Hoe zelf ijsjes van diksap maken?

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaMarije, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wie o wie maakt er hier zelf diksap-ijsjes en kan mij vertellen hoe? Ik snap dat je ze in moet vriezen ;), maar waar haal ik evt. vormpjes, ijsstokjes, etc?

Lijkt me voor het warme weer (als het weer terug komt...) een lekkere traktatie voor de kleine man.

Liefs!

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik heb ooit bij de blokker van die ouderwetse bakjes gekocht met stokjes ( plastic). Wie weet dat ze ze daar nog hebben. Koste geen drol in ieder geval.

Je brengt me nu wel op een idee hihi ga ze gelijk vullen.

Groetjes Kim

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    BIj de action, xenos zie ik ze vaak wel liggen. Zijn een ijsjesvormen waar je een stokje in steekt. EN die mogen dan zoals je zelf ook weet zo in de diepvries... Danoontjes kunnen trouwens ook in de diepvries he?! Ook eens lekker...

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb inderdaad ook zo'n ijsvorm ding gekocht, denk bij de Action of de Xenos..
    Deze had toevallig stokjes in de vorm van winnie the pooh, teigeitje en knorretje. Een beetje meer houvast dan alleen een dun stokje.

5. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    ik heb er laatst 1 gehaald bij de xenos, voor 2.50 geloof ik, er waren 2 soorten, met korte en langere stokjes, ik heb ze met de langere stokjes genomen, zodat ik ook kleine ijsjes kan maken. ideaal.

Deel Deze Pagina