5 dagen terug ben ik bevallen van mijn zoontje Sam. Ik was in het ziekenhuis, mijn vliezen waren net gebroken en ik had het remifentanil pompje (wat niet tegen de pijn werkt overigens) In een half uur ging ik van 5 naar 10cm zonder dat iemand het in de gaten had. Bij mijn eerste was dit ook, alleen deed ik er toen anderhalf uur over wat ook al snel was. Omdat er 7 vrouwen tegelijk bevielen renden de vk, gyn en verpleegkundigen heen en weer. Het was echt druk. De vk was net weg toen ik een wee aan voelde komen. Ik zet me schrap maar krijg ineens persdrang. Ik roep dat ik persdrang heb en bel de vk, want ik wist niet of ik mocht persen. Er was alleen geen houden meer aan. In 1 perswee voelde ik Sam door mijn bmm gaan, door het geboortekanaal. Ik voel zijn hoofdje komen en draai van mijn zij op mijn rug om hem eruit te laten. Mijn man ziet het hoofdje tussen mijn benen uitsteken, springt op en pakt Sam op die net eruit is geglibberd. Samen halen we de navelstreng van zijn nekje. Sam zag blauw, maar zijn lippen waren roze zag ik. We legden hem op mijn buik. Toen kwam de vp binnenlopen en kort daarop de vk. Ze keken Sam en mij na, en gingen toen weg om een van de andere vrouwen te helpen. Het duurde nog even voor ik gewassen kon worden en Sam kon aanleggen daardoor. Dat vond ik echt vervelend, maar daar konden zij ook niet veel aan doen. Wie heeft ook meegemaakt dat de vk te laat was, dat het zo snel ging? Ik sta nog steeds versteld van deze ervaring, dat het zo snel ging! Merk ook echt dat ik deze bevalling moet verwerken, en ben ook wel een beetje angstig over hoe het bij een derde ooit zal gaan.
Woww..ik weet niet wat ik lees joh! Wat een verhaal! Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Ik weet niet in welk ziekenhuis dit was, maar het lijkt me niet echt een normale gang van zaken..druk of niet, je bent in feite gewoon even aan je lot overgelaten. Wel moet ik mijn bewondering uitspreken over hoe jij en je man dit hebben doorstaan. Snap dat je dit even moet verwerken..maar geniet bovenal van je kereltje he!
Ik zal niet de eerste zijn bij wie de persdrang begint zonder vk erbij alleen kwam Sam in 1 perswee, neem het zkh niets kwalijk.
bij mij begon de persdrang inderdaad ook toen de vk visites aan het rijden was (ze was net een kwartiertje weg). Toen ze weer naar binnen kwam rennen, mocht ik meteen gaan persen, maar bij mij duurde het toen nog drie kwartier.... Maar ja, nu is de tweede op komst, en ben ik ook wel een beetje bang dat het laatste stukje van de bevalling een stuk sneller zal gaan. Omdat ik thuis wil bevallen, hoop ik dat de vk goed in de gaten heeft wanneer ze het best kan blijven, haha!
Woow wat een verhaal..! Ik kan me voorstellen dat je daarvan moet bijkomen en het moet verwerken. Doe maar lekker rustig aan meid! Gefeliciteerd met de kleine!!
Gefeliciteerd ten eerste! En jeeh wat een bevalling meid! Opzich wel mooi dat jullie het zelf hebben gedaan! Nee nog nooit meegemaakt hier maar die van mij waren sterrekijkers dus ze kwamen er niet zomaar erven uit hahaha..... Tja jij hebt gewoon megasnelle ontsluiting gehad en in een keer je kindje eruit geperst...dat had het zk niet verwacht denk ik idd....
Allereerst gefeliciteerd met je zoontje! Gelukkig is alles goed gegaan, want je moet er toch niet aan denken dat er complicaties waren geweest... Bij mij was ik aan het persen toen er net een andere vrouw aan het bevallen was in een andere verloskamer dus de vk rende heen en weer. Omdat de andere vrouw net iets eerder begonnen was met persen, mocht ik op t laatst niet meer persen en moest ik wachten tot de vk terugkwam. Er was wel een verpleegkundige bij me, maar die zei dat ze niet bevoegd was om de bevalling 'over te nemen' dus moest ik wachten. Ik heb dus erg mn best gedaan om niet te persen maar t hoofdje stond al en het deed zo'n pijn! Nu ik er bijna was wilde ik het ook gewoon afmaken en mn zoontje geboren laten worden! Gelukkig kwam de vk vrij snel aangerend, maar ik heb toch een minuutje of twee moeten wachten en dat leek een eeuwigheid! Dit zou me met een tweede kindje niet meer overkomen, dan zou ik eisen dat de verpleegkundige het gewoon over neemt of dat er iemand anders bijgeroepen wordt en zeker niet wachten..
jeetje daro!! Lijkt me idd ook erg! Dat laatste stukje dan nog dat wil het het liefst zo snel mogelijk...
