We hebben het samen over de meeste dingen, maar mijn man kan niet goed keuzes maken / plannen / overzien. Dus vaak komt het er op neer dat ik, zoveel mogelijk rekening houdend met allebei, het plan maak of dingen regel of knopen doorhak. Waar hij dan natuurlijk best commentaar op mag hebben. Ik denk wel dat ik daardoor meer invloed heb op hoe dingen lopen dan hij, dus in die zin ben ik 'de baas'. Ik hoop dat hij het niet zo ervaart. En soms vind ik het ook wel eens jammer, ik zou ook wel eens mijn voorkeuren uit willen spreken en dat de ander er keurig een goed-lopend plan van maakt... Ergens is dat ook makkelijk voor hem. Mja, ieder zijn kwaliteiten hè?
Buiten dat ik baas best een irritant woord vind...ik ben t dus echt niet eens met bovenstaande. Als jij t vertrouwen hebt van je partner en je partner ook grenzen kan aangeven of de ruimte heeft om invloed hierop uit te oefenen wanneer hij/zij dat wil, zegt het dus echt helemaal niets over wie de touwtjes in handen heeft. Bij ons gaat t behoorlijk gelijkwaardig. Als we t ergens niet over eens zijn dan praten we erover en we doen eigenlijk nooit iets groots als we daar niet allebei achter staan. En ja allebei schikken we ons wel eens voor iets naar de ander. Voor de buitenwereld lijk ik dominanter, maar dat komt omdat mijn man naar buiten toe rustig lijkt, terwijl we in huis volledig gelijk op gaan.
Hier is niemand de baas. We beslissen het meeste samen (lees met de kinderen erbij) ik zal ik dingen meer "de baas" zijn maar ik ben 24:7 thuis ik werk niet. Daarin tegen is mijn man de baas van de schuur 😄😜 Ik bepaal wat er gegeten word bij een prikkie worden de groente meestal door man of kinderen gekozen. ik bepaal wat voor boodschappen ik in huis haal (als man/kinderen iets willen moeten ze het even doorgeven). Wij bepalen samen (alle 5) wat we in een weekend vakantie doen. We kiezen met zijn alle de vakantie Als man lief snurkt en ik last heb van hem slaap ik op de bank Ik slaap heel onrustig praat veel schoppen enz. en als mijn man dan last heeft van mij dan slaapt hij weer op de bank.
Nou eigenlijk dit. Al is mijn man ook verbaal behoorlijk sterk , maar wel rustiger als ik ben en bewaart ook sneller de lieve vrede.