wie is er gastouder?

Discussion in 'De lounge' started by MamaChantal, Jul 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik ben gastouder, ben het 2 jaar geweest, toen gestopt en een baan gaan doen ivm diploma plicht en nu in Januari start ik weer. Tussendoor ook veel oppaswerk blijven doen (zoals nu zelfs nog) maar alleen zwart.

Verder mag je altijd een pb sturen maar zie dat je al vrij veel reacties hebt ;)

Voor het inkomen moet je het iig niet doen. Ik heb de mazzel dat wij prima rondkomen op 1 salaris en ik vind het gewoon ontzettend leuk werk. Alle centjes die ik verdien worden in de opvang gestopt of aan extra's uitgegeven dus het maakt voor ons niet uit hoeveel gezinnen ik heb. Ik weet dat voor veel mensen deze situatie anders ligt.

Voor nu gaan alle (extra) centjes in ons huis zitten dus nu neem ik elke oppasdag heel graag aan tot ik 37 weken zwanger ben.

2. XoXo

XoXo Niet meer actief

In Moordrecht is een groot go tekort! Ouders zijn niet blij met het kdv, maar kunnen nergens anders terecht.

3. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik ben ook gastouder geweest, een aantal jaartjes terug, toen had ik zelf nog maar 2 kids. En ik had 2 kinderen van 0 tot 4, die beide 4 dagen in de week kwamen, en 2 kids van 7 en 9 voor de nso, waarvan eentje er de hele week was en de ander voor 3 dagen per week. Was toch best een aardig salaris moet ik zeggen.

Maar toen ging het gastouderbureau vanwege de nieuwe regeling ermee stoppen. En ben ik ook gestopt, want je hebt nu idd een vooropleiding nodig, maar deze kun je aanvragen bij het gastouderbureau zelf.

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Kom zelf uit Wveen en ben ook gastouder maar hier lijkt er maar weinig vraag helaas. Maar hopelijk is het in Gouda anders, toch een stuk groter.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,548
    3,057
    113
    Hoop het ook haha ;)
    Woon wel aan de rand van gouda, das misschien een voordeel

6. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik wil het ook gaan doen.
    Heeft iemand ervaring met de opleiding van de gastoudercentrale?

7. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Ik ben gastouder maar er is hier waar ik woon weinig vraag naar :(
    Ik pas nu op 1 jongetje en ik hoop dat er nog een kindje bij komt...
    Je mag me altijd een pb'tje sturen.

8. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Wist echt niet dat het in sommige plaatsen zo slecht ging met de gastouderopvang. Bij mij is het al een paar jaar aardig stabiel. Soms even wat minder inkomsten vanwege een vraagouder die met zwangerschapsverlof is. Maar goed, daar krijg ik na het verlof dan wel weer een extra kindje voor terug :) En je kan er ook echt wel goed mee verdienen hoor. Zoals ik al zei, dit is hier het hoofdinkomen en wordt alleen aangevuld met een bijbaan van degene waar ik mee samenwoon. Nu heb ik verder weinig kosten, dus dat scheelt. Maar ik neem even aan dat het voor TS om extra inkomsten gaat en niet het hoofdinkomen zal zijn.

TS: Je kan altijd even bij verschillende bureaus in de regio vragen hoe groot het aanbod is. En gelijk vragen voor een opleiding. Ik heb destijds bij een ROC mijn diploma helpende welzijn niveau 2 gehaald. Had ik binnen 10 weken en vanwege voorgeschiedenis in de zorg ontzettend veel vrijstellingen.

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik ben sinds half april go en ik moet zeggen dat ik geen klagen heb.
    voor mij is het even genoeg zoals het nu gaat.
    wel heb ik 2kindjes voor naschoolse opvang.

succes ermee.

liefs doris

10. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Ik ben go in Maastricht ik heb 8 oppaskindjes en komen er nog 2 bij aankomende maanden. Ben nu bijna 3 jaar bezig en het loopt goed. Genoeg vraag hier. Kdv gaan slechter. Naar go is meer vraag ivm flexibiliteit en de kosten.

11. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Ik breek even in met een vraag. Zijn jullie veel geld kwijt aan investeren voordat je begint als go? En de aanschaf van bepaalde spullen?

12. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb gewoon in mn omgeving rond verteld dat ik ging beginnen als gastouder. Dit heeft me 2 boxen, 2 ledikantjes, een duowagen, 2 campingbedjes en 2 kinderstoelen opgeleverd. Zo had ik dus al aardig wat om mee te starten. Verder veel op marktplaats gezocht naar gratis af te halen en ook spullen goedkoop bij de kringloop vandaan.

In de loop der tijd schaf je natuurlijk nog veel meer aan zoals speelgoed, beddengoed, knutselmateriaal, cadeautjes doe ik altijd nog voor de kinderen. Tsja, hoop losse 'rommel' zeg maar. Maar dat is in de loop der tijd en dus niet in 1x. Ik let ook gewoon altijd goed op de aanbiedingen bij de aanschaf van nieuw speelgoed. Buitenspeelgoed is bijna allemaal bij de kringloop/marktplaats vandaan.

Je kan het dus zo duur maken als je zelf wilt.

Share This Page