Hulp met haakpatroon

Discussion in 'De lounge' started by Skatje, Jan 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    *Schaam*

Maar het lukt niet. Heb het voor mezelf vertaald, maar ik kom niet uit. Kan iemand dit voor mij 'goed' vertalen, of duidelijker uitleggen hoe ik het zo krijg als op de foto? Het gaat om het onderste randje, die halve schelpjes dus.

Misschien was het toch een beetje een te ambiteus plan om met 5 dagen haak-ervaring dit mutsje te willen haken :D Maar so far is het gelukt, alleen dit stukje wordt hem niet.. :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Shell edging: Ch 3. Dc in same space. Skip the next ch-1 space. Sl st in the next dc. *Skip the next ch-1sp. Work 3 dc in the next dc. Skip the next ch-1 sp. Sl st in the next dc.** Repeat from * to ** around andwork 1 dc in base of the beginning ch-2 and sl st in top of the beginning ch-2 to complete the shell. (10shells

http://1.bp.blogspot.com/_4rJjxfMELFY/TEdi5KvPXYI/AAAAAAAAFog/MdjVCrx35tk/s1600/DSC_8240.JPG

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Het is een steeds herhalende reeks:

3 lossen haken, met double crochet insteken. Een steek overslaan. Slip stitch in volgende steek, eentje overslaan. 3 lossen haken, etc.

De boogjes ontstaan dan doordat je 3 lossen in de volgende steek steeds vastzet, ipv 1 steek per steek.

Snappie? Ik denk dat het zo moet, maar iedereen schrijft op een andere manier patronen dus soms is het een beetje puzzelen.

3. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ok! Ga ik dat eens proberen. :D

Double crotchet kan ook nog eens 'vaste' of 'stokje' betekenen, dus das fijn.

Ik dacht 3 vasten haken in 1 steek en dan een steek overslaan..

4. Marieke1983

Ja je moet idd kijken of het stokje betekent maar denk het niet.
    En joh ik vraag ook nog vaak zat hulp bij patronen ;)

5. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Nou, het lukt niet :(

De onderkant is nu veel te strak geworden!

6. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    De dc's zijn in dit patroon stokjes.
    Misschien nog een keer proberen? Succes meis!

7. Marieke1983

Wel stokjes? Dan idd nog eens proberen Ts! Ti's pas je eerste patroon he ;)

8. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    Ja, heb laatst ongeveer dezelfde gehaakt :D.

Hangt er volgens mij vanaf of het een Engels of Amerikaans patroon is. Als het een Engels patroon is zijn het vasten en anders stokjes (dacht ik hoor :p).

9. Marieke1983

Ja klopt. Soms best lastig vind ik.

10. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    't Is al beter geworden, maar hij is nog te krap aan de onderkant! Ik krijg ook maar 7 halve schelpjes ipv 10.

Heb het nu zo gedaan:
    halve steek - 1 gaatje overslaan - 3 stokjes in 1 gaatje - 1 gaatje overslaan - halve steek- 1 gaatje overslaan

Maar dat klopt dus ook niet helemaal.

Nog tips?

11. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ja inderdaad! Maar ik vind het sowieso een beetje vaag geschreven, dit patroon. Moeilijk hoor!

12. Marieke1983

Hmmm dan zou ik het moeten zien....vind het moeilijk te zeggen zo..

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ik naar de foto kijk, dan lijkt met dat je de schulpjes maakt door 3 stokjes op dezelfde plek te doen, je haakt een losse en op de vorige toer sla je een steek over, in de daaropvolgende steek doe je weer 3 stokjes. Door het steek overslaan onder de losse krijg je die gaatjes.
    Kan momemteel vanwege de pijn niet haken anders zou ik het aan de hand van de foto even voor je uitproberen.

14. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Jaaaaaa hij is af!

Eindelijk.. pffff

15. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Dank je! Ik heb gekeken op de foto en het is ongeveer hetzelfde geworden zoals ik zei hoe ik het eerst deed, maar dan zonder het overslaan van die steken.

Share This Page