PCOS en een tweede kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door linda337, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben deze week besloten om vorm een tweede kindje te gaan.
    Eigenlijk wilde ik nog even wachten, maar omdat het bij mijn dochtertje ook bijna 2 jaar duurde voordat ik zwanger was hebben we nu de knoop doorgehakt.

In 2012 is bij mij PCOS geconstateerd, ik moest toen veel afvallen en ben toen met 4 rondes clomid zwanger geworden.
    Ik vraag mij nu af hoe het bij meiden met PCOS is gegaan die ook een tweede kindje willen of al hebben gekregen.
    Hadden jullie weer die lange cyclussen, weer de mmm in of was het juist weg en ging het heel vlot?

Ik ga nu afwachten wat mijn lichaam gaat doen na de pilstop
    En hopelijk komt alles vanzelf weer op gang en hoef ik niet weer die mmm in.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen !!
    .
    Groetjes Linda

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij mij is de PCOS hetzelfde gebleven na de zwangerschap en bevalling van onze meid. Dus helaas de medische molen weer in. Maar ik ken ook vrouwen waarbij alles bij een tweede kindje wel ineens veel makkelijker ging. Succes!

3. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Pcos is bij mij altijd hetzelfde gebleven. Al moet ik wel zeggen bij onze eerste duurde het ook twee jaar voordat ik zwanger was.. Bij onze tweede bij de juiste dosering van hormonen gelijk raak! Dus het hoeft nu niet zo lang te duren hoor..
    Succes!

Oh en nu na 3 maanden zwanger met juiste dosering.. Dus het kan allemaal!

4. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Ik ben blij met jullie positieve reacties, hopelijk is de mmm niet nodig, we gaan het zien.

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Pas pcos gekregen na de bevalling van mijn zoon.
    In maart 2013 gestopt met de pil cyclussen van 37 dagen en langer
    Wonder boven wonder ( bleek later) in oktober 2013 zwanger geraakt wat helaas een miskraam werd.
    Maart 2014 voor het eerst gestart met clomid
    April 2de ronde dit werd met injectie afgebroken wegens teveel eitjes.
    Juni 2014 2de miskraam ronde 3 clomid
    Juli 2014 zwanger! Ronde 4. Nu 33 weken

6. Gaos

Gaos Actief lid

16 jul 2014
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier door Pcos ook niet zomaar zwanger geworden van mijn dochter. In een jaar tijd 4 X ongesteld geweest en daarna doorverwezen naar het zkh. Gestart met clomid 50 Mg en in de 1e ronde clomid zwanger.
    Na m'n bevalling wilde ik kijken wat m'n lijf zelf zou gaan doen en daarom niet weer de pil gaan slikken. Ml vond het prima en had zoiets van we zien wel wat er gebeurd. We gingen er beiden vanuit dat het nu ook niet zo snel zou gaan, maar weinig tijd tussen de kindjes leek ons best leuk.
    Uiteindelijk 3 maanden na m'n bevalling weer ongesteld geworden en na 6 maanden bleek ik ineens zwanger!
    We waren allebei erg verbaasd, maar ook wel heel blij. Hier zit straks 14 maanden tussen de kindjes...

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hier ook pcos geconstateerd. Gelukkig na 2,5 jaar toch spontaan zwanger geraakt van onze zoon, echt een week voor we de behandeling zouden bespreken had ik een positieve test.
    Na de geboorte besloten om geen anticonceptie te gebruiken omdat we dachten dat het wel weer een hele tijd zal duren.
    Ik dacht even dat de pcos weg was want had 2 cyclussen van 33 dagen, maar helaas. Daarna 107 dagen weer niet ongesteld. Toch wonder boven wonder binnen een jaar na de bevalling zwanger geraakt van ons 2e kindje en ze zullen 1,5 jaar schelen. Dus het kan! :).
    Veel succes, hopelijk is het jullie snel gegund.

8. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier ook pcos geconstateerd toen ik 18 was. (nu 29)
    In april 2013 onverwacht zwanger, zoonlief in dec 2013 geboren.
    Sindsdien prachtige cyclus gehad met elke keer 30-35 dagen ertussen.
    Wel helaas 1x een miskraam op 5 weken (okt. 2014) en nu van de week weer onverwacht zwanger. (terwijl ik 2 weken geleden een menstruatie had gehad dacht ik) bleek 6 weken te zijn maar het was een bbz. Dus dat werd een operatie en is mijn rechter eileider verwijderd. Dus nu eerst genezen en dan gaan we er toch weer voor.

Deel Deze Pagina