He dat is ook heftig Daro!! Een persende vrouw vragen te wachten, wtf?? Ik probeerde wel te wachten, dacht dat ik nog niet geen volledige ontsluiting had en dan is persen echt het laatste wat je moet doen, maar het was echt niet tegeb te houden. Als de vk er wel was geweest had ze niet eens meer kunnen toucheren. Verder weinig reacties, komt echt weinig voor dus..
woww heftig zeg!! Maar wel heel bijzonder dat je man het kindje zelf heeft gehaald. Gelukkig is alles goed gegaan. En gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2de zoon!!!
al was bij mij de (ziekenhuis) verloskundige wel in de kamer... mijn 2e en 3e bevalling gingen net zo. De 'laatste' 6 cm in een paar minuten weg, niet meer gekeken of het wel 10 cm was... en in 1 perswee werden ze geboren. Niet tegen te houden, ze kwamen gewoon. Vk zei dat ze aan de manier waarop de weeën door mijn buik gingen, kon zien dat het zo ver was en dat was duidelijk genoeg voor haar. Ik was wel verrast en vroeg zowel bij de 2e en de 3e bevalling heel verbaasd of hij nu al kwam...
wow dat lijkt me schrikken als je daar zo ligt en niemand is er van het medische personeel in elk geval van harte gefeliciteerd! wist dat mijn moeder naar het ziekenhuis wilde toen ze van mij moest bevallen, maar toen was de VK net op tijd om thuis de bevalling te doen... verder eigenlijk van niemand gehoord zoiets...
Nou, hier had het niet veel gescheeld, maar ze was uiteindelijk net op tijd binnen. Ik moet wel zeggen dat ik echt dacht: 'als ze niet komt dan pers ik dat kind er zonder haar wel uit hoor' Het was eigenlijk wel grappig, ze ging als een gek nog haar handschoenen aandoen enzo.
Bij mijn 2e was de vk wel in huis maar ze kwam al half toen ik onder de douche stond, ik was toen in 4 minuten van 5 naar volledige ontsluiting gegaan, en het uur ervoor had ik helemaal geen wee. ik heb geroepen boven aan de trap maar ze hoorden me niet. Pas toen mijn zoontje begon te huilen kwam ze kijken... Ze hebben me toen op een bed gelegd en daar kwam ze al. De vk had nog niks klaarstaan of wat dan ook. Mijn zusje is helemaal zonder vk geboren. Die geloofde niet dat mijn moeder snel zou bevallen (en dat terwijl ik ook in een paar uur ben geboren, bijna in de taxi) mijn vader heeft haar aangepakt en de vk kon de bevalling van de placenta nog doen... (die ze overigens vervolgens in een gat in de vloer liet vallen ...) Bij mijn 4e had ik eigenlijk nauwelijks weeën maar ik voelde me zo onrustig dat ik haar toch maar belde. Toen ze kwam zat ik op 7/8 cm en moesten we rap naar het zh (ivm fluxus)
Gefeliciteerd met Sam! Wat een bevalling zeg! Ik snap dat je daar van moet bij komen... Bij mijn zoontje ging het ook heel snel (niet zo extreem als bij jou maar toch...). Ik kreeg ook persdrang, maar de vk's waren met andere bevallingen bezig. Ik heb ze weten weg te puffen, maar helaas zakten de persweeën daardoor en toen er eindelijk een vk was en ik mocht persen duurde het daardoor heel lang. Achteraf hoorde ik dat het zo druk was dat er zelfs vrouwen op de gang aan het bevallen waren. Daar moet je toch niet aan denken! Ook kregen we heel weinig kraamzorg, omdat het zo extreem druk was. Blijkbaar zijn er in oktober/november 2009 erg veel baby's geboren haha.
Gefeliciteerd met je zoontje! Hier is het bijna gebeurd bij mijn dochter. Het is dat ik op mijn zij lag, anders had ik haar ook zonder verloskundige eruit geperst. De verpleegkundige die op een gegeven moment bij mij was, die probeerde in alle macht de verloskundige te laten komen. Toen ze binnen kwam, mocht ik direct op mijn rug gaan liggen. Ze had net haar handschoenen en schort aan, toen E.lin geboren werd, ze heeft haar echt op moeten vangen. Ik ben van ruim 6cm naar 10cm en geboorte in een half uur gegaan, ook erg snel dus! Bij mij was het ook heel erg druk, geloof dat er die dag 11 bevallingen waren geweest, normaal zijn dat er 2 of 3 zei de vk. Ik vond de bevalling ook best heftig, juist omdat ze gelanceerd was, ze had ook echt een gestuwd hoofdje. Ik heb iets minder moeite met het verwerken van de bevalling, omdat die vrijwel in het niet valt met de bevalling van mijn zoon, daar had ik wel heel veel moeite mee, maar dat was ook een hele andere situatie.
Gefeliciteerd met alle 2 je kindjes zie dat jeoudste ook nog jarig vandaag ( net als ik 2 kindjes en miss wel 3 kindjes in 1 week jarig ) bij de bevalling van mn jongste zoon ben ik net als jij heel snel van 4 naar 10cm gegaan , ineens kreeg ik onmnenselijke pijn net of er een baksteen op mijn buik werd gegooid , de verpleegkundige vroeg wat er was dus ik vertelde over die pijn en ze vroeg nog aan me denk je dat het persweeen zijn ? dus ik zei nee joh dat kan helemaal niet toch want net had ik nog maar 4cm daar waren we het over eens , toch had ze de gyn opgeroepen om te kijken en die zei dat ik mocht persen ... huh had ik dus toch al 10cm en ben begonnen met persen en na 3 persweeen was hij er . hoe heerlijk het ook was dat ik daar eindelijk klaar mee was heb ik er ook wel moeite mee gehad dat het toch ineens zo snel ging en nu achteraf denk ik als ik had geweten dat het persweeen waren ik ws niet gewacht had maar ja dat is achteraf he