hallo ik heb nu al drie dagen lang slaapeloze nachten hoe ik ook lig het doet gewoon pijn. als ik op mijn rug lig doet heel mijn rug zeer en dan ga ik op mijn zij liggen en het duurt niet lang en dan begint het ook behoorlijk zeer te doen in mn buik. Zelf word ik als ik eindelijk in slaap ben gevallen wakker ben hele harde buike en pijn dan ik met moeite op kan staan omdat het erg zeer doet hebben hier meerdere last van en wat tips of weten wat het zou kunnen zijn??
Hoi, ik herken je verhaal wel een beetje. Ik lig voornamelijk wakker van de pijn door bekkeninstabiliteit. Ik weet soms echt niet hoe ik liggen moet. Op mn rug gaat niet, want dan krijg ik het benauwd. Op mn zij doet pijn in mn heupen en op mn buik vind ik sowieso niks. Daarbij moet ik elke nacht tig keer naar de wc om te plassen ( en voordat ik dan mn bed uit ben....pff ) Vaak kom ik daarna maar moeilijk in slaap...heel vervelend. Nu heb ik pas geleden een voedingskussen gekocht , waar ik eigenlijk wel heel blij mee ben. Ik vouw m onder mn buik en gooi mn been eroverheen zodat ik half op mn zij en rug lig zegmaar en dat voelt al stukken prettiger. Dan nog wat kussens onder mn hoofd en achter mn rug haha. Gelukkig past mn man er nog naast Misschien ook iets voor jou , zo'n voedingskussen? Wat betreft de harde buiken, daar heb ik zelf geen last van. Misschien dat je daarover beter de verloskundige om advies kan vragen. Sterkte in elk geval en rust zo vaak uit als je kan hoor. Alle kleine beetjes helpen zeggen ze ! liefs boonie
Heel herkenbaar! hier ook veel pijn, of in mn buik of bekken/heupen en ook veel last van mn blaas en dan kan ik er weer uit om te piesen kan ook slecht een lekkere houding vinden.. soms helpt het voedingskussen bij ook (zelfde houding als de persoon boven me uitlegde ) maar soms vervloek ik dat ding en pleur in m met een boog mn bed uit! haha Wat ook wel s lekker ligt, vooral voor mn bekken (tis wel even wennen) was een tip van mn fysio.. als je dan op je zij gaat liggen heb je vaak je benen op elkaar of het bovenste been iets hoger opgetrokken.. Voor je bekken is t lekker als je dan je onderste been juist iets hoger legt.. in t begin heb je t idee dat je dan achterover valt zeg maar (had ik iig) maar soms is dat gewoon ff een lekkere houding voor mn bekken en soms val ik ook zomaar weer in slaap dan. en verder is t helaas doorbijten tot je ukje er is vrees ik.. de eventuele hechtingen/pijnlijke bekken, strakke pijnlijke borsten en baby die om de 3 uur wilt eten even niet meegerekend...
Ja hoor, daar heb ik ook last van.... Niet zozeer van de harde buiken, maar wel van de slapeloosheid. De eerste paar uur slaap ik heel goed, maar daarna kan ik niet meer lekker liggen. Ik ga dan eerst veel draaien van de ene zij naar de andere zij (met voedingskussen dat mee moet draaien) en vervolgens veel op de klok kijken. Tegenwoordig blijf ik niet te lang draaien. Als ik niet in slaap val ga ik er gewoon even uit. Kopje thee drinken en even mijn lichaam weer in een andere houding. Soms ga ik daarna weer terug (ligt eraan hoe laat het is), maar soms blijf ik ook gewoon wakker en ga tussen de middag even liggen. Ik heb dan wel het geluk dat ik sinds een paar dagen met verlof ben..... Succes!
Ik kon ook erg slecht slapen maar nu met het voedingskussen en elke avond 2 bekers nachtrust thee drinken gaat het wel een stuk beter! Heb trouwens nog een voedingskussen over! iemand interesse?
Misschien even een tipje maar ik zou even navragen over die nachtrust thee of je die wel mag! Er zit geloof ik valariaan in waardoor je dus lekkerder slaapt maar dacht dat dat bij zwangerschap en bv niet zo goed was twijfel een beetje maar is misschien wel t navragen waard..
Ik slaap ook heel slecht sinds een aantal weken. Ik kom juist niet in slaap en val vaak tegen tweeen pas in slaap. Ik lig idd ook met het voedingskussen in bed, maar heb vooral last van kriebelige benen. Maar mijn ervaring is, dat het na de bevalling meteen weer over is
Hier ook een slechte slapen. Ik kan wel snel in slaap vallen als ik naar bed ga, ga nu al extra laat want als ik optijd ga dan zit ik snachts de hele nacht rechtop. Zodra ik er snachts uit moet om te plassen wat meestal rond half 3 gebeurt dan ben ik wakker. Zo zat ik van het weekend al om half 5 op, kon gewoon niet meer slapen en ga dan alleen maar piekeren. Hier is het vooral de pijn in mijn heupen van het steeds op dezelfde plek liggen die me wakker houd, als ik dan op de andere zij wil liggen komt meteen het zuur weer omhoog.
hoi hoi, Ik heb geen pijn maar ik slaap gewoon niet meer. Ik heb al 2 opnames in het ziekenhuis gehad zodat ik slaapmedicatie ingespoten kan krijgen. Vannacht ook weer wakker gelegen. Ik word nu ingeleid woensdag en dan hoop ik dat het over is. Ik zou gewoon even met je vk overleggen en probeer een voedingskussen dat schijnt goed te helpen.