Onregelmatige diensten herkenbaar?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lies30, Nov 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

Nov 1, 2014
    1,019
    28
    48
    Female
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ben heel benieuwd of hier nog meer dames zijn die onregelmatig werken en hier hinder van ondervinden (in combi met kinderwens).

Voor ons is uberhaupt plannen van 'momenten' vrij lastig. En nu we in het zh gaan lopen bij de gyn maak ik me een btje zorgen hoe ik alle afspraken moet gaan combineren met werk.

Wie herkent dit?!

Xlies

Ps: heb wel mn werk ingelicht over de situatie, kan uberhaupt alle steun gebruiken!

2. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Hoi Lies,
    Ik werk ook onregelmatig, maar ondervind hier niet veel hinder van.
    Voor de afspraken bij de gynaecoloog vond ik het juist wel handig! Het spreekuur is vaak van half 9 tot 5, dus juist doordat ik 's morgens of 's middag wel eens vrij ben, kon ik makkelijk afspraken maken.
    Mijn man, die wel gewoon overdag werkt, vind het juist lastiger om naar de afspraken bij de gynaecoloog te komen, want hij moet er vrij voor vragen. Hij gaat dus alleen mee als we het allebei nuttig vinden met ons tweeen naar de afspraak te gaan.
    Nu moet ik er wel bijvertellen dat ik zelf in het ziekenhuis werk, dus toen ze een cyclusanalyse gingen doen (om de dag een echo) liep ik gewoon even van mijn afdeling af naar de gyn en kon ik tien minuten later weer verder werken.

3. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

Nov 1, 2014
    1,019
    28
    48
    Female
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hoi Kniekie,

Je hebt absoluut een punt dat de onregelmatigheid soms handig kan zijn met plannen. Alleen kan ik natuurlijk niet van mijn werkgever verwachten dat ze het rooster op erg kort termijn omgooien. Het liefst willen ze nu al data weten van komende afspraken, maar dat kan ik nu nog niet voorspellen natuurlijk!
    Zelf werk ik ook in het ziekenhuis, alleen in een andere dan waar ik behandeld ga worden. Dit puur qua afstand.
    Mijn vriend werkt ip kantooruren, maar kan zijn eigen schema maken en uren later inhalen.

4. floraa

floraa Niet meer actief

Ik werk dan niet onregelmatig, maar ik heb bijvoorbeeld geen vakantiedagen die ik op kan nemen. Ik geef gewoon op tijd aan dat ik in het ziekenhuis moet zijn voor het een of ander. Dan regelt mijn werkgever vervanging.

Ik neem aan dat als jij voor iets anders naar het ziekenhuis zou moeten, dat ook zou moeten kunnen :)

5. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

Nov 1, 2014
    1,019
    28
    48
    Female
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Klinkt logisch floraa, alleen werk in de sector zorg ;). Errug strakke roostering en bezuinigingen op personeel..
    Ik ga het wel zien hoe het loopt.

6. Esje33

Esje33 Actief lid

Aug 21, 2013
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook in de mmm en ik heb niet zo zeer onregelmatige werktijden, maar mijn vriend is internationaal vrachtwagen chauffeur dus de hele week van huis😨
    Als hij echt mee moet dan neemt hij vrij, maar anders ga ik alleen. Dat voelt wel eens eenzaam. En verder hopen dat mijn eisprong rond het weekend valt en die weekenden goed benutten😉 en anders is het helaas weer een gemiste kans😉 Tja dat is dan niet anders...
    Niet ideaal dus, maar we moeten het er maar mee doen! Met mijn werk is het ook niet ideaal, maar na drie miskramen zijn ze op de hoogte van het hele gebeuren en heb hier wel medewerking in.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

In de cao staat dat ze je verplicht zijn om je tijdens diensten te laten gaan en dit moet ook doorbetaald worden

8. Moess

Moess Niet meer actief

Ik werk ook onregelmatig en dit komt bij mij ook juist goed uit! Ik heb altijd of in de ochtend vrij of later in de middag. Vl gaat alleen mee bij belangrijke afspraken, niet bij de follikelmetingen/echo.

9. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

Nov 1, 2014
    1,019
    28
    48
    Female
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Kun je me vertellen in welk hoofdstuk of lid dat staat? Ik werk in een acad.zh.

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Share This Page