Waarmee verwijder jij een

Discussion in 'De lounge' started by Vlinder73, Aug 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Hallo,

Ik geef mijn zoontje bv en soms zet hij zoveel kracht als hij poept dat het letterlijk langs de achterkant van pamper schiet, met als gevolg dat zijn kleding onder zit met gele dunne poep.
    Ik heb het al geprobeert met het in water laten weken met Vanish en later in de wasmachine met een schepje vanish. Maar het wordt er niet echt schoon van vind ik.

Nu ben ik toch benieuwd hoe jullie dat doen en met wat?
    Wie o wie heeft de gouden tip...

2. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Toen ik bezig was met zindelijkheidstraining van mijn eerste zoon, kreeg hij ook af en toe een vieze broek (witte onderbroek). Ik ging de broek meteen wassen met 60graden en met gewone wasmiddel. Tot nu toe zien zijn onderbroeken gewoon schoon uit.

3. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Gisteren ook een witte romper die gele dunne poep kreeg, meteen in de was 60graden. Hij is weer wit.

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dus echt hetzelfde probleem. Mijn dochter heeft dit vaak 2 keer op een dag, dat ik weer schone kleding aan kan doen. Ik doe het nu zo.
    Eerst goed uitspoelen dat de ergste vlek eruit is. Dan shout erop, is vlekkenspul, en dan in een emmer laten weken met wasmiddel of vanish. Alleen doe ik geen vanish bij gekleurde was, alle kleuren werden bleek hihi. En daarna was ik het op 60 graden. Soms krijg ik alles eruit, soms ook niet. Heel vervelend he.:)

5. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Het is een goed idee om het meteen op 60 graden te wassen, maar om nu mijn wasmachine telkens voor 1 of 2 dingen aan te zetten is ook niet helemaal wat ik in gedachte heb.

6. minon

minon Niet meer actief

Mijn ervaring is dat de hema rompers het wel uitgaat ook al liggen ze vier dagen in de wasmand. De prenatal rompers gaat het niet uit. Idd op 60 graden wassen en de hema rompers gooide ik gewoon met de handdoeken op 95. Niks aan het handje krimpt niet.
    Verder ouderwetse ossengalzeep. Daar krijg je echt alles mee weg.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier standaard een emmer met oxi action in de douche :)
    Zodat je niet voor elk rompertje de wasmachine aan hoefde te zetten.

Maar moet zeggen dat van het emmertje naar de wasmachine niet het fijnste klusje is.
    Koud emmertje water met poeprompers.... Feestje! :)

8. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Gelukkig hebben we dat hier niet zo vaak. Anders zou ik Shout erop smeren en in een emmer met heetwater gooien.

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Ariel vlekverwijderaar. Als de vlek erg is hier een uur in laten weken en dan de vlekverwijderaar bij het reguliere wasmiddel gooien.

10. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Bij kruidvat verkopen ze een spuitflacon van dr Beckmann Pre wash. Even op de vlekken spuiten en laten inwerken. En dan laten meedraaien in de wasmachine. Krijg hier zelfs de ergste fruitvlekken er mee uit.

11. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik smeer de vlek in met shout, en laat dit even inwerken, dan daarna de wasmachine in en de vlek is er uit.

12. Child

Child Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,782
    216
    63
    Ik was het eerst met hand (met kruidvat handwaszeep erdoor)
    Daarna in emmer in de week totdat ik een wasmachine vol heb
    Dan inspuiten met Dasty van Wibra (wat een fijn spul zeg!)
    Hier nooit vlekken!

13. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ossengalzeep.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Meteen shout erop. Even laten inwerken en goed uitboenen. Werkt hier 9 van de 10 x wel!

15. A2CA

A2CA Niet meer actief

Als er veel in zit gooi ik het altijd weg :^) haha,

Een klein beetje gaat er altijd wel uit en zo niet doe ik beetje chloor erbij en voila weer wit.

16. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Hier regelmatig oppaskindjes gehad met vieze rompers. En dan gaat het dus om zowel bv poep, fv poep, peuterpoep, noem maar op.... Ik spoel het ergste er gelijk af en daarna sop ik de vlekken flink in met pure dreft. Even in laten trekken en dan goed uitspoelen. 9 van de 10x zijn de vlekken er dan al uit. Het lijkt me dat het er daarna in de was zeker weten helemaal uit gaat. Maar goed, dat weet ik dus niet, want ik hoef het niet zelf te wassen ;)

17. knap

knap Niet meer actief

Ja idd als het witte rompers zijn met chloor.
    En anders misschien een ouderwetse kookwas via de wasmachine. En anders Tja dan gooide ik ze soms ook weg.:)

18. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Welke van Dasty heb jij. Ik ken alleen die ontvetter voor in de keuken, hahaha

19. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,036
    2,901
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik vulde altijd gewoon een emmer met warm water en een beetje wasmiddel en liet het daar in staan totdat het mee kon met de was in de machine. Is er eigenlijk altijd wel uit gegaan.

20. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier ook meteen in het sopje met warm water en dan bijvoorbeeld savonds even met de hand wassen en daarna in de wasmachine met de andere was op 60graden. Ook hier altyd de vlekken eruit gekregen.

Share This Page