af of het gedeeltelijk of geheel vergoed wordt. Ow jah en thuisbevallen zijn geen kosten aan verbonden