Vorige week ben ik ongesteld geweest, 5 weken na de bevalling. Ik geef geen borstvoeding dus opzich prima. Mijn menstruatie duurde 5 dagen en was iets minder heftig als normaal. Alleen nu, 5 dagen later lijk ik alweer ongesteld te zijn Is dit wel normaal? Meer die dit hebben meegemaakt?
Ik denk dat die eerste vijf dagen een "aanloop" waren en dat het nu pas echt doorbreekt? Doorgaans is je eerste menstruatie wat heftiger na de bevalling. Het kan wel flink ontregeld zijn dus het kan er allemaal bij horen!
Het kan ook zijn dat je eerste "menstruatie" nog kraamvloed is. Mij is verteld dat dat een paar dagen of weken kan stoppen en dan weer even kan terugkomen als je bijvoorbeeld weer meer bent gaan bewegen, zou dat het kunnen zijn?
Ik denk ook dat het nog vloeien was. Ik heb ook een week pauze in het vloeien gehad dus dat kan prima. Je eerste ongi na een bevalling is namelijk zwaarder dan normaal, en niet lichter, plus na 5 dagen weer ongi kan natuurlijk niet.
Het kan inderdaad nog wat in de war zijn. Ik was na 8 weken en na 10 weken ongesteld (althans dat dacht ik), waarschijnlijk is de eerste keer een restant van het vloeien geweest?