hoe voelde jij je vlak voor de bevalling begon

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marscha, 18 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik ben vandaag precies 40 weken.

Ik voel me nog op en top ben vanmiddag met mn vriendin en dr zoontje van 1 actief bezig geweest op de kinderboerderij... M'n kleine meisje is nog enorm actief in mn buik bezig.

Duurt de bevalling nog lang? of hoeft dat niet perse?

Hoe voelde jij je voor de "echte" weeen begonnen of voor je vliezen braken?

Ik heb soms wel eens last van harde buiken die een beurse pijn geven maar das zo heel soms (2 keer per dag ofzo) en dan ineens weer niet...

Voelde jullie je ook zo op en top en actief? of voelde je je achteraf gezien anders...

Liefs Marscha

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik had die middag ineens ff last van wat buikpijn, maar verder niks.
    toen snachts toen ik net een uurtje in bed lag kreeg ik last van diarree en daarna zette de bevalling meteen door...
    dus niet echt heftige voortekenen gehad ofzo...

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij Denyce verloor ik de prop met bloed en ben toen gestript.
    Heb flinke voorweeën gehad en 5x naar toilet voor stoegang.

Bij Jadey had ik die hele nacht een zwaar gevoel in mn buik, Jadey was rustig.
    Maar moest wel heel vaak plassen!

4. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Diarree komt vaak voor zo vlak voor de bevalling. Je darmen maken zich dan leeg hiervoor.
    Maar verder is het denk ik bij iedereen weer anders. De een krijgt poetsdrang, de ander buikpijn, krampen enz. Het is denk ik maar gewoon afwachten voor je helaas.
    Heel veel succes!

5. Marscha

Marscha Niet meer actief

Wauw en dit lees ik nadat ik al de hele avond heen enweer ren naar de wc voor diaree...

Maar behalve die dingen, voelde jullie je de rest van de dag helemaal normaal? op en top? zoals je je de rest van de zwangerschap ook voelde?

6. Marscha

Marscha Niet meer actief

ik had ineens heeeele enorme trek in chocola en na een zak mini lions leegegeten te hebben dacht k dat daar die diaree van kwam...

...ik eet nooit zoveel snoep achter elkaar haha dus vandaar.

ben ook de hele avond al windjes aan het laten :oops: Zo ongeveer elke minuut :oops:

7. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    goh! jij ook al? hier nog een.. maar voor mij is het echt nog te vroeg om te gaan bevallen, dus ik zal wel wat verkeerds gegeten hebben.. :(

verder voelde ik me volgens mij idd gewoon hetzelfde als de rest van de laatste weken...

succes met het heen en weer rennen ;)

8. Marscha

Marscha Niet meer actief

dank je haha, mijn wc is beneden... dus moet de hele tijd de trap op en af... bleh!

Maarja geeft me wel een kans om te ontsnappen aan die geur van de windjes :oops: kan mn woonkamer weer eventjes luchten haha! :D

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Volgens mij is t bij iedereen weer anders..
    Mijn moeder voelde zich nog kiplekker en was nog gewoon op een feest toen opeens der vliezen braken en ze moest bevallen van mij..
    En bij me zusje eigenlijk precies zo.
    Me buurvrouwtje was die dag vd bevalling al niet lekker en erg kribbig. Die avond begonnen der weeën. Terwijl ze 2 weken daarvoor al der slijmprop was verloren.

10. Marscha

Marscha Niet meer actief

Jeetje dus het kan "zomaar" gebeuren?!

Eng idee eigenlijk, dan durf je gelijk een hoop dingen niet meer...

lijkt me niets om midden in een winkel te staan als je vliezen breken :oops:

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou volgens mij had ik toen ergens gelezen dat bij de meeste mensen t in de avond/nacht/ochtend begint omdat dan je baarmoeder het actiefst is!
    Dus ik ben daarom niet bang dat t opeens in de winkel gebeurd ofzo..

12. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    de dag voordat mijn bevalling begon was ik heel actief. Ben 's middags op het terras geweest, heb 's avonds buikfoto's gemaakt, ben nog met mijn hond naar het bos geweest en een flinke wandeling gemaakt. 's nachts begonnen de weeën.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Geen idee, ik sliep.

14. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    hier niks gemerkt van te voren, had die dag veel gedaan (was net een pas een week met zwangerschapsverlof) dus inkoopjes gedaan, gepoetst, auto gewassen, hond uitgelaten, eten gekookt en ga zo maar door.

na het eten last van m'n maag gekregen en op tijd naar bed gegaan, toen vanaf 03:00 spugen, diarree en bloedverlies en wat krampjes (ben de hele zwangerschap nog niet zo ziek geweest) om 4:20 naar ziekenhuis vertrokken (was 5 weken te vroeg dus vandaar) en om 07:15 stond ik weer onder de douche en lag ukkie op medium care.

uiteindelijk bleken die "krampjes" weeen te zijn en had ik bij aankomst in het z'huis al 4 cm ontsluiting :confused: tsja wist ik veel hoe weeen voelen

15. Marscha

Marscha Niet meer actief

Je werd wakker en ineens kon je je tenen weer zien en lag er een levende knuffel naast je die goegoe zei... :) :p

16. Marscha

Marscha Niet meer actief

Geen diarree? of erge last van winderigheid?

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik ben gisteren wel 6 xnaar de wc geweest.. Maar hij zit er nog hoor, dus denk niet dat dat echt een teken is bij iedereen!

18. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik heb nergens last van gehad
    bij de eerste was ik aan het warm eten aan tafel toen ik ineens knak hoorde van onderen. Loop naar de keuken (waar zijl ligt) jahoor drup drup daar waren me vliezen! ik heb vantevoren niks gevoeld.

Bij de tweede ben ik ingeleid dus daar kan ik helaas niks over zeggen.

En de derde moet nog ffiez zitten!

19. Marscha

Marscha Niet meer actief

:( jup hier hetzelfde, gisteravond de halve marathon gelopen door die darmen, flinke wc rol erdoorheen maar nog geen kind... Wel vanmorgen bij het wakkerworden flink misselijk terwijl ik de hele zwangerschap nog nooit misselijk ben geweest. En heb de hele nacht met een harde buik gelegen en met pijn.

Maar dat was denk ik omdat ik nogal verrot lag.

En nog steeds kan k mn dochtertje niet vasthouden :( gemeen hoor..!

20. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Bij de 1e werd ik ingeleid, bij de tweede was ik 's avonds nogal onrustig, hoorde ik achteraf, ben naar bed gegaan en werd wakker omdat ik misselijk was, giga over mn nek gegaan(en balen, er heerste bukgriep en de hele familie had t al gehad, ik dacht nog"fijn, zo voor mn bevalling!")terug naar bed en toen begonnen de weeën...

Deel Deze Pagina