zal het verhaal ff van top tot teen uitleggen vrijdag op zaterdag nacht kreeg ik zoon giga hoestbui dat ik een flinke klots vocht verloor dus ik nog vrij koel mijn kerel naar de vk laten bellen nou moest vervolgens naar de praktijd komen zo dat zij kon kijkken wat het was urine,afscheiding of vruchtwater (op het blote oog) nou ze kon er niet veel anders van maken dan vruchtwater dus hups weer naar huis kleding pakken enz en naar enschede daar aangekomen en die hebben bloed,urine en vruchtwater testen gedaan urine en bloedtest zijn nog niet binnen duurt ongeveer 4 a 5 dagen maar vruchtwater was echt knal positief die testen werken zelfde eigelijk als een zwangerschapstest 1 streepje is negatief en 2 streepjes is positief en er waaren echt 2 dikke donker paarse strepen te zien dus hele ziekenhuis stond gelijk op zijn kop en ik had zo iets hallo ik lig hier ook nog krijg ik ook wat te horen dus gelijk aan het infuus met weeen remmers kreeg eerst 1 hele spuit als een shot door het infuus heen en werdt daar flink ziek van leek wel alsof ik op de wolkjes aan het zweven was vervolgens werdt de pomp van de weeen remmers op 0.8 mg gezet vrij hoog want heb ook al van af die nacht een ongi gevoel in me buik echt een zuerende pijn toen hebben ze me ook gelijk de eerste spuit gegeven voor de longen van de kleine meid en antibiotica door het infuus laten gaan voor het geval ik of de kleine een infectie zou krijgen omdat de vliezen gebroken waren kunnen de foute bactierien bij de kleine terecht komen dus vandaar gelijk de kuur nou bijna hele nacht de dokters,verplegers en gyn aan me bed gehad en aan de ctg gelegen en echo gehad en bijna geen vruchtwater meer helaas ook niet kunnen slapen door alle toeters en bellen nou om 8 uur werd er gewisselt van de dienst en de gyn was om 9 uur bij mij en zecht ik wil jou hier niet houden is veel te gevaarlijk want je bent nog maar 26 weken zwanger dus ik ga zwolle bellen en dan wordt je over geplaatst nou ik snel ventje bellen je moet nu komen dus die is als een snel trein naar mij toe gekomen en ik lag net op de brangkar toen hij binnen kwam dus ook nog maar net op tijd dus toen hebben ze me van enschede naar zwolle gebracht met ambu (was geen pretje zo lang op dat knetterharde bed) nou een maal in zwolle aan gekomen hebben ze daar weer nieuwe bloed,urine en vruchtwater testen gedaan komt de verpleging ongeveer 2 uur later bij mij en haalt ineens het infuus met de weeenremmers en antibiotica er af dus ik gelijk wat doe je nu moet toch zo wie zo 48 uur aan de weeenremmers want die zijn het belangrijkste voor de kleine omdat anders de spuit voor de longen geen tijd heeft om in te werken zecht ze ja maakt neit uit want we hebben de uitslag van het lap binnen en je vliezen zijn niet gebroken toen had ik echt zo iets van huh wat gebuert er allemaal dus de gyn kwam weer en zecht ik ga een echo maken en die zecht je hebt neit te wijnig vruchtwater de baby maakt te veel vruchtwater aan nou vervolgens hebben ze gezecht je krijgt morgen vroeg om 6 uur nog een spuit voor de longen en dan kun je morgen middag naar huis gaan nou ik helemaal in paniek en snap er nu nog niks van of enschede heeft een fout gemaakt maar daar kan ik neit echt bij want die test is bij mij op de kamer gedaan en is neit uit het zicht geweest en heb zelf de uitslag gezien dus die test heeft echt wel aangegeven dat mijn vliezen gebroken waren en ze sturen je ook neit voor de grap weg met een ambu lijkt mij en zwolle heeft de test uitgevoert op het lap dus mis is mijn testje wel gewisselt met een ander ik weet het niet maar er gaat zo veel door me kop heen dus kon afgelopen nacht ook niet slapen en om 12 uur een slaappil gekregen nou die moest binnen 20 min werken nou kwart voor 1/half 1 heb ik de klok nog gezien en hij zou werken max voor de hele nacht nou om 3 uur was ik weer klaar wakker dus heb in die dagen erg wijnig geslapen heb shirley ook nog bij opa en oma vandaag wel ff lekker met haar geknuffelt maar ja kan nu gewoon ff niet voor haar zorgen want heb wel voledige bed rust op wc en douche na dan hoop dat jullie een beetje van mijn warrige verhaal snappen want ik snap er zelf niks van wat er allemaal met mij en me kleine meisje gebuert en heb ook geen zin om alles nu weer over te lezen want ben dood en dood op maar nu is mijn vraag wie kan mij meer vetellen als de uk wel geboren gaat worden
Pff wat een verhaal. Nee geen ervaring verder mee wil je wel heel veel sterkte wensen de komende tijd. En eigenlijk hoop ik dat ze in Enschede een fout gemaakt hebben. Want dan betekend het dat je vliezen nog heel is en dat is op zich natuurlijk beter nieuws dan met gebroken vliezen. Slaap lekker en spannend.
