Oudste naar het ziekenhuis na bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door TallieJ, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Als jullie int ziekenhuis bevallen, laten jullie je oudste dan kennis maken int ziekenhuis of wachten jullie daarmee tot je thuis bent? En breng je thuis nog ff tijd door met zijn drieën voordat je de oudste ophaalt of is die er meteen bij thuis?
    Ik denk dan meteen dat het voor de oudste leuker is om de kleine in het ziekenhuis te zien want als ze de baby thuis pas ziet snapt ze het misschien niet.... Maar ja als ik 's nachts beval wordt dat lastig...
    Wat hebben jullie gedaan?

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik krijg morgen een keizersnede dus lig sowieso een aantal dagen in het ziekenhuis. Grote zus zal als eerste bij haar kleine zusje mogen kijken. Eerst dus even met z'n viertjes. Pas dan mogen de opa en oma's er bij.

3. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Hoofddorp
    Oh heel veel sterkte en succes morgen! Een ks lijkt mij doodeng... Hoe laat moet je?

4. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de tweede kwam de oudste met opa en oma kijken (want hij sliep daar toen ook), heel laat nog rond 23.00 uur. Maar ze wilden heel graag met hem komen en het mocht niet ontbreken.

Nu krijg ik een keizersnee over een paar weken. Ik schat dat de tijd niet ontzettend laat zal worden en ik wil graag als ik wat gevoel terug heb in mijn benen hun zusje laten zien, mijn ouders zullen dan meegaan omdat zij de kinderen dan ook opvangen. Vind het dan prima zo .....

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier bevallen in geboortecentrum principe is t zelfde, hebben gekozen om pas de volgende dag thuis kennis te laten maken. Ben om 16 uur bevallen, was 19 uur thuis. Hij gaat ook altijd rond 19 uur naar bed dus lekker nog een nachtje bij oma gelaten. Hij heeft de eerste 2 nachten na de geboorte ook nog bij oma geslapen, even bijkomen ..

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Hihi... valt mee hoor. Is mn tweede keizersnede. Je hoeft er zelf niet zoveel voor te doen alleen het herstel is wat minder. Ik heb nog geen tijd, misschien hoor ik dat zo (opnamegesprek). Sowieso onder voorbehoud want mocht er spoed tussen komen dan gaat dat uiteraard voor.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ediz is om 21.36 geboren en we waren rond 00.00 thuis! Mira was thuis aan het slapen, mijn vader bleef bij haar. Dus ze had er de volgende ochtend ineens een broertje bij haha.. Ze heeft hem dus thuis gezien. Als we langer in het ziekenhuis moesten blijven en het was overdag was ze met mijn vader naar het ziekenhuis gekomen.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze oudste heeft pas na een paar dagen kennisgemaakt in het ziekenhuis. Ik ben ingeleid ivm zwangerschapssuiker, dus de oudste hebben we bij mn (toen nog) zwager en schoonzusje gebracht. Helaas woont alle familie op anderhalf uur rijden. Ik ben op dinsdag bevallen en bleef tm zaterdag in het ziekenhuis (duitsland kent geen kraamzorg zoals in NL) en ze is op donderdagmiddag door schoonzusjes bij ons gebracht. Daar heeft ze kennisgemaakt met haar zusje.

Anders was het hoogstwaarschijnlijk wel eerder geweest, maar de vrijdag voor mijn bevalling is mn opa overleden en hij werd op de woensdag begraven, mijn vriend is daar nog heen geweest.

9. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschilt dus per ziekenhuis. Ik ga over ongeveer 4 weken bevallen door een geplande keizersnee. Ik weet ook al hoelaat ik daar moet zijn. Hoef niet van te voren te bellen / informeren, alleen de datum en tijd moest ik even bevestigen.

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Julie is om 8.50 in het ziekenhuis geboren (sterrenkijkertje, helaas) en om 12u waren we thuis. Elin was bij mijn ouders en die hebben haar meteen gebracht, hebben beneden in de huiskamer gewacht want wilde eerst dat Elin haar zusje zag voordat iemand anders haar zag haha.

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik moest en moet weer blijven ivm insuline gebruik en wij hebben en zullen de oudste direct laten komen om als eerste hun
    Zusje te laten ontmoeten!

12. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik moet 2 dagen blijven ivm GBs en bloedgroep antagonismen, dus de vorige keer is de oudste s ochtends gekomen in het ziekenhuismet mijn ouders, kleine was s nachts geboren. Zou deze keer weer zo zijn, als het s nachts wordt geboren laat ik ze de volgende ochtend pas komen, ze hebben er toch weinig aan om wakker gemaakt te worden.

13. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Hier heeft de oudste pas kennis gemaakt met zijn zusje thuis.
    Ben om 13:45 bevallen en 17:00 was ik thuis.

14. miep84

miep84 Niet meer actief

Onze oudste 's nachts naar oma gebracht. Ben in de ochtend bevallen.

Wij waren 3 uurtjes na de bevalling weer thuis. We belde oma dat we naar huis gingen en zij kwam direct met onze oudste zoon naar ons huis. Wij waren net 10min binnen toen ze hem bracht. Heerlijk thuis, als gezinnetje voor het eerst met zn 4ren :)

Hadden we moeten blijven in het ziekenhuis, dan had oma hem daarheen gwbracht en had ze zelf even beneden gewachr zodat we een momentje samen zouden hebben.

15. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Kaan gaat bij oma & opa logeren,
    als de baby er is komen ze met ze alle
    naar het ziekenhuis..

16. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Hoofddorp
    En hoe vond je oudste dat? jaloers dat er ineens een kindje was of helemaal niet?

17. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Zo snel mogelijk herenigen :D

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben 's nachts in het ziekenhuis bevallen. Onze (oudste) zoon sliep dus al. Hij logeerde bij mijn ouders. Wij hebben mijn ouders natuurlijk wel geïnformeerd (en m'n schoonouders ook). Mijn ouders hebben onze zoon de andere ochtend naar het ziekenhuis gebracht. Op ons verzoek hebben ze ons eerst even een aantal minuten met zijn vieren gegeven voor ze zelf kwamen kijken. Ook toen ze weggingen (zoon zou weer met hun mee) zijn ze -toen uit zichzelf trouwens- eerst naar buitengegaan zodat zoon nog even rustig afscheid van mij en babybroertje kon nemen.
    Als ik poliklinisch of thuis was bevallen, was het ongeveer hetzelfde gegaan alleen dan thuis: gewoon zodra hij wakker was en had ontbeten naar huis gegaan en daar even kennismaken met de baby terwijl de grootouders beneden wachten.

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn 2e hadden mijn schoonouders mijn oudste opgehaald toen de bevalling begon. Ik ben thuis bevallen, maar we moesten helaas meteen daarna naar ziekenhuis voor controles en zou minstens 24 uur (volgens protocol) moeten blijven.

Geboorte was om 18:30, rond 20:30 was ik op kraamafdeling 'geinstalleerd'. Mijn schoonouders hebben de oudste wakker gemaakt en zijn rond 22:00 uur op kraamvisite geweest en toen heeft hij zijn zusje voor het eerst ontmoet.

Als het echt midden in de nacht was geweest, hadden we denk ik tot de ochtend gewacht.

20. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Nee hij was zeker niet jaloers.
    Hij vond het heel interessant en werd door de kraamhulp ook overal bij betrokken.

Deel Deze Pagina