avchd bestanden branden

Discussie in 'De lounge' gestart door Pompeltje, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden ik zit met me handen in me haar...

Ik heb super veel filmmateriaal van onze filmcamera op de externe harde schijf gezet. Echt materiaal wat ons super heilig is gewoon.
    Nu stat het alleen op die schijf en wil ik het ontzetten graag eens op een dvd oid zetten. Dit ook als back up, want als die schijf stuk gaat ben ik 7 jaar film kwijt waarvan 3 kids!

Kortom dat wil ik beslist niet hebben.

Nu wil ik dus deze bestanden op een dvd, harde schijf, mediaspeler oid zetten... Maar dan wel dat het achter elkaar word afgespeeld. hebben een mediaspeler gehad en als we daar de bestanden opzette kwam er steeds nadat ik de camera uit had gezet een donker beeld voordat die verder ging.

Op dvd branden word ook vrij lastig aangezien materiaal van 3 maanden al 10 gb is. En ik knetter veel gb heb dus.

Nu wil ik zo graag een back up, zo graag ook dat het soepel word afgespeeld achter elkaar.

Kortom wie helpt me uit de brand en weet hoe ik dit voor elkaar krijg? Blue ray gaat ook niet werken heb geen blue ray speler/brander.

2. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Lastig. Als je de kwaliteit wilt behouden is de beste manier om te bewaren een harde schijf of geheugenkaarten. Echter altijd dubbel bewaren voor het geval 1 stuk gaat.
    Mocht de kwaliteit wel wat minder worden kan je overwegen om de filmpjes om te zetten naar .AVI bestanden (DIVX/XVID) die nemen minder ruimte in en kunnen tegenwoordig met de meeste tv's met USB poort afgespeeld worden.

3. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is dus het probleem wil het liefst de kwaliteit behouden. Die is zo super helder en mooi. Hebben toen bewust een dure filmcamera gekocht omdat ik erg gesteld ben op film en foto materiaal.

En omdat we het nu dus maar alleen op de externe harde schijf hebben staan ben ik zo bang dat ide ooit stuk gaat en alles kwijt ben. Dan kan je me opvegen ben ik bang.

Maar nog een harde schijf, weet jij toevallig als ik die dan in me tv doet of de bestanden dan soepel achter elkaar afgespeeld worden? Want als ik nu deze harde schijf ik de tv doet, dan kan hij die bestanden dus niet afspelen. Dus heb ik dat probleem dan ook niet?

sorry voor de vele vragen hoor ;) maar heb er al een paar dagen slapeloze nachten van

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Als je tv de bestanden nu al niet afspeelt zal hij dat ook niet doen als je ze op een andere harde schijf zet.
    Dan heb je toch een media speler of blu-ray speler met usb aansluiting nodig om ze direct af te kunnen spelen. Anders moet je ze branden als AVCHD, maar dan heb je nog behoorlijk wat schijfjes nodig.

Deel Deze Pagina