Aanstaande januari is het 2,5 jarig jubileum dat mijn 'buurman' zijn huis aan het opknappen is. Het is een heel groot huis dus logisch dat het wat langer duurt, al ben ik het nu wel zat. Nu ben ik braaf geweest door niet te klagen bij hem over lawaai of over het puin wat tegen mijn pas gestuucte gevel is gewaaid wat heerlijke vlekken heeft achtergelaten. Dan denk ik, ach het moet toch binnenkort weer geschildert worden. (we zitten vlak bij zee en het wordt hier snel smoezelig). Maar afgelopen zaterdag was toch wel even de maat vol. Hij heeft een waterafvoer bovenop zijn erker lopen (zijn creatie van een maand geleden). Dat is helaas geen afvoer met een pijp maar eentje die gewoon naar beneden drupt. Nu hebben we het toen al gezegd dat het niet erg netjes is van hem aangezien dat vlak naast onze ingang is voor de poort, werd weggewuift. Inmiddels briefjes in de deur gegooit aangezien ik hem nooit zie en kan bereiken (hij woont er niet en kloppen op het raam heft geen zin). Hij is inmiddels hier nog niet geweest en mijn klanten die de ingang gebruiken worden elke keer natgespetterd als ze voor de deur staan. Het blijkt dus dat het niet naast mijn ingang valt, maar mijn ingang het centrum is van water dat continue naar beneden valt. Ik ben het spuugzat, dit mag toch serieus niet zomaar? ik heb op dit moment alleen nog maar zin om hem op te wachten met een emmer water. Aan de ene kant wil ik niet moeilijk doen maar aan de andere kant... GRRRRRR:x. Als hij niet reageert kan ik er uberhaupt wat aan doen of mag hij gewoon zijn water laten vallen waar hij wilt. Sorry hoor als het als een bulk aan geklaag overkomt maar ik moet het even kwijt. Even een foto: (Die rode regenpijp loopt trouwens de grond in en die grijze van mij kan niet de oorzaak zijn, onze straat loopt erg schuin)
dit mag niet en met de kou die er aan komt ook levensgevaarlijk. er moet een afvoer de grond in gaan klaar, aansluiten op oude mag ook maar niet zomaar laten druppen. zou het bij de gemeente neerleggen. je gaat zo finaal op je bek van de winter en vast niet jij alleen
Er zijn vrij strenge regels omtrent afwatering; ik zou navraag doen bij de gemeente en hierbij foto's van de situatie aanleveren.
O top.. Ik ben blij met jullie reacties. Ik dacht even dat dit gewoon een kwestie werd van smeken en afwachten bij hem. Ik ga vanavond even de website van de gemeente afstruinen en een briefje bij hem in de bus doen dat als het nog lang duurt, ik een klacht indien bij de gemeente.
Persoonlijk zou ik niet waarschuwen voordat je de gemeente belt. En als je al meerdere verzoeken hebt gedaan zou ik het ook niet nog een keer vragen.
Ik heb een keertje een soort gelijk iets gehad (mensen lieten de droger of airco pijp (ofzo) via ventilatierooster op de straathoek uitkomen, het water wat eruit kwam was helemaal bevroren). Via de website van de gemeente een melding gemaakt, een paar dagen later werd ik gebeld door een medewerker die mijn verhaal wilde horen en hij is gaan kijken. Het pijpje was al snel weg, gelukkig want het was levensgevaarlijk op de stoep geworden.
Inderdaad eens kijken wat de regels van je gemeente zijn. Hier helaas pech: water moet bovengronds afgevoerd worden. In de hele wijk is het glibberen in de winter, aangezien de putten niet op het riool aangesloten zijn, maar het water via de straat wordt afgevoerd. Levensgevaarlijk! Lang leve de kinderwagen in tijden van stuntelig over straat glijden Ik zou morgen direct de gemeente even bellen als je het niet op de site kunt vinden en zo snel mogelijk melding van maken. De vrieskou komt eraan (of is er 's nachts soms al). Wat vervelend trouwens, dat het al 2,5 jaar duurt! Is het einde in zicht?
Hier is het ook veel glijden door het dorp heen. Maar de regen die hij creeert vanaf 5 meter hoogte heb ik gelukkig elders nog nooit meegemaakt. Ik denk dat het nog een jaartje gaat duren. Hij doet bijna alles alleen en ik denk dat hij 65 is. Alleen de gevel ging snel maar toen had hijmgelukkig een bedrijf ingehuurd.