Wie is er 'fout'?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daar moest ik even om lachen (ik hoop maar dat de buurman er geen last van heeft gehad).

Ik heb bij de Zeeman al gezocht naar een goedkoop waterpistool, maar die hadden ze nog niet :( Nee echt, ik heb er heel even serieus over nagedacht om inderdaad water over z'n barbeque heen te spuiten zodat al z'n vlees niet meer te eten is, maar ik wil me toch maar niet verlagen tot zijn niveau :p

Precies. Als dit het niet meer is, komt het volgende. Ik zie echt op tegen de zomer, als Damien en m'n broertje in m'n tuin aan het zwemmen of spelen zijn en dus geluid maken.. Straks gaat ie daar ook over zeuren ;)

Ik heb geen rechtsbijstandverzekering.. Ik hoor er wel steeds meer mensen over.. Betaal je daar veel voor per maand? En helpen zij je echt bij dit soort zaken of moet je dan eerst 'aantonen' dat jij gelijk hebt? De buren van de honden zitten ook in de schuur, welke tegen mijn schuur aanzit. Ik weet dat er in dit topic heel veel mensen reageren op 'de honden die in de schuur zitten', maar dat is het probleem niet hoor! Ze hebben daar gewoon hun eigen plekje, maar onze buurman heeft er blijkbaar last van (maar níét van de honden van de buren, terwijl m'n schuur anderhalve meter breed is en dat dus het enige is wat tussen zijn schuur en de schuur van mijn buren zit ;)).

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hahaha ik ben daar heel nuchter in hoor, een hond kan best in een schuur wonen, of in een kennel, dus mij zal je daar niet over horen.
    Maar als de buurman ook zijn honden in de schuur heeft kan de achterbuurman aan gaan tonen dat het echt jouw honden zijn (ok die van je vriend) hij heeft een klacht, laat hem maar bewijzen dat die gegrond is, anders kan iedereen wel in het wilde weg klachten gaan rondstrooien.

Rechtsbijstand is eigenlijk heel simpel, denk jij dat je in je recht staat?
    Dan geven hun bijstand/steun/hulp EN advies.
    En in dit geval is dat erg prettig (heb het zelf 1 keer gehad bij een auto ongeluk) want het scheelt je ZOVEEL stress.
    Je vriend hoeft geen stampij te maken, er hoeven geen ruzies gemaakt te worden, als je die man tegen komt op straat en hij begint is het heel simpel: mijn rechtsbijstand regelt dat meneer, niet bij mij aan komen kloppen.
    Ik vind het heel prettig.

De prijzen zijn verschillend, ik heb gewoon een rechtsbijstand afgesloten bij dezelfde als waar ik andere verzekeringen heb lopen, en ik betaal zo weinig per maand dat ik het eigenlijk niet eens weet hahaha.
    Misschien kan je er maandag een telefoontje aan wagen?
    Niet zeggen dat je nu in een conflict zit en daarom hulp nodig hebt, want ze helpen je pas met ene conflict dat begonnen is terwijl je al lid was.
    Maar stel dat de woningbouw komt en dit doorzet kan je ze in de toekomst dus wel inzetten.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier mag hij niet eens over zeuren hoor!
    Overdag kun je nou eenmaal geluiden horen...Dat weet je!

4. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Moeilijk, ik vind je buurman wel een zeur. Maar een anti blafband zegt ook niet altijd wat. Ik heb veel last van de hond van mijn buren, heeft regelmatig zo'n ding om, maar dan blijf ik last van hem houden hoor. Dus misschien dat je eerst uit kunt zoeken of het echt niet kan dat hij ze hoort, of of dat misschien toch zo is?

5. Dat weten we wel zeker hoor ;) Het is niet zo dat ik zomaar iets roep ;)

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

En hoe gaat het nu met de buurman. Zijn jullie er al uitgekomen samen met de woningbouw?