ja dat hoop ik ook maar het is allemaal zo onwerkelijk 48 uur geleden geleden krijg je te horen je vliezen zijn gebroken en nu lig ik thuis in bed zo raar voelt dat
Je hoort wel vaker dat ze iets scheuren maar dat dit vanzelf 'over' gaat. Misschien is dit bij jou het geval?
Heel veel sterkte. Ik zou het ziekenhuis in Enschede bellen, laat Zwolle maar aan hen uitleggen waarom ze je naar huis sturen. Een ervaringsverhaal kun je lezen van Larissa: http://www.zwangerschapspagina.nl/prematuur/248805-onze-zoon-david.html En in het ziekenhuis mag je ook eisen dat je verteld wordt wat je kleintje nu allemaal te wachten staat. Ook kun je vragen om een rondleiding over de NICU of in ieder geval een gesprek met een NICU verpleegkundige.
huisartsenpost net hier geweest nou ja de dokter van de h.a.p en ben er mooi klaar mee heb ook nog een fikse lonontsteking en die sukkels in zwolle zijn daar niet eens achter gekomen terwijl ik al 1 week hoest en al een beginnende longontsteking had toen ik naar zwolle werdt gebracht en ik bleef maar hoesten net zo erg dat ik alles onder heb ondergespugt dus ventje h.a.p gebelt en ja hoor ik heb lonontsteking dus ventje die is nu naar de apotheek om nieuwe ventolin een antibiotica kuurtje en zetpillen voor het over geven aan het halen
Pff jeetje wat een verhaal! Ik lig nu zelf ook in het ziekenhuis aan de weeenremmers en ben net als jij overgeplaatst naar een regionaal ziekenhuis met nicu. Dit is vooral uit voorzorg, hoeft niet direct te betekenen dat je gaat bevallen. Met vet verliezen van vruchtwater geen ervaring dus daar kan ik je niet bij helpen. Het is wel zo dat je geen idee hebt van wat er allemaal gebeurt en gaat gebeuren en dat is heel vervelend, maar het hangt echt van zoveel dingen af! Vind het wel apart dat ze je zo weer naar huis sturen eigenlijk. Zelf moet ik hier nu blijven, en ben nu voor de tweede x van de weeenremmers af om te kijken of de weeën weer terugkomen (was gister wel zo). Ik hoop in ieder geval voor je dat de kleine nog lekker blijft zitten en alles rustig blijft. Sterkte!
ja ik vind het ook zo raar en onwerkelijk dat ik nu weer thuis zit en idd ik hoop ook dat ons kleine meisje nog ff blijft zitten want is nu wel erg vroeg en hoop voor jou ook dat alles goed gaat en dat de kleine nog ff lekker bij je mag blijven zitten
Ik wil jullie beide heel veel sterkte en succes wensen, laat die kids nog maar lekker ff zitten daar!