Camping Franse alpen en Jura

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mamameer, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Wij zijn op zoek naar campings in de midden oost regio van Frankrijk, de Jura en de Alpen.
    We willen niet aan het meer van Annecy, daar zijn we al geweest.

Eisen voor de camping, niet te groot (max 150 plaatsen) Normale wc’s en schoon sanitair. We hoeven geen campings als yellohvillage of vacansoleil.

We kamperen met een tent.

Animatie ofzo hoeft niet, wat wel leuk is is een zwembad, een riviertje of meertje in de buurt.

Ben benieuwd of jullie iets leuks kunnen aanbevelen. Mag ook in een priveberichtje als je je “secret escape” niet aan iedereen wilt delen;)
    Bedankt!!

2. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Ik ken denk ik wel zo’n camping. Het heet l’Esplanade en is in Cromary (Jura). Het kijkt uit op bergen. Kleine camping, zeer gemoedelijk. Nederlandse eigenaars die hard werken. Er zit een eenvoudige speeltuin bij en ze hebben een terras waar je wat kan drinken en snacks kunt bestellen. Daarnaast broodjes service. Grootste voordeel aan de camping is de rivier met een kleine stroomversnelling. De kinderen hebben zich uren en uren vermaakt met een band. Verderop is de rivier zacht stromend en ondiep en daarmee ideaal voor kleinere kinderen.
    Plekken zijn gigantisch en met veel schaduw mogelijk of wat minder schaduw mogelijk. Toiletgebouw ligt centraal en wordt zeer goed schoongehouden. De supermarkt is op korte afstand en daarnaast ben je redelijk snel in Beçanson. Omgeving is mooi om te wandelen bijvoorbeeld maar we hebben ook een grot bezocht, er is een klimpark en je kunt kano’s huren. Er is volgens mij nog veel meer te doen maar daar zijn wij nooit aan toegekomen omdat we met meerdere mensen kampeerden & het heel warm was.

mamameer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina