Wij hebben ook een hele nare buurman. Bij ons is de ellende begonnen met een uitbouw aan ons huis. Wij kregen hier goedkeuring voor en omdat hij dit eerst niet mocht(20 jaar geleden) is hij boos op ons. Zelfs brieven van een advocaat en "een soort rechtzaak" van de gemeente zelf ( weet even niet meer hoe het genoemd word). Zat hij daar met zijn zoon te bulken ( gewoon praten is erg moeilijk). Toen onze advocaat erover begon dat het meneer gewoon om het geld ging klom hij bijna over de tafel van gif. Dit heeft hij verloren en de uitbouw is er gekomen maar sindsdien is het altijd wel wat. Dit heeft 2 jaar geduurd met zelfs zwartmaken bij andere buren aan toe ( die er niet intrappen gelukkig). Hij heeft toen weer eens een uitspraak geroepen naar mijn man en die is daar zo boos om geworden dat hij trillend binnen kwam. Toen was de maat vol voor mij. Ik heb daar toen aangebeld en heb precies verteld wat ik er van vond. Heb gezegd dat ik niet in discussie ging en dat het ons huis is. Hier doen wij dus wat wij zelf willen en heeft hij niks over te zeggen. Als er weer over de schutting gebulkt werd wij hier niet op zouden reageren en als er iets is hij maar gewoon aan de voordeur moet komen. Hij stond echt met zijn mond vol tanden en heb hem niet meer gehoord. Ik groet hem nog wel als ik hem tegenkom ( wil graag de eer aan mijzelf houden) en zowaar zei hij een tijdje terug weer iets normaals tegen mij. Lang verhaal dus maar mijn advies. 1 keer duidelijk zeggen wat jij ervan vind en verder negeren. Mijn ervaring is dat dit soort types toch niet naar je luistert. Laat niet tegen je schreeuwen en loop gewoon weg als hij dit doet. Het is jou huis geef dit aan en geef ook aan dat als hij iets doet wat niet mag je dit gaat melden. Laat het hem verder lekker uitzoeken.
Grrrrr :x Krijg ik net een brief door de deur van m'n woningbouw, dus ik denk, 'Oh fijn! Ze reageren vast per post op m'n email van vorige week!' Nee dus! :x 'We hebben een klacht ontvangen wegens het blaffen van honden op onacceptabele tijden. We hebben een huisbezoek ingepland om deze en andere zaken te bespreken' Verdomme, op mijn mail reageren ze niet, en op een klacht van die zeiklul wel, komen ze meteen bij me langs :x Misschien wel goed, kunnen ze meteen zien dat het onze honden niet zijn, en dan kan ik ze ook meteen de geruineerde foto's laten zien. Maar toch, ik ben zó boos :x
Als het toch maar 1 keer in de tien dagen is. Laat die honden dan gewoon in de kennel. Heb je ook geen problemen met de buurman. Honden ook blij. En werkhonden moeten wel een stukje socialtiteit mee krijgen. Maar kan me voor stellen dat je dat niet wilt als er binnen een kleine rond kruipt.
Werkhonden hebben banden met een ander wattage dan een gezinshond. En die wil je echt niet om je nek op standje tien.
Jeetje wat een gore klootzak die buurman van jou zeg!! Het had mijn buurman niet moeten wezen.. Ik zou idd de woningbouw nu meteen opbellen en vertellen hoe de vork in de steel steekt! succes meid.. Ik had eerst ook van die zeikburen..gelukkig dat ik nou in betere buurt woon..
Heb ik gedaan, maar ze zijn op vrijdag -natuuuuurlijk- gesloten na 12 uur :x Er staat ook dat ze 'deze en andere zaken willen bespreken', dus ik vroeg me vooral af wat die andere zaken dan zijn, maar goed, als je ze nodig hebt zijn ze onbereikbaar
Ik hoop het ook! Gelukkig komt het rooster van m'n vriend precies zo uit dat hij erbij kan zijn.. Hoef ik het in ieder geval niet in m'n eentje te doen!
Ik heb 'm wel gezegd dat ie er rekening mee moet houden dat ik hier woon, en dat dat voorlopig nog wel even zo moet blijven Hij kan er niet zo goed tegen dat ik alles moet uitleggen, verwoorden en verdedigen, en dat ze elke keer komen als hij er niet bij is, terwijl het om zijn honden gaat.. Maarja, ik zal m'n email die ik naar de woningbouw heb gestuurd uitprinten, de natgeworden foto's klaarleggen om te laten zien, en de aankomende week ga ik, zodra ik die honden van de buren hoor, alles filmen met het beeld op mijn schuur, zodat ze zien dat het níét bij mij is!
mischien als die man tegen je op straat gaat schreeuwen, en intimideren terwijl je met kinderen bent, moet je zelf even contact opnemen? ook het feit dat die snachts aan je deur gaat luisteren, enje in de gaten houd, geef maar aan dat je dat beangstigend vind. verder moet je niet eens met die man in gesprek gaan en doorlopen, als die je de pas afsnijd of je wil tegenhouden, ook politie bellen. zulke mensen zullen nooit naar je luisteren of een samen tot een oplossing willen komen omdat alleen hun manier voor hun geld. verder is het je eigen zaak wat jij met je schuur doet.
Daarom heb ik ook direct (inmiddels een week geleden) gemaild naar de woningbouw, maar ik heb dus geen reactie gekregen. Ik heb daarna (naast dat waterspuiten) niets meer gehoord, ben 'm niet meer tegengekomen, de afgelopen week was heel erg hectisch vanwege persoonlijke gebeurtenissen, dus ik had het allemaal een beetje naar de achtergrond geschoven. Tot ik vandaag die brief dus kreeg. Maar goed, we wachten nu donderdag maar gewoon af. Ik ben érg benieuwd!
En anders gewoon terug spuiten als ie bezoek heeft of aan het barbecueën is. Of is dat heel kinderachtig?
Nou ja zeg wat een zeur zeg.. TIP.. als ie weer loopt te klagen moet je m zeggen dat ie een brief op hele hoge poten naar de woningbouw moet schrijven met de vraag of zij eens willen komen kijken.. en dan t zelfde doen met de politie.... Als zij dan hetzelde zeggen zul je er wat aan doen.. Als hij dat niet wil of niet doet.. prima.. maar dan wil je er ook niks meer over horen.. Zo hebben wij dat ook opgelost met een zeurende overbuurman (aan de achterkant).. hij koos eieren voor zijn geld en hield toen zijn mond.. hij wist dat de woningbouw nl ons in het gelijk zou stellen en de politie m zou uitlachen om zijn onzinnig geneuzel.. dus ja.. wat moet je dan he.. whahaha.. sukkel Misschien werkt ook bij jou.. Anyhow.. tis wel heel vervelend idd.. ik liep ook steeds op mijn tenen, maar je kunt toch niets goed doen.. dit soort mensen willen gewoon iets te zeiken hebben.. dus al zou je vriend de honden nooit meer meenemen dan gaat ie wel weer zeuren over iets anders. Oh bij ons zeurde de buurman tgrouwens over de sensorlamp achter het huis.. die zou veeeel te fel zijn en daar had ie last van.. flauwe kul natuurlijk.. t ding geeft amper licht.. ik kan er het sleutelgat nog niet eens mee vinden..whahaha.. SUCCES
oh mijn tip komt een beetje laat lees ik nu.. sorry he.. Nou ja.. goed dat ze langs komen idd.. kun je aantonen dat het aan die PIEMEL zelf ligt.. pffff... Je hoeft overduidelijk niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn zeg...
Pf hou op over buren zeg, in het byzonder over buren en huisdieren. Wat zijn mensen toch vreselijk vandaag de dag he? Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Bel ze maandag even, leg het verhaal uit en laat hun een brief schrijven naar de woningbouw en een brief naar je buurman, daar betaal je voor, en het maakt net wat meer indruk dan een brief uit eigen hand. Bewaar inderdaad alle "bewijzen" en als het even kan haal een tape recorder die aanslaat bij geluid, zet deze in je schuur, datum inspreken en laten staan, als de honden er wel zijn en als ze er niet zijn, zodat eventueel bewezen kan worden dat de honden die aanslaan die van je buren zijn. Maar als de honden van je buren reageren op de honden van je vriend, dan moeten die toch snachts ook buiten of in de schuur zitten lijkt mij? Of slaan ze binnenshuis aan? Probeer echt hulp te krijgen van je rechtsbijstand, want dit soort dingen kunnen een crime worden, hoeft niet altijd, maar als het gebeurt wil je voorbereid zijn.