7. Ik ben helemaal vergeten hier de afloop te posten!

Anyway, die donderdag zou er iemand van de woningbouw langskomen om 'het probleem' te bespreken. M'n vriend had die dag vrij dus kon er ook bij zijn, vond ik heel fijn.

M'n vriend was hier rond een uur of half 1, de woningbouw zou om 3 uur komen. Hij had z'n honden in de benches gedaan, mij en Damien gedag gezegd en ging daarna nog even z'n laatste spullen uit de auto halen. Komt ie terug, zegt ie; 'De pleures is uitgebroken in je straat!'
    Dus ik dacht 'Ooooh nee, er is zeker weer gezeik om die honden?', maar er stond een huis in brand! Er was een frituurpan of oven in brand gevlogen, en de hele benedenverdieping stond in vuur en vlam..
    Ramptoeristerig als we zijn gingen we natúúrlijk kijken (de hele buurt overigens ;)), en toen begon die buurman dus, op een hele aardige toon, tegen ons te praten :$
    Hij had rook uit de schoorsteen zien komen, vroeg zich al af of die mensen het koud hadden, maar toen het steeds zwarter werd merkte hij dat het niet klopte. Hij is daar toen aan gaan bellen en zag toen dat de keukenramen (de keukens zitten hier naast de voordeur) helemaal bol stonden van de warmte en dus elk moment konden springen. Hij heeft toen 112 gebeld.

Nou goed, brandweer erbij, blabla, er waren nog honden boven in dat huis, iedereen in paniek. Heeft m'n vriend de riem van zijn honden nog gegeven (die honden wilden het huis niet uit) om die andere honden te redden. Uiteindelijk is het gelukkig allemaal goed gekomen.

Ik had al een naar gevoel van die brand, maar ik zat óók met het verwarde gevoel omdat die buurman ineens zo aardig stond te doen :(

Maar goed, om 3 uur kwam dus die man van de woningbouw, alle drukte en chaos was inmiddels weer weg.
    Hij komt binnen, stelt zich voor, vertelt waar ie voor komt.
    Ik zei alleen maar 'Het kunnen onze honden niet zijn, die hebben een blafband. Het zijn de honden van de buren die tekeer gaan.'
    Hij gaf toe dat ie de honden bij ons inderdaad niet hoorde (niet eens toen de deurbel ging), en zij dat ie het aan mevrouw Huppeldepup 'van hiernaast' zou doorgeven..
    'Van hiernaast? :$' vroeg ik..
    Die klacht was dus helemaal niet door die buurman ingedient, maar door mijn buren, wiens EIGEN honden zo blaffen! :$

Van de meneer van de woningbouw moesten we het voortaan 'onderling' oplossen. Hij had de buren ook opdracht gegeven om met mij te gaan praten, maar zij hadden gezegd dat ik 'nooit thuis ben' ;)
    Het kan natuurlijk best dat ze hier een keer hebben aangebeld terwijl ik er niet was, maar ik ben vaker wel thuis dan niet hoor ;)

Om 3 minuten over 3 stond die meneer weer buiten ;)

We hebben een paar dagen later nog een bevestiging gehad per brief, waar ook in stond dat we dit soort dingen als buren onderling op moesten lossen. De buren hebben dezelfde brief gehad.

Sindsdien kijken ze me niet meer aan, zeggen geen woord meer tegen me.
    Van de achterbuurman heb ik ook geen last meer gehad.

Heel veel gedoe om niks dus weer. Rare rare raaaare mensen hier ;)
    Dat die buurman eerst zo raar stond te doen en daarna ineens zo aardig snap ik nog steeds niet, maar goed, het zal wel.. ;)

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Pfff.... wat een gedoe met die buren.

9. Haha. Toen ik vanmiddag iets op marktplaats kocht en m'n adres doorgaf zei diegene 'Oh Oudenbosch, mooie plaats om te wonen!'

Nouuuu, ge-wel-dig :p

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

:D

Ze moesten eens weten...;)

Deel Deze Pagina